S
Header
کد خبر : 65799
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر اردبیل

شهدای امدادگر، پرچم هلال احمر را سربلند کردند

سرویس اخبار
چندی پیش و در حمله دردناک تروریستی گلزار شهدای کرمان، دو تن از امدادگران سرافراز هلال احمر به شهادت رسیدند.
یکشنبه 15 بهمن 1402 ساعت 16:44
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
شهدای امدادگر، پرچم هلال احمر را سربلند کردند چندی پیش و در حمله دردناک تروریستی گلزار شهدای کرمان، دو تن از امدادگران سرافراز هلال احمر به شهادت رسیدند. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402102699415366_Thum.jpg شهدای,امدادگر،,پرچم,هلال,احمر,را,سربلند,کردند nvhelal

مراسم بزرگداشت این دو امدادگر در هلال احمر سراسر کشور و از جمله در پایگاه های هلال احمر استان اردبیل برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اردبیل نیز در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در این خصوص و برنامه های فرهنگی جمعیت استان گفت: مراسم یادبود این شهدای امدادگر در تمامی پایگاههای استان به همراه قرائت زیارت عاشورا و مداحی برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین سید علی فاطمی نیا افزود: وقتی خبر شهادت دو امدادگر جمعیت هلال احمر در کرمان را شنیدم اطمینان پیدا کردم که پرچم هلال احمر در عرصه های این چنینی بالاست و این جمله را در مراسم شهدای امدادگر تکرار کردم. شیوه شهادت شهدای امدادگر را باید مصداق عینی ایثار و مقاومت بدانیم. بانوی امادگری که در کرمان به شهادت رسید، بعد از انفجار اول در صحنه می ماند و برای کمک و امدادرسانی به مردم مقاومت می کند تا اینکه انفجار دوم صورت می گیرد و به شهادت می رسد.

وی افزود: این اتفاق نشان می دهد که نیروهای امدادگر هلال احمر هرگز صحنه را خالی نمی کنند. این روایت ها برای افرادی که تاکنون منطقه جنگی و انفجار و اتفاقاتی از این دست را تجربه نکرده اند در حد شنیده هاست اما کسانی که چنین تجربه هایی را دارند به عظمت کار بانوی امدادگر و سایر شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر پی می برند. شیوه شهادت این دو امدادگر با ایثار و مقاومتی که از خود نشان دادند، پرچم ایثار و از خودگذشتگی بی مانند هلال احمر را جلوه گر شدند و این اتفاق ثابت کرد که نیروهای هلال احمر فقط برای سیل و زلزله و تصادف نیستند و در همه صحنه ها برای کمک به مردم از جان مایه می گذارند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اردبیل درباره اجرای طرح «آموزش مهارت خانواده» برای نیروهای هلال احمر این استان هم گفت: این طرح را ابتدا با حضور ١۵ نفر اجرا کردیم، در جلسه دوم تعداد نفرات به ٣۵ نفر رسید و هم اکنون به ١٠٠ نفر رسیده است. در این طرح فرهنگی آموزش مهارت خانواده شامل مهارت های مختلفی مثل همسرداری، تربیت فرزند و اصول رفتار با خانواده ارائه می شود و تلاش ما این است که در وانفسای تهاجم فرهنگی و گسترش روزافزون فضای مجازی، انس و الفت بین خانواده بزرگ جمعیت هلال احمر را بیشتر کینم و جلوی آسیب های اجتماعی را بگیریم. این طرح با موفقیت در پایگاههای هلال احمر استان اجرا شده و بسیاری از ادارات و سازمان های دولتی از ما برای اجرای این طرح دعوت کرده اند.

حجهالاسلام والمسلمین سید علی فاطمی نیا درباره طرح های فرهنگی در دست اجرا هم گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر گاهی بین ٢۴ تا ۴٨ ساعت در پایگاهها تنها می مانند و در حالت آماده باش به سر می برند. این یک فرصت طلایی برای امداگران به خصوص امدادگران جوان است تا مهارت زندگی را بیاموزند. بر همین اساس طرح«آموزش مهارت های فرهنگی و اجتماعی» را تدوین کرده ایم و قرار است حداقل یک بار در سال در همه پایگاه ها اجرا شود. در این طرح مباحثی مثل نماز و احکام به امدادگران جوان آموزش داده خواهد شد و در کنار این آموزش ها، شیوه‌های استفاده صحیح از فضای مجازی ارائه می گردد. جامعه هدف اصلی این طرح، امدادگران جوانی هستند که در شرف ازدواج قرار دارند و شیوه صحیح و اصولی همسریابی به آنها آموزش داده خواهد شد.

2/4/2024 4:44:00 PM
آخرین اخبار