S
Header
کد خبر : 65741
نماینده رهبر معظم انقلاب در دیدار با مادران شهدای‌ امدادگر تاکید کرد:

صبر و پایبندی خانواده شهدا یک الگو در جامعه کنونی است

سرویس اخبار
آیین گرامیداشت و تجلیل از مادران شهیدان امداد‌گر به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) با حضور نماینده ولی فقیه، رئیس جمعیت هلال احمر، مدیران و جمعی از کارکنان هلال احمر برگزار شد.
چهارشنبه 6 دی 1402 ساعت 14:08
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
صبر و پایبندی خانواده شهدا یک الگو در جامعه کنونی است آیین گرامیداشت و تجلیل از مادران شهیدان امداد‌گر به مناسبت وفات حضرت ام‌البنین (س) با حضور نماینده ولی فقیه، رئیس جمعیت هلال احمر، مدیران و جمعی از کارکنان هلال احمر برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/12/202312106797247723_Thum.jpg صبر,و,پایبندی,خانواده,شهدا,یک,الگو,در,جامعه,کنونی,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی- آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر و با همکاری دفتر امور ایثارگران برگزار شد، سخنان خود را با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان آغاز کرد.
وی در ادامه به تبیین سیره رفتاری حضرت ام‌البنین (س) پرداخت و این بانوی بزرگوار را به عنوان یک اُسوه در تمام ادوار تاریخ  معرفی کرد.
حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با بیان اینکه بر اساس آیات قرآن شهدا زنده و ناظر بر اعمال ما هستند، تصریح کرد: شهید در ضیافت الهی همواره مهمان است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره به صبر و ایستادگی زنان بزرگ اسلام همچون حضرت زینب (س) و حضرت ام‌البنین (س) افزود: صبر و ایستادگی مادران و همسران شهیدان در ایران‌اسلامی‌برآمده از مکتب عاشورا و نهضت حسینی است.
نماینده رهبر فرزانه انقلاب در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه وجود خانواده شهدا موجب زنده نگهداشتن یاد و خاطره آنان است؛ گفت: صبر و پایبندی خانواده شهدا یک الگو در عصر کنونی است و حضور خانواده‌های معزز شهدا باعث حفظ آرمان‌های بلند اسلامی و انسانی شده است.
حجت الاسلام والمسلمین معزی برنقش ارزشمند مادران شهدا در تربیت شایسته فرزندانشان، افزود: تربیت اسلامی مادران شهدا باعث می‌شود تا جوانان برومندی در عنفوان جوانی در جبهه‌های حق علیه باطل شرکت کنند و در راه حفظ و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی جانشان را ایثار کنند.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه این تربیت صالح را برآمده از تربیت حضرت ام‌البنین(س) دانست و تصریح کرد: حضرت ام‌البنین (س) مادر چهار شهید در واقعه کربلا است ‌که یکی از آنان حضرت العباس (ع) است.
وی حضرت ابوالفضل العباس (ع) را بنا به شاخص‌های قرآنی عبد صالح برشمرد و به تبیین شاخص‌ها و خصایص برگزیده ایشان پرداخت.
وی با بیان‌اینکه حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) یک الگو برای جوانان جامعه امروز ایران اسلامی است، تصریح کرد: ولایت پذیری و تبعیت از امام ویژگی بارز حضرت عباس (ع) است.
حجت الاسلام والمسلمین معزی در بخش بعدی سخنان خود به بیان برخی از خاطرات جنگ تحمیلی و ایثارگری خانواده‌ شهدا پرداخت و افزود: صبوری برای به شهادت رسیدن همسر و فرزندان تنها نمونه‌هایی از نقش آفرینی بانوان در عرصه‌های مختلف است. 
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با یادآوری رشادت ها و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا در هشت سال دفاع مقدس، اضافه کرد: ایستادگی امروز مردم غزه همچون ایستادگی نیم قرن ایستادگی مردم ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی است.

خانواده شهدا از نعمت‌های الهی هستند
در ادامه این مراسم دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز در سخنانی یاد و خاطره شهدای ایران اسلامی را گرامیداشت.
وی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این مراسم گفت: خانواده شهدا از نعمت‌های الهی به شمار می‌آیند که باید قدردان آنان بود.
رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به آیات قرآن کریم به جایگاه شهدا و مرتبه والای آنان  اشاره کرد و افزود: خانواده شهدا عزیزترین سرمایه و دارایی خود را تقدیم حفظ آب و خاک کشور کرده‌اند و با صبر و شکیبایی کمر دشمن را شکاندند.
در ادامه مراسم راضیه عالیشوندی،  معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر که خواهر دو شهید است، در سخنانی ضمن گرامیداشت مقام شامخ شهدا، مادران و همسران شهدا را بانوانی از خود گذشته، فداکار و انقلابی توصیف کرد.
در این مراسم حاج داوود شفیعی از خانواده معزز شهدا به مرثیه سرایی پرداخت و در پایان این برنامه که به همت معاونت فرهنگی- آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار گردید از خانواده معزز شهدای جمعیت هلال احمر قدردانی شد.

12/27/2023 2:08:00 PM
آخرین اخبار