S
Header
            هلال احمر با تاسی از سیره رفتاری امیرالمومنین (ع) به نیازمندان جامعه خدمت نماید                        نماینده ولی فقیه در هلال احمر با خانواده‌ شهیدان خان محمدی دیدار کرد                        دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی                        پرچم هلال احمر یادآور امید و آرامش در جامعه است/مسئولیت‌ در هلال احمر پذیرفتن یک امانت الهی است                        روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی/ گسل‌ فرهنگی به مانند گسل‌ طبیعی ویران‌‌گر است                        بازدید نماینده ولی فقیه در هلال احمر از پایگاه امداد جاده‌ای شهید محمدتقی اباذری تبریز                        آئین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر اردبیل برگزار شد                        هلال احمر در بحران های کشور نقش حیات بخشی دارد                        بازدید نماینده ولی فقیه در هلال احمراز پایگاه‌ امداد و نجات سرعین                        مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت در هلال‌احمر است            
کد خبر : 62836
در آستانه وداع با ماه مبارک رمضان

می‌روی، اما فقدانت دردناک است...

سرویس اخبار
...این ماه با ما به خوبى رفتار کرد. سحرها و شب‏‌هایش را در اختیار ما گذاشت و طلوع و غروبش را براى ما داشت. « قَدْ أَقَامَ فِینَا هَذَا الشَّهْرُ»؛ مدتى با ما همراه شد و با ما اقامتى کرد. «مُقَامَ حَمْدٍ»؛ خیلى حمید بود و پَستى نداشت. «وَ صَحِبَنَا صُحْبَةَ مَبْرُورٍ»؛ و با خوبى با ما رفتار کرد. «وَ أَرْبَحَنَا»؛ و به ما سود رساند. «ثُمَّ قَدْ فَارَقَنَا»؛ حالا او دارد از ما جدا مى‌‏شود.
پنج‌شنبه 24 خرداد 1397 ساعت 13:16
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
می‌روی، اما فقدانت دردناک است... ...این ماه با ما به خوبى رفتار کرد. سحرها و شب‏‌هایش را در اختیار ما گذاشت و طلوع و غروبش را براى ما داشت. « قَدْ أَقَامَ فِینَا هَذَا الشَّهْرُ»؛ مدتى با ما همراه شد و با ما اقامتى کرد. «مُقَامَ حَمْدٍ»؛ خیلى حمید بود و پَستى نداشت. «وَ صَحِبَنَا صُحْبَةَ مَبْرُورٍ»؛ و با خوبى با ما رفتار کرد. «وَ أَرْبَحَنَا»؛ و به ما سود رساند. «ثُمَّ قَدْ فَارَقَنَا»؛ حالا او دارد از ما جدا مى‌‏شود. http://media.nvhelal.ir//Image/2018/06/201806102634062787_Thum.jpg می‌روی،,اما,فقدانت,دردناک,است... nvhelal

«عِنْدَ تَمَامِ وَقْتِهِ وَ انْقِطَاعِ مُدَّتِهِ وَ وَفَاءِ عَدَدِهِ. فَنَحْنُ مُوِدِّعُوهُ»؛ و ما هم داریم با او وداع و خداحافظى مى‌‏کنیم.

«وِدَاعَ مَنْ عَزَّ فِرَاقُهُ عَلَیْنَا»؛ به گونه‌‏اى داریم تودیع و خداحافظى مى‌‏کنیم، که جدایى از او براى ما سنگین است.

هنوز عطشش را داریم، هنوز کوزه‌‏اى را آب نکرده‏‌ایم، هنوز حتى دست‌هایمان را هم نشسته‌‏ایم و آبى به سر و صورتمان نزده‏‌ایم.

«وَ غَمَّنَا وَ أَوْحَشَنَا انْصِرَافُهُ عَنَّا»؛ به گونه‏‌اى داریم وداع مى‏‌کنیم که جدایى از او براى ما سنگین است و برگشت او از ما، مغموم و مستوحشمان کرده است.

«وَ لَزِمَنَا لَهُ الذِّمَامُ الْمَحْفُوظُ وَ الْحُرْمَةُ الْمَرْعِیَّةُ وَ الحَقُّ الْمَقْضِىُّ»؛و حال که دارد از ما جدا مى‌‏شود، ما در جدایى و فراق او، حقوقى را که او بر ما داشته را به عهده گرفته‏‌ایم. ذمه او را بر خودمان واجب و لازم مى‌‏دانیم و گردن‏مان را در گروى او گذاشته‏‌ایم

اگر ما از ماه رمضان داریم جدا مى‌‏شویم، به گونه اى جدا نمى‌‏شویم که پشت سر او خوشحال باشیم و به گونه اى جدا نمى‌‏شویم که در جدایى از او به یادش نباشیم و آنچه را که در ما سبز کرده و در ما کاشته است را بکنیم و دور بریزیم، بلکه این ماه براى ما «ذمام محفوظ» و «حرمة مرعیة» و «حق مَقضّى‏» و انجام داده شده دارد.


استاد علی صفایی حایری، بهار رویش، ص 141

6/14/2018 1:16:15 PM
آخرین اخبار