S
Header
کد خبر : 63047
دکتر پیوندی در پیام روز جهانی داوطلب :

داوطلبان، جوامع تاب آور می‌سازند

سرویس اخبار
رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به مناسبت روز جهانی داوطلب آورده است: «داوطلبان، جوامع تاب آور می سازند»
پنج‌شنبه 15 آذر 1397 ساعت 04:46
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
داوطلبان، جوامع تاب آور می‌سازند رئیس جمعیت هلال احمر در پیامی به مناسبت روز جهانی داوطلب آورده است: «داوطلبان، جوامع تاب آور می سازند» http://media.nvhelal.ir//Image/2018/12/201812108766733726_Thum.jpg داوطلبان،,جوامع,تاب,آور,می‌سازند nvhelal

این شعار بین المللی روز جهانی داوطلب است؛ پنجم دسامبر(۱۴ آذر) روزی است که از سوی سازمان ملل متحد به این عنوان نامگذاری شده و یکی از روزهای مهم بین المللی در دنیا محسوب می شود. انتخاب هوشمندانه این شعار نشان می دهد که مخاطرات در جهان امروز تا چه میزان افزایش یافته و نقش داوطلبان در تاب آوری در برابر این خطرات چقدر می تواند مهم و سرنوشت ساز باشد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت ، متن پیام دکتر پیوندی به شرح ذیل است:

انسانهای نیکوسرشت همیشه و همه جا در زمان نیاز به خدمات انساندوستانه و حمایت از تمام مخلوقات الهی و برای توسعه و آبادانی زمین و سلامت و سعادت بشریت در شرایط عادی و یا اضطراری آماده فعالیت داوطلبانه و خدمت صادقانه هستند. خوشحالم از اینکه امسال نیز این افتخار را دارم در جایگاه خدمتگزاری به همه داوطلبان سرزمین عزیزمان ایران، فرارسیدن روز جهانی داوطلب را شادباش بگویم و به نمایندگی از خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال احمر این روز را به همه سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه، همه داوطلبان، جوانان و امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر و همه آنها که در هر لباس و در قالب هر گروه و سازمان رسمی و غیررسمی اقدام به ارائه خدمات حمایتی، امدادی، خدماتی و عامالمنفعه می کنند، تبریک عرض کنم.
فرهنگ کار داوطلبانه از ازل در فطرت و نهاد انسانهای آزاده در همه کشورها و دوره ها و تحت هر شرایطی وجود داشته و تا ابدیت نیز جاری خواهد بود، کافی است آگاهی از نیاز و شرایط مناسب برای ارائه خدمت و حمایت مهیا باشد. کافی است آموزش و آگاهی و دغدغه در زمینه مشکلات و راهکارهای قابل اجرا توسط داوطلبان و نیکوکاران به جامعه اطلاع رسانی شود. کافی است همه ما بیشتر از جایگاه و نقش خود به عنوان داوطلب و همچنین تاثیر و نتیجه فعالیت داوطلبانه خود ولو کوچک و محدود به عنوان نیروهای پیشگام و آماده خدمت به همه نیازمندان و همه مخلوقات الهی آگاه باشیم.
در فرهنگ ملی و اسلامی ما کار داوطلبانه و خدمت بی چشمداشت به همنوع در ردیف بهترین اعمال قرار گرفته است و امروز میهن عزیزمان ایران بیش از هر زمان دیگر نیازمند فعالیت و همکاری داوطلبانه تک تک ماست. جامعه ایران به ویژه گروه های در معرض آسیب نیازمند توجه ویژه هستند. امروز جامعه بیماران خاص و سخت درمان نیازمند توجه ویژه و حمایت بیشتر برای تامین دارو و درمان هستند. خدماتی که به دلیل تحریم های ضدانسانی و با نقاب های بزک شده در پشت واژه های دروغین نبود تحریم دارو و نیازهای بهداشتی و درمانی بشردوستانه سخت تر از گذشته در دسترس بیماران و خانواده آنها قرار می گیرد. امروز کم آبی و تبعات خشکسالی روز به روز افزون تر می شود و تلاش برای کاهش این تبعات، صرفه جویی و کمک به آسیب دیدگان از خشکسالی نیازمند همت داوطلبانه است. اکنون محیط زیست ما در معرض انواع آلودگی های انسانی و صنعتی قرار دارد و بدون ایجاد یک فرهنگ دوستدار محیط زیست توسط داوطلبان، زندگی و حیات ما و آیندگان دچار اختلال اساسی می شود. امروز سوانح جاده ای و ترافیکی سالانه عده زیادی از ایرانی ها را به کام مرگ فرو می برد و خانواده های بسیاری را اسیر معلولیت می کند. بی شک بدون همت همگانی و فرهنگسازی عمیق نمی توان از بار این مصیبت کاست.
امروز نیاز است تک تک ما داوطلبان عزم و تلاش و همت و اندیشه خود را برای ساختن جوامعی شکیباتر معطوف کنیم. ما می توانیم جهانی بهتر را برای همه انسانها و همه آنها که نیازمند کمک و حمایت و همیاری داوطلبانه ما هستند، فراهم سازیم. ما می توانیم با داوطلب بودن و ترویج فرهنگ کار داوطلبانه به ساختن جامعه تاب آور در برابر همه سختی ها و مشکلات کمک کنیم. این یک هدف جهانی است و ربطی به کشور خاصی هم ندارد، اما مطمئنا در شرایط امروز، جامعه ما به تلاش برای تحقق آن بیش از هر زمان دیگری احتیاج دارد

12/6/2018 4:46:00 AM
آخرین اخبار