S
Header
            هلال احمر در گسترش صلح و آرامش پیشرو است                        امروز جمعیت هلال احمر بر پایه ارزش های انسانی، نماد خدمت به جامعه است                        پیام نماینده ولی فقیه به مناسبت روز جهانی هلال احمر                        از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر                        برگزاری مراسم شهادت امام صادق (ع) در هلال احمر                        هلال احمر با تاسی از سیره رفتاری امیرالمومنین (ع) به نیازمندان جامعه خدمت نماید                        نماینده ولی فقیه در هلال احمر با خانواده‌ شهیدان خان محمدی دیدار کرد                        دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی                        پرچم هلال احمر یادآور امید و آرامش در جامعه است/مسئولیت‌ در هلال احمر پذیرفتن یک امانت الهی است                        روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است نه بخشنامه سازمانی/ گسل‌ فرهنگی به مانند گسل‌ طبیعی ویران‌‌گر است            
کد خبر : 65827
نماینده رهبر معظم انقلاب تاکید کرد

رابطین فرهنگی هلال احمر در جذب مشارکت خیرین اهتمام نمایند

سرویس اخبار
ششمین نشست رابطین فرهنگی و ائمه جماعت هلال احمر چهار استان هرمزگان، فارس، خوزستان و بوشهر با هدف هم اندیشی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد.
سه‌شنبه 1 اسفند 1402 ساعت 18:55
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
رابطین فرهنگی هلال احمر در جذب مشارکت خیرین اهتمام نمایند ششمین نشست رابطین فرهنگی و ائمه جماعت هلال احمر چهار استان هرمزگان، فارس، خوزستان و بوشهر با هدف هم اندیشی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به میزبانی استان هرمزگان برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402106736519040_Thum.jpg رابطین,فرهنگی,هلال,احمر,در,جذب,مشارکت,خیرین,اهتمام,نمایند nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در این نشست با تاکید بر این که جامعه امروز نیازمند مبلغینی است که توانایی ایجاد ارتباط با جوانان را داشته باشند به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه تبلیغ دین پرداخت و بر این مساله تاکید کرد که مبلغ بایستی مفاهیم بلند دینی را با زبان ساده در جامعه تبلیغ نماید.

وی از نگاه ویژه دبیرکل جمعیت هلال احمر به برنامه‌های فرهنگی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با هم‌افزایی‌ بیشتر بخش‌های متعدد، این برنامه‌ریزی‌ها رشد و ترقی در جمعیت هلال احمر به دنبال داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه به تبیین اهداف چهارگانه جمعیت هلال احمر پرداخت و تصریح کرد: علاوه بر تسکین آلام بشری در عین حفظ کرامت و شخصیت بخشی به نیازمند، این جمعیت در جهت حفظ سلامت معنوی و جسمی نیز تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هلال احمر به دنبال این است که بتواند این اهداف و فعالیت‌ها را در پرتوی کرامت انسانی دنبال کند و فرهنگ صلح، نوعدوستی و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد.

نماینده رهبر معظم انقلاب ماهیت جمعیت هلال احمر را که یک نهاد خدمت‌گذار و یک مجموعه فرهنگی توصیف کرد و افزود: فرهنگ تعاریف بسیاری دارد که از عناصری همچون دین، اخلاق و منش تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه ارتقاء فرهنگ دینی مهم‌ترین وظیفه حوزه نمایندگی ولی فقیه درجمعیت هلال‌احمر است، تصریح کرد: در جمعیت هلال احمر، برنامه ریزی و هدایت فعالیت های تربیتی، گسترش و ارتقای فرهنگ دینی و ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی بر عهده حوزه نمایندگی ولی فقیه است.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه اقامه نماز، ترویج معارف قرآنی و آشنایی مردم با احکام اسلامی را از جمله وظایفی برشمرد که باید رابطین فرهنگی جمعیت در استان‌ها دنبال نمایند.

وی با اشاره به اینکه دین اسلام دین مهر و محبت است، اضافه کرد: پیام و گفتارهای یک مبلغ زمانی اثربخش خواهد بود که با صمیمت و محبت همراه باشد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه حاضران در این نشست را به تعامل سازنده‌ با نهادهای دینی، ائمه جمعه و جماعات و معتمدان محلی توصیه نمود و افزود: با ایجاد راه‌های ارتباطی، مشارکت آن‌ها را در تحقق اهداف بشردوستانه و خیرخواهانه در ‏جمعیت هلال‌احمر جلب نمایید.

اهمیت بهره‌گیری از قرآن کریم از دیگر موضوعاتی بود که نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست به آن اشاره کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست دوره جوانی را جهانی از انرژی، نشاط و پویایی توصیف کرد و بر لزوم توجه هرچه بیشتر به امور جوانان تاکید کرد.

توجه به اقامه نماز و نوسازی نمازخانه‌ها، اهمیت کار در حوزه جوانان  بیان احکام دین با زبان‌رسا و ساده به نمازگزاران، خوش‌رویی با آنان، تقویت تعامل و ارتباط با جامعه مخاطب از دیگر توصیه‌های نماینده رهبر معظم انقلاب به ائمه جماعات حاضر در این نشست بود.

ضرورت کار فرهنگی، در جهت مقابله با دشمنان

یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این نشست ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسات هم‌اندیشی منطقه‌ای براهمیت پرداختن به برنامه‌های فرهنگی، با تکیه بر تحقیق و برنامه ریزی برای نتیجه بخش بودن این فعالیت ها تأکید کرد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر برگزاری نشست‌های تبیینی رابطین فرهنگی را یک امر مثبت و اثر بخش برشمرد و افزود: کار فرهنگی اثرگذار که مبتنی بر اهداف و اصول جمعیت هلال احمر باشد، زمینه رشد و تعالی این مجموعه فراهم می‌کند.

یعقوب سلیمانی گفت: یکی از شاخص‌های رشد و ترقی در یک مجموعه سازمانی همدلی و هم‌افزایی است و یقینا اثرگذاری اقدامات با برادری، مودت و هم‌افزایی بیش از پیش خواهد بود.

وی با تاکید بر اهمیت پیوست فرهنگی در برنامه‌ها و اقدامات گفت: کار فرهنگی، در جهت مقابله با جنگ شناختی دشمنان ضرورت دارد.

در این نشست، حاضران به ارائه گزارش عملکرد، نکات و پیشنهادهات خود در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداختند.

4006002/20/2024 9:51:21 PMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402106630683763_Thum.jpg
4006002/20/2024 9:51:21 PMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402106690122942_Thum.jpg
4006002/20/2024 9:51:21 PMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402106701675384_Thum.jpg
4006002/20/2024 9:51:21 PMhttp://Media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402106736519040_Thum.jpg

 

2/20/2024 6:55:00 PM
آخرین اخبار