S
Header
کد خبر : 65774
نماینده رهبر معظم انقلاب در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین:

جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پیشتاز است/ رژیم صهیونیستی تمام قوانین حقوق بشردوستانه را زیر پا گذاشته است

سرویس اخبار
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر بر لزوم حمایت عملی دولت‌های اسلامی و سازمان‌های بشردوستانه از مردم مظلوم غزه تاکید کرد.
یکشنبه 1 بهمن 1402 ساعت 15:12
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
جمهوری اسلامی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پیشتاز است/ رژیم صهیونیستی تمام قوانین حقوق بشردوستانه را زیر پا گذاشته است نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر بر لزوم حمایت عملی دولت‌های اسلامی و سازمان‌های بشردوستانه از مردم مظلوم غزه تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/01/202401105201998308_Thum.jpg جمهوری,اسلامی,در,حمایت,از,مردم,مظلوم,فلسطین,پیشتاز,است/,رژیم,صهیونیستی,تمام,قوانین,حقوق,بشردوستانه,را,زیر,پا,گذاشته,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع ‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در کنفرانس بین‌المللی بشردوستانه حمایت از فلسطین که به همت جمعیت هلال‌احمر ایران و با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، نائب رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر، روسا و رهبران ارشد جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر و مقامات ارشد سیاسی کشور برگزار شد، به تبیین و تشریح مبانی دینی در حمایت از مظلوم پرداخت.

مساله فلسطین؛ مساله جهان اسلام

وی سخنان خود را در این همایش با قدردانی از برگزارکنندگان این رویداد آغاز کرد و با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از مردم مظلوم فلسطین در تاریخ معاصر خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) ۱۵ سال پیش از پیروزی انقلاب برای نخستین بار در عاشورای سال ۱۳۴۲ در مدرسه فیضیه مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح و صهیونیست‌ها را به عنوان ظالمانی که اشغالگران فلسطین هستند، معرفی کرد.

وی افزود: آن روز حاکمیت ایران یعنی رژیم شاهنشاهی از اسرائیل حمایت بی‌دریغ می‌کرد و در جنگ ۶ روزه رژیم نیز این حمایت وجود داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب به حمایت‌های جمهوری اسلامی از مردم مظلوم فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: از نخستین روز پیروزی انقلاب اسلامی نیز فلسطین جایگاه بسیار بالایی داشت  سفارت اسرائیل را به سفارت فلسطین تبدیل کرد و جمهوری اسلامی  ایران علی رغم مشکلاتی همچون جنگ و تحریم هیچگاه از حمایت فلسطین دست برنداشته است.

حمایت از مردم فلسطین حمایت از مسلمان است 

وی به همکاری‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و مستشاری نظامی جمهوری اسلامی‌با فلسطین اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی همواره در حمایت از مردم مظلوم فلسطین پیشتاز بوده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین نگاه حمایت از مظلوم در قرآن کریم و روایات اسلامی‌پرداخت و تصریح کرد:  در دنیای کنونی که جهانیان شاهد ظلم ظالمانه صهیونیست‌ها بر مردم مظلوم غزه هستند جمهوری اسلامی در حمایت از مردم غزه پیش قدم  است.

نماینده رهبر معظم انقلاب افزود: حمایت از مردم مظلوم فلسطین برآمده از معارف دینی و اندیشه اسلامی است و حمایت از فلسطین حمایت از مردم مظلوم مسلمان است.

وی تاکید کرد: نمونه این جنایات شهادت پنج کودک در هر ساعت و مصادیقی دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی است و رژیم صهیونیستی تمام قوانین حقوق بشردوستانه را زیر پا گذاشته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در جمع بندی این بخش از سخنان خود تاکید کرد: باید ایستادگی کنیم تا حقوق بشر دوستانه در فلسطین زنده شود و ظالمان در دادگاهها محاکمه شوند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر، به آمارهای منتشر شده در رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: در فلسطین هر ساعت ۵ کودک به شهادت می‌رسد. و تخریب مراکز آموزشی و زیرساخت‌های زندگی و همچنین به شهادت رساندن امدادگران از دیگر مصادیق این اقدامات است. 

قطع دسترسی مردم غزه به نیازهای اولیه

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی جنگ اخیر را یکی از دهشتناک‌ترین جنگ‌های تاریخ برشمرد و افزود: در این جنگ دسترسی به مردم غزه برای ارسال و تامین نیازهای اولیه جنگ زدگان نیز قطع شده است. مردم غزه به ۵۰۰ کامیون اقلام زیستی در روز نیاز دارند در حالی که فقط شاید ۱۵ کامیون وارد غزه شود.

وی افزود: با این حال مردم در غزه اگر چه با کمبود دارو و غذا زندگی سختی را می‌گذرانند اما بر آرمان‌های بلند خود ایستاده‌اند؛ چرا که قرآن می فرماید اگر صبر کنید و تقوا پیشه کنید، پیروزی با شماست.

وی خطاب به حاضران متذکر شد: باید همه از مظلومان در فلسطین دفاع و حمایت کنیم. امروز مسئله اول غزه سلامت مردم است.

نماینده مقام معظم رهبری در هلال‌احمر تصریح کرد: از حکومت‌های اسلامی می خواهیم تا از این مردم در برابر این رژیم جنایتگر حمایت کنند و باید آتش‌ بس دائمی  صورت گیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان با اشاره به اینکه نهضت صلیب‌سرخ و هلال‌احمر نهضت مهر و مهربانی است، افزود: مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام بلکه مسئله بشریت است و باید به ندای مظلوم پاسخ داد.

گفتنی است؛ این کنفرانس بین‌المللی با هدف ایجاد راهکارهای جهانی برای امدادرسانی فوری، هماهنگی‌های منسجم با نهضت جهانی صلیب سرخ و هلال‌احمر، بررسی راهکارهای مختلف برای ایجاد آتش بس پایدار و ایجاد صندوق بین‌المللی اضطراری کمک به غزه برگزار شده است.

1/21/2024 3:12:00 PM
آخرین اخبار