S
Header
            هلال احمر در گسترش صلح و آرامش پیشرو است                        امروز جمعیت هلال احمر بر پایه ارزش های انسانی، نماد خدمت به جامعه است                        پیام نماینده ولی فقیه به مناسبت روز جهانی هلال احمر                        از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر                        برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) در هلال احمر                        هلال احمر با تاسی از سیره رفتاری امیرالمومنین (ع) به نیازمندان جامعه خدمت نماید                        نماینده ولی فقیه در هلال احمر با خانواده‌ شهیدان خان محمدی دیدار کرد                        دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی                        پرچم هلال احمر یادآور امید و آرامش در جامعه است/مسئولیت‌ در هلال احمر پذیرفتن یک امانت الهی است                        روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی/ گسل‌ فرهنگی به مانند گسل‌ طبیعی ویران‌‌گر است            
کد خبر : 64955

اسوه‌ای برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها

سرویس یادداشت
امام حسین (علیه السّلام) از برجسته ‏ترین افراد در ادوار تاریخ است که خصائص و فضائل انسانی‌شان، آنان را در همه عصرها جاوید ساخته و از عظیم‏ ترین بزرگان و مصلحان در صفحات تاریخ است که در بناى اندیشه انسانى و ایجاد تمدن اجتماعى و شکل دادن به مسائل سرنوشت ‏ساز براى همه ملت‌هاى روى زمین، مشارکت داشته ‏اند.
یکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت 23:15
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
اسوه‌ای برای تمام زمان‌ها و مکان‌ها امام حسین (علیه السّلام) از برجسته ‏ترین افراد در ادوار تاریخ است که خصائص و فضائل انسانی‌شان، آنان را در همه عصرها جاوید ساخته و از عظیم‏ ترین بزرگان و مصلحان در صفحات تاریخ است که در بناى اندیشه انسانى و ایجاد تمدن اجتماعى و شکل دادن به مسائل سرنوشت ‏ساز براى همه ملت‌هاى روى زمین، مشارکت داشته ‏اند. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/03/202203102538608284_Thum.jpg اسوه‌ای,برای,تمام,زمان‌ها,و,مکان‌ها nvhelal
سرور آزادگان، از درخشان‌ترین رهبران مصلحى است که در صحنه زندگى، اعجاز را محقق ساختند و کاروان انسانیت را به سوى اهداف و آرزوهایشان به حرکت درآوردند و آن را براى ایجاد جامعه‏ اى متوازن، پیش راندند؛ جامعه ‏اى که در آن فرصت‌هاى مساوى به وجود مى ‏آید تا مردم با قومیت‌ها و دیانت‌هاى گوناگون در آن بهره ‏مند باشند.
زندگى امام در همه زما‌ن ها و نسل‌ها نشانى از عدل و نمونه‏ اى از همه ارز‌ش هاى انسانى بود.
زندگى بیشتر مصلحانى که حیات خود را به امت‌ها و ملت‌هایشان بخشیدند، درخشنده مى‏ماند و ثمرات و نتایج خود را به مردم نشان مى ‏دهد، اما در دوره ‏اى خاص و محدود از زمان که پس از مدتى نه چندان طولانى، متلاشى مى ‏گردد، آن گونه که نور در فضا متلاشى می شود، اما زندگى امام حسین (علیه السّلام) آفاق تاریخ را شکافت در حالى که نور و هدایت را براى همه مردم با خود داشت، همان گونه که نشانه‏ هاى مرگ و نابودى را براى تبهکاران و ظالمان از همه نسل ها به ارمغان آورد.
زندگى امام حسین (علیه السّلام) با جان مردم آمیخت و با عواطف و احساساتشان ممزوج گشت؛ زیرا آن، تازه و عطرآگین با عزت و کرامت مى‏ جوشد و جامعه را به سوى میدان‌هاى مبارزه پیش مى ‏برد تا اهدافش را محقق سازد و سرنوشتش را مقرر نماید.
زندگى آن حضرت، مدرسه بزرگى است که خیر و بخشش به همه مردم بالاتفاق و یا جدا از یکدیگر عطا مى ‏کند؛ زیرا به آنان وفادارى و شکیبایى را تغذیه مى‏ نماید و آنها را به سوى ایمان به خدا پیش مى ‏برد و به طرف مقصدى صالح همراه با کرامت و رفتار نیکو، جهت مى‏ دهد، همان‏گونه که براى تهذیب ضمایر، ایجاد عواطف و ازدیاد آگاهى، مى ‏کوشد. پس او براى ماندن، از هر موجود زنده ‏اى، شایسته ‏تر و به جاودانگى از این کره ‏اى که انسان در آن زندگى مى‏ کند، مستحق‏ تر است؛ زیرا وى، قالبى است براى والاترین معانى کرامت انسانى.
زندگانى ریحانه پیامبر(ص) و الگوهایش پیوسته زنده و تا ابد جاویدان خواهد  ماند.
حسین(ع) تنها وارث آدم نیست؛ احیاگرِ انسانیت نیز هست. انسان را زنده کرد و صلا در داد که: تو زنده ای تو نمی میری. تو اگر نباشی حیات معنی ندارد.
مبارک باد این نهال که بر تارک زمان، آگاهى و درخشندگى را ادامه داد در حالى که براى مردم، زندگى فکرى و اجتماعی شان را روشن مى‏ سازد و آنان را به راه راست، هدایت مى‏ کند. قدوم نورسیده آفتاب را ملائک بی‏‌شمار، به تبریک آمده‏‌اند و بر بام خانه دختر خورشید، بال می‏‌افشانند. از بهشتِ دامان بتول، بهاری سرزده است و خانه علی و زهرا، خانه تمام شادی‌‏‌ها و دست‏‌افشانی‏‌‌هاست.
 
حجت‌الاسلام نصیری
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر زنجان
3/6/2022 11:15:28 PM
آخرین اخبار