S
Header
            پیام نماینده ولی فقیه به مناسبت روز جهانی هلال احمر                        از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر                        برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) در هلال احمر                        هلال احمر با تاسی از سیره رفتاری امیرالمومنین (ع) به نیازمندان جامعه خدمت نماید                        نماینده ولی فقیه در هلال احمر با خانواده‌ شهیدان خان محمدی دیدار کرد                        دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی                        پرچم هلال احمر یادآور امید و آرامش در جامعه است/مسئولیت‌ در هلال احمر پذیرفتن یک امانت الهی است                        روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی/ گسل‌ فرهنگی به مانند گسل‌ طبیعی ویران‌‌گر است                        بازدید نماینده ولی فقیه در هلال احمر از پایگاه امداد جاده‌ای شهید محمدتقی اباذری تبریز                        آئین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر اردبیل برگزار شد            
کد خبر : 65261

تفکر و فرهنگ بسیجی، زمینه ساز رشد و تعالی

سرویس یادداشت
اندیشه، تفکر و فرهنگ، بنیان و اساس هر اجتماع انسانی را تشکیل می دهند و تفاوت جوامع بشری به تفاوت در اندیشه، نگرش و فرهنگ آنها باز می گردد و بی تردید یکی از نشانه های مهم و اصلی جامعه ای سالم، اندیشه متعالی و فرهنگ سالم است.
شنبه 5 آذر 1401 ساعت 22:25
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تفکر و فرهنگ بسیجی، زمینه ساز رشد و تعالی اندیشه، تفکر و فرهنگ، بنیان و اساس هر اجتماع انسانی را تشکیل می دهند و تفاوت جوامع بشری به تفاوت در اندیشه، نگرش و فرهنگ آنها باز می گردد و بی تردید یکی از نشانه های مهم و اصلی جامعه ای سالم، اندیشه متعالی و فرهنگ سالم است. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/11/202211103621805027_Thum.jpg تفکر,و,فرهنگ,بسیجی،,زمینه,ساز,رشد,و,تعالی nvhelal

بسیج از لحاظ معنایی از عناصر اراده، آگاهی، سامان بخشی و عام اندیشی شکل گرفته و از لحاظ مفهومی روندی اندیشه ای- عملی است، روندی معقول، منطقی، آزادانه، آگاهانه و مبتنی بر فطرت انسانی نوع بشر که حاصل عقل، تعقل و تدبر اوست و چنانچه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز در دیدار با بسیجیان تاکید فرمودند: بسیج در جایگاه و شأنی بالاتر از یک سازمان نظامی و در واقع یک فرهنگ، تفکر و گفتمان است که ظرفیت دارد کشور را در حرکت عظیم ملت، با گام‌های بلند به پیش ببرد.

بسیج با هدایت و راهبری امام خمینی (ره) و رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) ایجاد گردید و در عرصه های مختلف به پیش می‌رود و نقش بی نظیر خود را در توسعه و پیشرفت کشور به خوبی ایفا می نماید.

بسیج در واقع حرکتی معنوی و برآمده از هویت و فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی است و نمونه عالی درک، هوشمندی و غیرت ملت برای رسیدن به قله های رفیع استقلال و استکبار ستیزی است که برای دفاع از شرف و عزت این سرزمین، در تاریخ ماندگار شد. 

بستر و کارمایه اصلی بسیج، اندیشه و تفکر و فرهنگ بسیجی است. اندیشه و تفکر بسیجی نیز محصول عقل انسان آزاد و عامل شکوفایی آن است که در کلیت خود جهان نگری و بالتبع ایدئولوژی گروهی یا طبقاتی نیست بلکه ایدئولوژی نوع انسان است.

حاصل اندیشه، نگرش و ایدئولوژی بسیجی، فرهنگ بسیجی و مجموعه ای از اندیشه ها و معانی و ارتباط میان آن ها و نیز ارتباط آن ها با الگوهای رفتاری «انسان بسیجی» است.

در چنین نظام معنادار ارتباطی است که تمام کنش ها و رفتارها معنا یافته، ارزش و قداست می یابند. این نظام فرهنگی که از جوهره عقلی- دینی برخودار است با فطرت بشری نیز هماهنگی دارد و دارای ویژگی هایی مانند خداگونه اندیشی، اتکا بر فطرت سلیم انسانی، عقلایی و منطقی بودن، واقعیت نگری، آرمان گرایی، ولایت مداری, ایمان پذیری، علم باوری، متعهد بودن، تخصص گرایی، وحدت گرایی و وفاق اندیشی، مصلحت شناسی، نوآوری و تحول، عدالت خواهی و ظلم ستیزی، نگرش عاشورایی، شهادت طلبی و اسوه گرایی است.

تاریخ ایران اسلامی نیز مملو از رویدادهای مختلفی است که مرور آنان بسیار آموزنده و عبرت آمیز است و بی تردید عزت و سربلندی این مرز و بوم سرافراز مرهون رشادتها و خون شهدا و بسیجیانی است که با نثار جان خویش این انقلاب را به ثمر رساندند.

بسیج برخاسته از بطن مردمی است که خواهان آزادی و اعتلای ایران اسلامی هستند و رمز موفقیت هم این بوده و هست که بسیج فداکارانه بکوشد تا این گفتمان متعالی و ارزشمند بیش از پیش تحقق یابد و بی تردید در سایه‌ ولایت مداری و تکلیف محوری با نقش‌آفرینی پویا در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی و در ادای تکلیف، شاهد پاسداشتِ دستاوردهای انقلاب اسلامی و رشد و توسعه کشور خواهیم بود.

هفته بسیج  بر ‌تمامی بسیجیان عرصه مجاهدت، ایثار و فداکاری به ویژه تلاش گران هلال احمر مبارک باد.

 

11/26/2022 10:25:00 PM
آخرین اخبار