S
Header
کد خبر : 62404
نماینده ولی فقیه در هلال احمر طی بیانیه ای

کشتار مسلمانان ستم کشیده روهینگیا در میانمار را محکوم کرد

سرویس اخبار
اخبار هولناک کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیا به دست بوداییان که با حمایت و پشتیبانی دولت و ارتش میانمار صورت می‌گیرد، عواطف هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند. مسلمانان روهینگیا علاوه بر این که از مهمترین حق اساسی و اولیه خود یعنی تعلق به سرزمین و وطن خود محروم شده اند، روزانه در معرض کشتار و رفتارهای خشن و غیر انسانی هستند که بسیاری از آنان را مجبور به ترک خانه و آوارگی در کشورهای همسایه کرده است. 
چهارشنبه 22 شهریور 1396 ساعت 18:11
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
کشتار مسلمانان ستم کشیده روهینگیا در میانمار را محکوم کرد اخبار هولناک کشتار بی‌رحمانه مسلمانان روهینگیا به دست بوداییان که با حمایت و پشتیبانی دولت و ارتش میانمار صورت می‌گیرد، عواطف هر انسان آزاده ای را جریحه دار می کند. مسلمانان روهینگیا علاوه بر این که از مهمترین حق اساسی و اولیه خود یعنی تعلق به سرزمین و وطن خود محروم شده اند، روزانه در معرض کشتار و رفتارهای خشن و غیر انسانی هستند که بسیاری از آنان را مجبور به ترک خانه و آوارگی در کشورهای همسایه کرده است.  http://media.nvhelal.ir//Image/2017/09/201709101233085171_Thum.jpg کشتار,مسلمانان,ستم,کشیده,روهینگیا,در,میانمار,را,محکوم,کرد nvhelal

حملات سازمان یافته و بی رویه عناصر تندرو و عوامل وابسته به نیروهای امنیتی علیه روهینگیاها منجر به از دست رفتن جان هزاران تن از مسلمانان گردیده و اعمال تبعیض، بی عدالتی و شکنجه روحی و عاطفی در آن کشور را وخیم تر کرده است. بیش از دو قرن است که مسلمانان میانمار از اجرای قوانین شریعت و انجام آزادانه فرایض مذهبی محرومند و نیم قرن است که حاکمان میانمار مسلمانان را انجام فریضه حج باز می دارند و بیش از یک دهه است که این تبعیض ها، جای خود را به کشتار دسته جمعی مسلمانان، زنده سوزاندن آنان در منازل شان، آواره کردن از دیار و کاشانه و تخریب وسیع مساجد داده است.
 جالب این که این جنایت ها توسط جلادانی در حال وقوع است که مدال دروغین صلح طلبی بر سینه  دارند و به جایزه صلح نوبل می بالند. جهان بار دیگر شاهد انبوه درد و رنج بشری، نسل کشی و جنایات هولناک علیه بشریت است و دردناک تر از آن، سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر است. از این رو مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای از سکوت و بی‌عملی مجامع جهانی و مدعیان حقوق بشر در قبال این فجایع به‌شدت انتقاد کردند و بر این که راه حل این قضیه اقدام عملی کشورهای مسلمان و فشار سیاسی و اقتصادی به دولت بی‌رحم میانمار است، تأکید نمودند. 
هم چنین وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه ای یادآور شده است که جامعه بین الملل و کشورهای مسلمان از دولت میانمار انتظار دارند خشونت جاری علیه اقلیت مسلمان روهینگیا را فورا متوقف کند و دسترسی بدون مانع برای ارایه کمک های بشردوستانه به مناطق خشونت زده را فراهم آورد.

در همین راستا و با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید رئیس جمهوری مبنی بر کمک به مسلمانان فاجعه زده میانمار و بر اساس اهداف بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، محموله بشردوستانه ای حاوی اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی روانه بنگلادش شده است.
در پایان نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، با تأکید بر رعایت ارزش های اخلاقی، حفظ کرامت انسانی و تسکین آلام مردم روهینگیا،  تنها راه برون رفت از وضعیت موجود را میانجی‌گری و ایجاد گفتگو میان دولت میانمار و مسلمانان این کشور برای احقاق حقوق پایمال شده ی آنان می داند، تا زمینه ی زندگی کریمانه برای همه شهروندان میانمار فراهم شده و آزادی و عدالت و برابری برای آنان تضمین گردد.

عبدالحسین معزی
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران

9/13/2017 6:11:26 PM
آخرین اخبار