S
Header
کد خبر : 65221
نماینده رهبر معظم انقلاب در مراسم آغازین دوره آموزش معارف انقلاب اسلامی

بیانیه گام دوم نقشه راه آینده جمهوری اسلامی با مسئولیت جوانان ایرانی

سرویس اخبار
دوره آموزش معارف انقلاب اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در جمعیت و جمعی از مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد.
دوشنبه 11 مهر 1401 ساعت 17:32
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
بیانیه گام دوم نقشه راه آینده جمهوری اسلامی با مسئولیت جوانان ایرانی دوره آموزش معارف انقلاب اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در جمعیت و جمعی از مسئولان فرهنگی و آموزشی کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/10/202210103555776927_Thum.jpg بیانیه,گام,دوم,نقشه,راه,آینده,جمهوری,اسلامی,با,مسئولیت,جوانان,ایرانی nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر؛ حجت الاسلام والمسلمین معزی در این  مراسم هدف از بیانیه گام دوم را ارتقا، رشد و تعالی انسان‌ عنوان کرد و به تشریح ابعاد متعدد این بیانیه پرداخت. 
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر  ضمن قدردانی از اجرا کنندگان این برنامه بر لزوم بهره‌گیری از بیانیه گام دوم در فعالیت‌های جمعیت هلال احمر تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در این‌باره تصریح کرد: این مراسم پیش درآمدی است برای تربیت مربی و آموزش دهنده معارف انقلاب اسلامی در جهت تحول در جمعیت هلال احمر با بهره‌گیری از بیانیه گام دوم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه  اهتمام و توجه رئیس جمعیت هلال احمر نسبت به بیانیه گام دوم قابل قدردانی است، عنوان کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز نسبت به موضوع بیانیه گام دوم فعالیت‌های بسیاری را دنبال کرده است. تهیه کتابچه ویژه گام دوم که به شرح و تفسیر این بیانیه پرداخته، برگزاری همایش سالانه مسئولان دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در سال 98 با موضوع بیانیه گام، بررسی محورها بیانیه گام دوم در شورای فرهنگی و برنامه‌ریزی بر اساس آن از جمله فعالیت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در راستای بیانیه گام دوم بوده است که نماینده رهبر معظم انقلاب در این مراسم به آن اشاره داشت.  
وی در ادامه ارتقا فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر را از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه برشمرد و خاطرنشان کرد: نظارت بر امور و ارتقای فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر از وظایف اصلی حوزه نمایندگی ولی فقیه است که باید با همکاری همه دستگاه‌ها محقق شود.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با بیان این پرسش که "گام دوم چه می‌گوید؟" به تبیین و تشریح اهداف این بیانیه پرداخت.
وی اهداف بیانیه گام دوم را برگرفته از اهدف قران کریم و معارف دینی دانست و تصریح کرد: هدف قرآن کریم رشد، ارتقا و تعالی انسان است، دین نمی‌خواهد مسیر رشد انسان تنها محدود به رشد جسمی و مالی و... باشد، به دنبال تربیت انسان است. تعالی، رشد و ترقی در پرتو معارف الهی از اهداف معارف دینی است که بیانیه دوم انقلاب نیز در همین راستا تدوین شده است.
بنا به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب پیشبرد انسان سمت تعالی نیازمند یک ساختار مشخص است.
وی در همین خصوص اضافه کرد: برای حرکت در مسیر تعالی، جامعه نیازمند یک حکومت دینی است، انسان بدون حاکمیت و ساختار مشخص نمی‌تواند در مسیر توسعه گام بردارد. فردی که می‌خواهد جامعه را به سمت تعالی حرکت دهد باید نسبت به معارف دینی آگاه و عالم باشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به بیان آیات و روایاتی در خصوص ضرورت شکل‌گیری حکومت دینی اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) پیش از انقلاب در نجف اشرف این مهم را در مباحث فقهی با عنوان ولایت فقیه مطرح کرده‌اند.
بنا به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در گام اول انقلاب دو هدف سرنگونی رژیم طاغوت و برقراری حکومت دینی دنبال شد و به نتیجه رسید.
وی در ادامه با اشاره به شکل‌گیری قوا و نهادهای انقلابی در گام نخست، بر اهمیت توجه به نگاه انقلابی در گام دوم تاکید کرد و افزود: نظام انقلابی نظامی است که در آن توقف در رسیدن به کمال معنا ندارد، افراد به دنبال نفع شخصی نیستند و رضایت خداوند در آن شرط است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه پیشرفت از لحاظ شخصی و اجتماعی را از نتایج جامع انقلابی و دینی دانست و عنوان کرد: ایران اسلامی امروز در پرتو حکومت دینی به دستاوردهای بسیاری دست یافته است، در علم نانو، علوم و فنون نظامی، صنعت اتمی، پزشکی، داروشناسی و علوم انسانی به جایگاه بسیاری رفیعی رسیده است اما دشمن نمی‌خواهد این دستاورده‌ها دیده شود و با بهانه های مختلف مانع‌تراشی می‌کنند چرا که نمی‌خواهد ملت‌های مسلمان با این دستاورده‌ها آشنا شوند و نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک الگو برای خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به بیان مولفه‌ها و نشانه‌های پیشرفت در جامعه دینی اشاره کرد. 
وی بر اساس روایات دینی، ویژگی‌های همچون شناخت و فهم معارف دینی، بردباری و صبر در برابر مشکلات، برنامه‌ریزی و سنجش عملکرد، تربیت نیروی انسانی و جامعه امیدوار و مسئولیت پذیر را از جمله مولفه‌های جامعه دینی خواند.
وی در پایان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از بیانیه گام دوم در حوزه جوانان، تربیت جوان مومن، دانا، پرانگیزه، پرتلاش، انقلابی و کاردان را از جمله محورهای گام دوم دانست که جمعیت هلال احمر باید منطبق با اهداف و اصول خود در راستای آن گام بردارد. 
نماینده رهبر معظم انقلاب در این‌باره خاطرنشان کرد: هلال احمر اهدافی دارد که آرامش می‌بخشد به دل‌ها و جان‌های دردمند و موجب تسکین آلام بشری می‌شود. این جمعیت در جهت حفظ سلامت معنوی و جسمی و تامین احترام انسان‌ها و کوشش در جهت رفع درد و رنج بدون تبعیض میان انسان‌ گام برمی‌دارد. این اهداف مهم نیازمند تربیت جوانان مومن و ایثارگر است.

10/3/2022 5:32:01 PM
آخرین اخبار