S
Header
            قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر به مناسبت روز قدس                        قرآن کریم بهترین نسخه شفاء بخش برای بشریت است            
photo-camera.png
کد خبر : 65378
نماینده رهبر معظم انقلاب در گردهمایی مجمع عمومی هلال احمر

با ترویج حس مسئولیت‌پذیری در میان جوانان امید در جامعه را گسترش دهید

سرویس اخبار
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر در پنجمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر که هم‌اکنون در مشهد در حال برگزاری است بر اهمیت ترویج حس مسئولیت‌پذیری در میان جوانان و ایجاد امید در جامعه تأکید کرد.
پنج‌شنبه 25 اسفند 1401 ساعت 13:14
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
با ترویج حس مسئولیت‌پذیری در میان جوانان امید در جامعه را گسترش دهید نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال‌احمر در پنجمین نشست از پنجمین دوره مجمع عمومی جمعیت هلال احمر که هم‌اکنون در مشهد در حال برگزاری است بر اهمیت ترویج حس مسئولیت‌پذیری در میان جوانان و ایجاد امید در جامعه تأکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/03/202303105533332472_Thum.jpg با,ترویج,حس,مسئولیت‌پذیری,در,میان,جوانان,امید,در,جامعه,را,گسترش,دهید nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال‌احمر، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی در این جلسه با تبریک پیشاپیش فرارسیدن نوروز و بهار طبیعت و همچنین حلول ماه مبارک رمضان به بیان‌ توصیه‌ها و رهنمودهایی در خصوص فعالیت‌های کلان اجرایی در جمعیت هلال احمر پرداخت. 

حجت الاسلام و المسلمین معزی به تعریف انسان از نگاه اندیشمندان و بزرگان علم فلسفه پرداخت و افزود: در یکی از این تعاریف مسئولیت‌پذیری یکی از ویژگی منحصر به فرد انسان و انسان به عنوان موجودی مسئول بیان شده است که در همین زمینه می توان گفت که انسان در برابر خداوند، خود، همنوعان خود و طبیعت مسئول است. 

نماینده رهبرمعظم انقلاب در هلال احمر در ادامه با اشاره به آیات و روایات، انسان را در برابر نعمت‌های الهی نیز مسئول دانست و خاطرنشان کرد: انسان در برابر نعمت‌های الهی پاسخگو است‌ و در روز قیامت باید نسبت به عملکرد خود در برابر این نعمت‌ها پاسخ دهد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی خطاب به حاضران، عضویت در مجمع عمومی را نیز یک امانت و مسئولیت‌ بزرگ برشمرد و افزود: اعضای منتخب به این نکته توجه کنند که دین اسلام بر مساله مسئولیت تاکید فراوان کرده است و شما نسبت به جایگاه‌ای که در آن قرار گرفته‌اید، مسئول هستید. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به عضویت یک میلیون جوان در جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: جوانان بزرگترین سرمایه در جمعیت هلال احمر هستند، لذا این جمعیت نسبت به آنان مسئولیت دارد. 

وی در تشریح این مساله دو اولویت در هلال احمر را ترویج حس مسئولیت‌پذیری در میان جوانان و ایجاد امید در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: تربیت، آموزش و تهیه بسته‌های فرهنگی برای جذب و نگهداشت جوانان در جمعیت امری ضروری است.

گسترش اخلاق و فرهنگ از راهبردی‌ترین برنامه‌های هلال احمر 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ دارای استراتژی های مشخی است، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های این مجموعه تنها محدود و خلاصه در حوادث و بحران‌ها نیست، بلکه این نهاد در برابر زلزله‌های فکری نیز مسئول است و باید نسبت به آن پاسخگو باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی تاکید کرد: جمعیت هلال احمر اگر درصدد تدوین یک برنامه راهبردی است، باید به برنامه‌هایی که در گذشته تدوین شده توجه داشته باشد و به این مسئله دقت کنند که هلال احمر فقط امداد و نجات نیست بلکه مسئولیت‌های گسترده دیگری در راستای حفظ تعالی انسان‌ها و ارتقای نوع دوستی آن‌ها نیز دارد. 

وی در همین زمینه اجرای طرح درخت‌کاری و امدادونجات نوروزی را دو نمونه از فعالیت‌های ارزشمند جوانان در جمعیت هلال احمر یاد کرد.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه راهبرد اساسی جمعیت هلال احمر باید بر جذب حداکثری کمک های مردمی قرار گیرد، اظهار کرد: باید همه توان خود را برای افزایش جذب کمک‌های مادی و معنوی مردم و افزایش حفظ تعاون میان آن ها به کار بندیم و طبیعی است که برای افزایش حس تعاون، نیازمند مشارکت مستقیم مردم هستیم. 

اهمیت خوانش و عمل در چارچوب نظامنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر که از سوی دفتر مقام معظم رهبری ابلاغ شده، از موضوعات دیگری بود که در این گردهمایی، نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر به آن اشاره کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این خصوص گفت: هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ سازمانی بر اساس ارزش‌های اسلامی در بین مدیران ، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است. 

نماینده رهبرمعظم انقلاب در این مراسم از برگزاری مسابقات قرآنی در ماه مبارک رمضان نیز خبر داد و بر اهمیت این موضوع تاکید کرد. 

توصیه درباره نحوه برنامه‌ریزی در جمعیت هلال احمر نیز بخش پایانی سخنان حجت الاسلام والمسلمین معزی بود. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال‌احمر در این‌ گردهمایی از تمام همکاران در این نهاد مردمی اعم از مسئولان، جوانان و امدادگران داوطلب که صادقانه، خالصانه، ایثارگرانه و جان بر کف در خدمت‌رسانی به مردم در یک‌سال‌ گذشته حضور داشته‌اند، تقدیر کرد و این خدمات را که در مسیر رضای خداوند است، بسیار ارزشمند دانست.

3/16/2023 1:14:00 PM
آخرین اخبار