S
Header
کد خبر : 65841
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر

نظارت رکن کارآمد در ساختار مدیریتی است/ حوزه نمایندگی ولی فقیه ناظر بر کلیه امور در هلال احمر است

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در نشست مشترک با مسئولین و کارکنان اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات جمعیت، ضمن تشریح وظایف نظارتی حوزه، به تبیین اهمیت مساله نظارت و ارزیابی در این مجموعه خدمت‌رسان پرداخت.
سه‌شنبه 8 اسفند 1402 ساعت 21:51
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
نظارت رکن کارآمد در ساختار مدیریتی است/ حوزه نمایندگی ولی فقیه ناظر بر کلیه امور در هلال احمر است نماینده ولی فقیه در هلال احمر در نشست مشترک با مسئولین و کارکنان اداره کل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات جمعیت، ضمن تشریح وظایف نظارتی حوزه، به تبیین اهمیت مساله نظارت و ارزیابی در این مجموعه خدمت‌رسان پرداخت. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/03/202403100654886792_Thum.jpg نظارت,رکن,کارآمد,در,ساختار,مدیریتی,است/,حوزه,نمایندگی,ولی,فقیه,ناظر,بر,کلیه,امور,در,هلال,احمر,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر؛ حجت الاسلام ‌والمسلمین معزی، در‌ این دیدار که به صورت ویدئوکنفرانس با سراسر کشور‌ برگزار شد، نظارت و هدایت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی را از ‌مهم‌ترین‌ ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر دانست و به تبیین اصول و معیارهای یک نظارت هدفمند و ارزیابی مناسب و دقیق پرداخت. 

وی با اشاره به این‌ که نظارت یک رکن کارآمد و اساسی در ساختار مدیریتی است، تصریح کرد: مساله نظارت و ارزیابی یکی از اساسی‌ترین مسائل در مدیریت به شمار می‌آید که اجرای هدفمند و دقیق آن می‌تواند یک سازمان را به تعالی و ترقی سوق دهد. اهمیت نظارت در ابعاد فردی و اجتماعی در دین مبین اسلام مورد تاکید قرار داشته است و نظارت نگاه کردن صرف نیست، بلکه پی‌بردن به حقیقت است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیات و روایات خاطر نشان کرد: سیره رفتاری معصومین علیهم السلام تراز و شاخصی برای ارزیابی اعمال انسان‌ها است. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از مولفه‌های نظارتی در دین مبین اسلام دانست و تصریح ‌کرد: این فریضه دینی، لازمه یک جامعه صالح است. امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله جمعی است و آمر و ناهی بایستی بداند چگونه و با چه زبانی به این فریضه الهی عمل نماید و این مسئله قطعا باید با آگاهی و البته با زبان آرام و حفظ کرامت و شخصیت انسان‌ها انجام شود. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی، در ادامه اقامه نماز، پرداخت زکات و امربه‌معروف و نهی از منکر را بر اساس آیات و روایات دینی سه رکن اصلی در شکل‌گیری یک جامعه دینی دانست و بر لزوم ترویج این فریضه الهی در جامعه تاکید کرد. 

وی در ادامه سخنان خود روند شکل‌گیری انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و مبارزات ایشان در برابر حکومت پهلوی را از مصادیق بسیار روشن امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: نشر خوبی‌‌ها و جلوگیری از بروز و گسترش بدی‌ها در جامعه دینی مصداق امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند جامعه را در مسیر رشد و تعالی قرار دهد. 

به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب، نظامنامه حوزه نمایندگی ولی فقیه  که از سوی دفتر مقام معظم رهبری  ابلاغ شده یکی از اسنادی است که ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه را مشخص کرده است. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با توجه به اهمیت تایید و ابلاغ این نظام نامه به عنوان تحول و نقطه عطفی در فعالیت‌ها و اقدامات، در خصوص تدوین این نظام نامه گفت: ماه‌ها تلاش صاحبان اندیشه منجر به تدوین این نظام نامه شده است که خط و مشی حرکتی و عملیاتی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر را نشان می‌دهد و تمامی سطوح جمعیت، باید با نگاه به این نظام نامه و دستورالعمل، بر وظیفه نظارت بر امور حوزه نمایندگی ولی فقیه آگاه باشند. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با بیان اینکه نظارت در حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از نوع نظارت عالیه است، خاطرنشان کرد: این نظام نامه انطباق اقدامات و فعالیت های جمعیت هلال احمر را با موازین اسلامی و انسانی بررسی و دنبال می‌کند.

2/27/2024 9:51:00 PM
آخرین اخبار