S
Header
کد خبر : 65769
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصی:

بسته های فرهنگی متناسب مخاطبان تدوین می شود/ویژه برنامه گرامیداشت شهدای امدادگر حادثه کرمان برگزار شد

سرویس اخبار
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت،  از تدوین بسته های فرهنگی و برنامه های مناسبتی در این استان خبر داد.
یکشنبه 24 دی 1402 ساعت 18:42
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
بسته های فرهنگی متناسب مخاطبان تدوین می شود/ویژه برنامه گرامیداشت شهدای امدادگر حادثه کرمان برگزار شد مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر آذربایجان غربی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت،  از تدوین بسته های فرهنگی و برنامه های مناسبتی در این استان خبر داد. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/01/202401102656137238_Thum.jpg بسته,های,فرهنگی,متناسب,مخاطبان,تدوین,می,شود/ویژه,برنامه,گرامیداشت,شهدای,امدادگر,حادثه,کرمان,برگزار,شد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هال احمر، حجت الاسلام والمسلمین بهزاد پیروزفر در این گفتگوی در خصوص مراسم بزرگداشت شهدای حمله دردناک و تاسف بار تروریستی در کرمان گفت: مراسم بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی کرمان در شهرهای مختلف استان آذربایجان غربی با حضور سخنرانان و مداحان برگزار شد و کارکنان با حضور در گسترده در این مراسم، اقدام تروریست ها و به شهادت رساندن هموطنان عزیز و از جمله دو شهید بزرگوار امدادگر هلال احمر را محکوم کردند. یک برنامه تلویزیونی هم با عنوان «عملیات تروربستی از منظر حقوق بشر» در استان پخش شد که در آن برنامه هم ابعاد ضد بشری عملیات تروریستی کرمان را تشریح کردیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی درباره نقش نیروهای هلال احمر در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در این استان گفت: نیروهای تلاش گر و زحمت کش هلال احمر سال هاست در همه عرصه ها و در بزنگاه های تاریخی در نقش حامیان واقعی مردم ظاهر شده اند و بدون هیچ گونه چشم داشتی خدمت کرده اند. تلاش بدون چشم داشت و از خودگذشتگی، مصداق و نمونه عینی ایثار است و نیروهای امدادگر هلال احمر این واژه را معنا کرده اند. ما طرح «پنج شنبه های الهی» را در همه پایگاه های هلال احمر در استان آذربایجان غربی اجرا می کنیم که مختص پایگاه های امداد جاده ای است و برنامه هفته قبل را به موضوع امداد و ایثار و شهادت دو نفر از نیروهای امدادگر هلال احمر در حادثه تروریستی کرمان اختصاص دادیم که این برنامه ها در استان آذربایجان غربی و کرمانشاه پخش می شود. موضوع و محتوای این برنامه ها از کتاب های مرجع شیعیان و اهل تسنن انتخاب می شود تا به سبب حضور هموطنان و برادران اهل سنت در آذربایجان غربی و کرمانشاه یک هماهنگی و هم افزائی نیز داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین پیروزفر با اشاره به تقویم مهمترین برنامه های فرهنگی که برای امدادگران جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده است هم افزود: ما یک سری برنامه عادی مثل پنج شنبه های الهی داریم که مختص امدادگران است و یکی از این برنامه ها«سبک زندگی قرآن محور» می باشد که حدود سه سال در آذربایجان غربی و کرمانشاه و با هدف استمرار در تهیه برنامه هایی از این دست اجرا می شود. در این برنامه آیه های قرآنی که با سبک زندگی امدادگران نسبتی دارد را معرفی می کنیم. برخی سوره های قرآن مانند سوره حجرات چنین ویژگی را دارند که به طور تفصیلی در مورد آنان اقدام شده است. مراسم زیارت عاشورا هر پنج شنبه با حضور سخنران و مداح در پایگاههای هلال احمر استان برپا می شود که موضوع و محتوای این مراسم را انتخاب می کنیم و در اختیار عوامل اجرایی قرار می دهیم. در مراسم زیارت عاشورا از حاضران با صبحانه ای که کارکنان پایگاهها نذر کرده اند پذیرایی می شود و به استفاده از بودجه فرهنگی برای مراسمی از این دست اعتقاد نداریم. ما در آذربایجان غربی شاهد حضور ارزشمند برادران اهل تسنن در برنامه ها و مناسبت ها نیز هستیم.

حجه الاسلام والمسلمین پیروزفر افزود: طبق توصیه جدی نمانیده محترم ولی فقیه در جمعیت هلال احمر مبنی بر حضور پرشور نیروهای جوان در برنامه های فرهنگی، ویژه برنامه بصیرتی را با عنوان «فکر نو، اندیشه برتر» برگزار می کنیم. ما استان کرمانشاه را به چهار منطقه تقسیم کردیم که هر منطقه شامل چهار شهرستان می شود. نیروهای این شهرها با حضور در چنین برنامه هایی نظرات شان را درباره مسائل روز مثل امید آفرینی و سبک زندگی ایرانی- اسلامی مطرح می کنند. طبق آمار و ارقام ثبت شده، در ماه گذشته حدود 540 نفر در این طرح که به طور آزمایشی در کرمانشاه بزگزار می شود مشارکت کردند. برای اجرای این طرح، استان آذربایجان غربی هم به سه منطقه شمال، جنوب و مرکزی تقسیم شده است که با همکاری برادران اهل تسنن، برنامه ها و فعالیت های مختلف را پیگیری می نمائیم.

1/14/2024 6:42:00 PM
آخرین اخبار