S
Header
کد خبر : 65795
در گفتگوی اختصاصی با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر لرستان مطرح شد

هلال احمری ها، جوانان انقلابی حاضر در میدان هستند

سرویس اخبار
فداکاری و ایثار امدادگران هلال احمر بی‌مثال است و آنها جان خود را به خطر می‌اندازند تا نجات دهنده جان همنوعانشان باشند.
پنج‌شنبه 12 بهمن 1402 ساعت 17:18
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
هلال احمری ها، جوانان انقلابی حاضر در میدان هستند فداکاری و ایثار امدادگران هلال احمر بی‌مثال است و آنها جان خود را به خطر می‌اندازند تا نجات دهنده جان همنوعانشان باشند. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/02/202402109367167585_Thum.jpg هلال,احمری,ها،,جوانان,انقلابی,حاضر,در,میدان,هستند nvhelal

حجت الاسلام والمسلمین فرزاد منصوری در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، با اشاره به جانفشانی ها و ایثارگری های همکاران جمعیت از جمله دو شهید امدادگر حادثه دردناک حمله تروریستی در گلزار شهدای کرمان، گفت: دو شهید امدادگر این حادثه از خودگذشتگی و ایثار فراوانی کردند و  باید این نگاه و رفتار را ارج نهاد و احترام قائل شد و به همین دلیل نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان لرستان مراسم یادبود برای این شهدای امدادگر برگزار نمود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان لرستان در این گفتگو افزود: ذات جمعیت هلال‌احمر انجام اقدامات داوطلبانه است. امدادگران، نجات‌گران و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر دقیقاً جا پای رزمندگان دفاع مقدس گذاشته‌اند که این روحیه، همان روحیه و این رفتار،‌ همان رفتار است. این امدادگران یادگارهای همان جبهه و جنگ هستند و هنوز آن رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌ها باقی و جاری است، فقط رنگ لباس این خدمت عوض شده است. 

حجت الاسلام  والمسلمین منصوری درباره جایگاه شهدای امدادگر و رسالت آنها هم گفت: حاضران در حمله تروریستی گلزار کرمان، برای نجات جان خود از صحنه دور می شدند  اما امدادگران به خاطر وظیفه ای که بر عهده شان بود باید می ماندند و کمک می کردند و ترسی هم از شهید شدن نداشتند. چون فردی که وارد هلال احمر می شود، برایش انسانیت و از خودگذشتگی مهم است. امدادگر جان و زندگی خودش را می‌گذارد برای اینکه دیگری نجات پیدا کند. در همه حوادث از حوادث جاده‌ای گرفته تا حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله، امدادگر حضور دارد تا نجات دهنده همنوع‌ خود باشد. جان خودش را می‌دهد تا دیگران نفس بکشند و نهایت آن شهادت است. در واقع برای رسالت و جایگاه نیروی امدادگر ٢ تعریف بیان می‌شود، جایگاه نخست، بحث انسانیت و بخش دیگر بحث فرد در جامعه انقلابی - اسلامی است. در بحث امدادگری ملیت و مذهب را نمی‌شناسیم و در هر موقعیتی امدادگر، ایثارگر و از جان‌گذشته‌اند. اما در بحث جامعه اسلامی، امدادگران جوانان انقلابی حاضر در میدان هستند. آنها در هر میدانی که نیاز است جانفشانی کنند، حاضر هستند. برپایی یادبود و گرامیداشت تنها تصویر کوچکی از تاریخ بی شمار خدمت خادمان این نهاد مردمی است .

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد فعالیت ها و اقدامات فرهنگی افزود: اغلب فعالیت‌های فرهنگی در زمینه‌ اقدامات امدادی است. یعنی امدادگران به وقت موکب‌داری، موکب دارند یا در ایام عید در حوادث کنار مردم هستند. همچنین به عنوان بخش فرهنگی در مناسبت‌ها و مراسم‌هایی برپایی مسابقات، عیادت‌ها، بازدید‌ها، اردوها و غیره انجام می شود و خوشبختانه اعضای هلال احمر حضور فعال و جدی دارند. درکنار برنامه‌های آموزشی و همیشگی هلال احمر، بحث حضور چهره به چهره ائمه جماعت و حضور در مدارس، مساجد و ... انجام می شود. در این دیدارها فعالیتهای امدادی و آموزش‌های امدادگری تشریح می‌شود. تبلیغات برای ترویج و شناساندن هلال احمر از اولویت‌های فعالیت‌های فرهنگی در استان به شمار می‌رود.

2/1/2024 5:18:00 PM
آخرین اخبار