S
Header
کد خبر : 65790
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر

باید با درک محیط، مخاطب شناسی و تبلیغ مناسب، با تهدیدات فرهنگی دشمن علیه جوانان مقابله کرد

سرویس اخبار
نماینده رهبر معظم انقلاب در سومین نشست هیئت اندیشه ورزی در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسانات که با محوریت بررسی راهبردهای فرهنگی حوزه دانشجویی و جوانان برگزار شد، بر ضرورت انتقال مفاهیم دینی به جوانان با ادبیات امروزی تاکید کرد.
سه‌شنبه 10 بهمن 1402 ساعت 15:01
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
باید با درک محیط، مخاطب شناسی و تبلیغ مناسب، با تهدیدات فرهنگی دشمن علیه جوانان مقابله کرد نماینده رهبر معظم انقلاب در سومین نشست هیئت اندیشه ورزی در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسانات که با محوریت بررسی راهبردهای فرهنگی حوزه دانشجویی و جوانان برگزار شد، بر ضرورت انتقال مفاهیم دینی به جوانان با ادبیات امروزی تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/01/202401106171020949_Thum.jpg باید,با,درک,محیط،,مخاطب,شناسی,و,تبلیغ,مناسب،,با,تهدیدات,فرهنگی,دشمن,علیه,جوانان,مقابله,کرد nvhelal

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، حجت الاسلام والمسلمین معزی در این نشست که به همت دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان برگزار شد یکی از برنامه‌های راهبردی دشمنان انقلاب اسلامی‌ را  توطئه‌های فرهنگی برشمرد و تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی همواره تلاش داشته‌اند به روش‌های تبلیغاتی ایمان و امید را در جوانان ایران اسلامی‌ کاهش دهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی ایستادگی در برابر این توطئه‌ها را نیازمند برنامه‌ریزی کارآمد، به‌روز و مدون دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد تحول و تغییرات سریع در حوزه‌های فرهنگی هستیم که بایستی منطبق با این تغییرات، سطح‌ برنامه‌های فرهنگی نیز ارتقاء یابد.

نماینده رهبر معظم انقلاب اقدامات فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را در چهار دهه گذشته علیه تبلیغات دشمنان مثبت ارزیابی کرد و افزود: باید با درک محیط، مخاطب شناسی و تبلیغ مناسب با تهدیدات فرهنگی دشمن مقابله نمود.

حجت الاسلام و المسلمین معزی وظیفه نهادهای فرهنگی را در این عرصه سنگین برشمرد و افزود: باید در مسیر تبلیغ دین از ابزارهای نوین بهره گرفت.

وی در ادامه به کتاب "داستان سیستان: 10 روز با رهبر ، نوشته رضا امیرخانی" نیز اشاره کرد و گفت: این کتاب که در آن نویسنده به بیان مشاهدات لحظه به لحظه خود از مکان‌ها، اشخاص و اسکان همراهان، ارتباط مقام معظم رهبری با مردم پرداخته است، یک منبع مطالعاتی مناسب است که تصویر زیبایی از سبک زندگی و مبارزه و مردم داریِ یک مرد الهی که می‌تواند برای امروز و فردای همه‌ی ما الگو باشد را نمایان ساخته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با تاکید بر ارتباط صمیمانه طلاب و روحانیون با جوانان گفت: فرهنگ دینی با ادبیات امروزی باید برای نسل جوان تبیین شود.

وی با تاکید بر توجه به بهره‌گیری از ابزارهای نوین ارتباطی در تعامل با جوانان خاطرنشان کرد: در عصر کنونی نمی‌توان با ادبیات گذشته با جوانان  سخن گفت بلکه باید با رشد محتوا و تولید نیازهای روز، پاسخگو مسائل امروز آنان بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه ارتقاء فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر را یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه دانست و افزود: حوزه نمایندگی ولی فقیه علاوه بر وظایف نظارتی خود متولی امور فرهنگی در جمعیت هلال احمر است.

مسئولیت پذیری و امید آفرینی، ایجاد نشاط اجتماعی، هویت بخشی به جوانان از دیگر نکات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست بود.  

وی همچنین انتشار مجلات مهر و ماه و  مجله زاد را نمونه ارزشمند از اقدامات فرهنگی در جمعیت هلال احمر برشمرد که در آن به معارف دینی در عرصه فرهنگ پرداخته شده است‌.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان از برگزارکنندگان این نشست قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود که برگزاری چنین نشست‌هایی زمینه ارتقاء فرهنگی در جمعیت هلال‌احمر را فراهم سازد.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی المدنی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان جوانان پرداخت. 

رئیس سازمان جوانان در این نشست بر اهمیت حضور مستمر طلاب در جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد و افزود: حضور روحانیون و طلاب در جمعیت هلال‌احمر نباید به صورت مقطعی باشد و توجه به پیوست فرهنگی در برنامه‌ها بسیار مهم تلقی می گردد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی المدنی در پایان از برگزارکنندگان این نشست قدردانی کرد.

در آغاز این نشست نیز حجت‌الاسلام‌والمسلمین بختی به ارائه توضیحاتی در خصوص این برنامه پرداخت.

مسئول دفتر  نمایندگی ولی فقیه در سازمان جوانان برگزاری این جلسات هم اندیشی را بسترساز رشد و بالندگی و خلق ایده های جدید دانست.

در این جلسه دیگر حاضران نیز به بیان مسائل و نقطه نظرات خود در جهت بهبود فرآیند فعالیت‌های فرهنگی پرداختند.

1/30/2024 3:01:00 PM
آخرین اخبار