S
Header
کد خبر : 65768
نماینده رهبر معظم انقلاب در نشست ستاد اقامه نماز هلال احمر

نماز زمینه‌ساز رشد و تعالی در جامعه است

سرویس اخبار
نشست ستاد اقامه نماز جمعیت هلال احمر پیش از ظهر امروز با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب، دبیرکل و دیگر اعضا ستاد اقامه نماز هلال احمر برگزار شد.
یکشنبه 24 دی 1402 ساعت 13:43
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
نماز زمینه‌ساز رشد و تعالی در جامعه است نشست ستاد اقامه نماز جمعیت هلال احمر پیش از ظهر امروز با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب، دبیرکل و دیگر اعضا ستاد اقامه نماز هلال احمر برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2024/01/202401101338733587_Thum.jpg نماز,زمینه‌ساز,رشد,و,تعالی,در,جامعه,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر؛ در این نشست حجت الاسلام و المسلمین معزی سخنان خود را با تبریک و تهنیت فرارسیدن ماه رجب آغاز کرد و بر لزوم بهره‌گیری از این ماه پربرکت تاکید کرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز در جمعیت هلال احمر را علاوه بر وظیفه اداری این ستاد، یک وظیفه دینی برشمرد و تصریح کرد: باید با فراهم‌کردن زمینه‌های برپایی از جمله تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد بستر لازم اقامه نماز جماعت در این نهاد عام المنفعه را فراهم کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز در جمعیت هلال احمر نماز را یک فریضه معنوی، فرهنگی و معرفتی دانست که انسان را در مسیر رشد و تعالی حرکت می‌دهد.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران به مساله برگزاری نماز در ادارات توجه ویژه ای شده است و بر اساس تاکیدات قرآن، مومنان افرادی هستند که در نخستین اقدام، نماز را به‌ پا می‌دارند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه این نشست بر ضرورت بهره‌گیری از ائمه جماعات شعب جمعیت هلال احمر به عنوان رابطین فرهنگی در این مجموعه تاکید کرد.

وی با اشاره به ضرورت رشد امور معنوی در جمعیت هلال‌احمر گفت: در استان‌های کشور نزدیک به ۳۰۰ روحانی در شعبی که بیش از ۵ کارمند دارند برای ارتقای برنامه‌های دینی و فرهنگی و اقامه نماز در هلال احمر فعالیت می‌کنند. 

در این نشست نماینده رهبر معظم انقلاب به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه تبلیغ و ترویج نماز نیز پرداخت و تاکید کرد: این مهم با برنامه و با به کاربردن روش‌های صحیح فرهنگی و تربیتی امکان‌پذیر است.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر سپس به مرور موضوعات مطرح شده در جلسات هم اندیشی منطقه‌ای میان روحانیون هلال احمر به منظور بهره‌‌گیری بیشتر از ظرفیت ائمه جماعات اشاره و خاطر نشان کرد: رابطین فرهنگی می توانند در راستای ارتقا فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر گام بر می‌دارند.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعیت هلال احمر با اشاره به اهمیت آشنایی مردم با احکام دین گفت: لازم است در این راستا نماز در اول وقت برپا شود و همچنین ائمه جماعات با بیان مساله‌های کوتاه آگاهی مردم را نسبت به احکام دین ارتقاء دهند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به اهمیت برپایی نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود:  جمعیت هلال احمر باید با برنامه‌ریزی همچون فراهم‌سازی خیمه نماز در اردوگاه‌ها زمینه اقامه نماز در اقامتگاه اضطراری را فراهم سازد.

در این نشست یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز بر ضرورت توسعه امکانات و زیر ساخت نمازخانه‌های جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

حجت الاسلام و والمسلمین شیخ الاسلامی دبیر ستاد اقامه نماز نیز در این نشست به گزارشی از مهمترین اقدامات این ستاد پرداخت. 

در ادامه، اعضای جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه ماموریت‌ها، اقدامات و پیشنهادات در راستای هرچه بهتر شدن فعالیت‌های مرتبط با نماز پرداختند. در پایان این جلسه، احکام جدید اعضای شورای فرهنگی به آنان ابلاغ شد.

1/14/2024 1:43:00 PM
آخرین اخبار