S
Header
کد خبر : 65771
حجت‌الاسلام والمسلمین شهابی در گفتگوی اختصاصی تاکید کرد

امداگران، چشمان هلال احمر هستند

سرویس اخبار
در حمله تروریستی گلزار کرمان، بسیاری از افراد به طور طبیعی برای نجات جان خودشان صحنه را ترک می کردند و امدادگران به خاطر وظیفه ای که بر عهده داشتند باید می ماندند، کمک می کردند و ترسی از شهید شدن هم نداشتند. چون فردی که وارد هلال احمر می شود، برایش انسانیت و از خودگذشتگی مهم است.
سه‌شنبه 26 دی 1402 ساعت 21:48
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
امداگران، چشمان هلال احمر هستند در حمله تروریستی گلزار کرمان، بسیاری از افراد به طور طبیعی برای نجات جان خودشان صحنه را ترک می کردند و امدادگران به خاطر وظیفه ای که بر عهده داشتند باید می ماندند، کمک می کردند و ترسی از شهید شدن هم نداشتند. چون فردی که وارد هلال احمر می شود، برایش انسانیت و از خودگذشتگی مهم است. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/01/202401103173286037_Thum.jpg امداگران،,چشمان,هلال,احمر,هستند nvhelal

حجت الاسلام والمسلمین هادی شهابی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان هرمزگان در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، از برپایی مراسم یادبود برای ٢ شهید امدادگر هلال احمر در این استان خبر داد و گفت: شهدای امدادگر حادثه تروریستی، رزمندگان جبهه‌های حق‌ علیه باطل هستند با این تفاوت که ردای خدمت آنها تغییر کرده ‌است و به جای جنگیدن‌ و دفاع از خاک میهن، در تلاشند تا جانی دوباره به انسانی ببخشند و بی هیچ ترسی از این که در این راه شهید شوند. برای گرامیداشت ایثار و از خودگذشتگی این ٢ شهید در حادثه کرمان، یادبودی با حضور اعضا، داوطلبان، جوانان و امدادگران برگزار و سخنرانی، مداحی و مرثیه‌خوانی از جمله بخش‌های این مراسم بود.

حجت الاسلام‌والمسلمین شهابی در ادامه به جایگاه و رسالت امدادگران هلال احمر اشاره کرد و گفت: این امر تکلیفی الهی است و خداوند در قرآن به آن تصریح دارد. چون فعالیت امدادگران با نفوس و نجات جان انسان‌هاست، وقتی که خدا در قرآن می‌ فرماید:" کسی که یک نفر را نجات داده گویی یک عالم را نجات داده است." همین مقدار کفایت می‌کند برای اینکه مقام و درجه بالای امدادگران را بدانیم. از دیدگاه من امدادگران و نجاتگران، چشمان هلال‌احمر هستند. جمعیت هلال‌احمر منهای نجاتگر و امدادگر اصلاً معنا پیدا نمی‌کند و مردم نیروی‌های هلال احمر را به عنوان ناجیان خود می‌شناسند. این فرشتگان نجات در هنگام حوادث، در کنار آسیب‌دیدگان و حادثه‌دیدگان حضور پیدا می‌کنند و قطعاً اولین چشمی که باز می‌کنند می‌بینند این است که امدادگر حضور دارد تا جان او را نجات بدهد و به همین خاطر مقام‌شان بسیار والاست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان هرمزگان با بیان انجام فعالیت‌های فرهنگی برای ترویج و جذب نیروهای امدادی در شعبه‌های این استان اشاره کرد و گفت: بخشی از فعالیت‌های اصلی در دفتر نمایندگی ولی‌فقیه، در کنار برپایی کلیه مراسمات مذهبی و ملی، اجرای برنامه‌های آموزشی است. در استان هرمزگان، ١٣ شعبه فعال وجود دارد و  ١٢ نفر به عنوان امام جماعت و رابط فرهنگی برنامه‌های مذهبی و برنامه‌های ملی را به صورت مستمر برگزار می‌ کنند. همچنین با توجه به تأکید مکرر نماینده ولی فقیه در هلال احمر مبنی بر این که کانون‌های طلاب تقویت شوند، ما هم در سفرهای استانی و بازدید از شعب بر این موضوع الزام داریم و درصدد توسعه و تپیج این برنامه‌ها و خصوصاً آموزش طلاب هستیم. اکنون برخی از این طلاب آموزش‌های عالی را گذرانده اند و به درجه امدادگری و نجاتگری رسیده‌اند. بیش از ٣٠٠ نفر هم به عنوان امدادگر فعال در این استان حضور دارند و فعالیت می‌کنند و امیدواریم با تداوم و بیشتر شدن برنامه‌های آموزشی این تعداد هم افزایش چشمگیری داشته باشد.

1/16/2024 9:48:00 PM
آخرین اخبار