S
Header
            هلال احمر با تاسی از سیره رفتاری امیرالمومنین (ع) به نیازمندان جامعه خدمت نماید                        نماینده ولی فقیه در هلال احمر با خانواده‌ شهیدان خان محمدی دیدار کرد                        دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی                        پرچم هلال احمر یادآور امید و آرامش در جامعه است/مسئولیت‌ در هلال احمر پذیرفتن یک امانت الهی است                        روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی/ گسل‌ فرهنگی به مانند گسل‌ طبیعی ویران‌‌گر است                        بازدید نماینده ولی فقیه در هلال احمر از پایگاه امداد جاده‌ای شهید محمدتقی اباذری تبریز                        آئین تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر اردبیل برگزار شد                        هلال احمر در بحران های کشور نقش حیات بخشی دارد                        بازدید نماینده ولی فقیه در هلال احمراز پایگاه‌ امداد و نجات سرعین                        مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت در هلال‌احمر است            
کد خبر : 65119

عرفه، روز بخشش و سلوک

سرویس اخبار
عرفه روز بخشش گناهان از سوی خداوند است به گونه ای که حتی تصور بخشیده نشدن از سوی پروردگار گناهی بزرگ محسوب می شود و یکی از مهمترین و پرمعنا ترین روزهای سال در میان مسلمانان جهان روز عرفه است. روزی که به وعده خداوند متعال رحمت بی حد و اندازه اش به قدر یک ماه مبارک رمضان، بندگان را شامل می شود.
شنبه 18 تیر 1401 ساعت 18:15
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
عرفه، روز بخشش و سلوک عرفه روز بخشش گناهان از سوی خداوند است به گونه ای که حتی تصور بخشیده نشدن از سوی پروردگار گناهی بزرگ محسوب می شود و یکی از مهمترین و پرمعنا ترین روزهای سال در میان مسلمانان جهان روز عرفه است. روزی که به وعده خداوند متعال رحمت بی حد و اندازه اش به قدر یک ماه مبارک رمضان، بندگان را شامل می شود. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/07/202207107780860241_Thum.jpg عرفه،,روز,بخشش,و,سلوک nvhelal

آیات و روایت متعدد و نقل های بزرگان دین همه گواه از اهمیت ویژه این روز پر رمز و راز در میان مسلمانان جهان دارد.

چه آنجا که عرفه به شناخت و معرفت تعبیر می شود و چه آنجا که به صبر و شکیبایی معنا می گیرد، در هر حالتی این ذات ربوبی پروردگار عالم است که این روز را فرصتی برای بندگان خویش قرار داده تا عقده دل گشایند و با حال تضرع و نیایش در پیشگاه معبود خویش استغفار کنند.

کاروان زائران خانه خدا نهم ذی الحجه (روز عرفه) به عرفات می رسند، وقوف می‌کنند و تا غروب روز بعد به دعا و نیایش می‌پردازند؛ تا آمرزیده شده و مورد بخشش خداوند قرار گیرند و آماده برای ورود به حریم الهی شوند.

عرفه مظهر خلوص بنده در پیشگاه خالق است، جلوه گاه دلدادگی ها و دل کندن هاست. روی آوردن از هر آنچه فانی و دنیایی است، به سوی باقی و ماندنی است. عرفات میعادگاه تفکر است.

سرزمینی که میزبان نزول آخرین سوره قرآن بر قلب پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم بوده است. 

عرفات درست همان جایی است که توبه حضرت آدم(ع) از سوی حق تعالی پذیرفته می شود.

عرفات همان صحرایی است که نوای راز و نیاز مولایمان حسین علیه السلام با آن مضامین عمیق و الهی اش را به گوش شنیده و خوب احساس کرده است.

عرفات حقیقتا سرزمین بخشش است و محل ادراک و شهود. عرفه، روز بازگشت به اصالت انسانی است.

قدرت، نژاد، رنگ، شهرت و ریاست در عرفات بی معناست، همه در کنار هم چونان محشر و قیامت چشم بخشش به پروردگار دارند به گونه‌ای که حتی تصور بخشیده نشدن از سوی باری تعالی در این روز و در آن مکان، خود گناهی بزرگ است. اگرچه نه در جوار حرم امن خداوند در عرفات هستیم و نه مشرف به آستان مقدس حضرت سیدالشهدا شده‌ایم، اما در عرفه در هر کجای این کره خاکی که باشی با دلی شکسته دست به سوی آسمان محبت و هدایت الهی دراز کن و از او طلب مغفرت کن.

پایگاه اطلاع رسانی

حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

7/9/2022 6:15:24 PM
آخرین اخبار