S
Header
کد خبر : 65702

انعقاد تفاهم نامه همکاری نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

سرویس اخبار
تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر به امضاء رسید.
سه‌شنبه 30 آبان 1402 ساعت 17:17
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
انعقاد تفاهم نامه همکاری نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه تفاهم‌نامه همکاری بین حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در هلال احمر، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر به امضاء رسید. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/11/202311104875871536_Thum.jpg انعقاد,تفاهم,نامه,همکاری,نمایندگی,ولی,فقیه,در,هلال,احمر,و,مرکز,خدمات,حوزه‌های,علمیه nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این جلسه که باحضور جمعی از مدیران مرکز خدمات حوزه علمیه قم و حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در این جمعیت برگزار شد، حجت الاسلام‌والمسلمین معزی به تبیین و تشریح فعالیت‌های هلال احمر و نقش و جایگاه طلّاب و روحانیون در این مجموعه پرداخت. 

حجت الاسلام و المسلمین معزی سخنان خود را با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر جمعیت هلال احمر در بخش سلامت آغاز کرد و افزود: سلامت یکی از اهداف چهارگانه جمعیت است که اقدامات نهاد عام المنفعه  در این بخش نقش مهمی در رفع آلام مردم دارد. 

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف هلال احمر موضوع سلامت است، خاطرنشان کرد: هلال‌احمر ایران در حوزه سلامت از جمله دارو، درمان و آموزش فعالیت‌های بسیاری را بر عهده داشته که در میان سایر جمعیت های ملی در این زمینه کم‌نظیر است. 

به گفته وی ارائه خدمات دارویی و سلامت به حجاج و زائران اربعین و همچنین فعالیت در دوران کرونا بخش کوچکی از کارنامه درخشان جمعیت هلال احمر در حوزه سلامت است. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم به  مرور همکاری‌های مشترک جمعیت هلال احمر و حوزه‌های علمیه پرداخت و تصریح کرد:

فعالیت‌های چشمگیر روحانیون در حوادثی همچون سیل سال ۹۸ و حضور ۶ هزار روحانی در این حادثه نشان می دهد که طلاب و روحانیون علاقمند به مشارکت اجتماعی هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی به نقش پر رنگ سردار شهید سلیمانی در شکل‌دهی بسیج عمومی در آن سیل نیز اشاره داشت و از آن به عنوان یک الگو یاد کرد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به تبیین اهمیت مشارکت اجتماعی طلاب و روحانیون در فعالیت‌های اجتماعی پرداخت و گفت: یک روحانی  باید در هر جایگاهی، مرجع، مَلْجَأ و پناه مردم باشد. 

وی در این زمینه ابراز امیدواری کرد که جمعیت هلال احمر بتواند با توجه به حادثه خیز بودن کشور با بهره‌گیری از این ظرفیت منحصر بفرد در ارتقا خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان گام بردارد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به تبیین و تشریح برخی از اقدامات علمای بزرگ معاصر در عرصه اجتماعی همچون ساخت بیمارستان اشاره کرد و افزود:  این اقدامات بیانگر این مهم است که در رساندن پیام دین، عمل، تاثیرگذارتر از گفتار است. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری جمعیت هلال احمر و حوزه‌های علمیه، بر اهمیت کسب مهارت امدادی طلاب تاکید کرد و افزود: حضور روحانیون و طلاب در هنگام بروز حوادث گوناگون می‌تواند نتایج بسیار تاثیر گذار و مهمی را به دنبال داشته باشد. 

وی با اشاره به ظرفیت های موجود در هلال احمر به منظور آماده سازی و آموزش طلاب و مدرسان حوزه علمیه برای مقابله با بلایا و حوادث، فراگیری آموزش های امدادی را نیازی اساسی برای همه افراد جامعه دانست و گفت: در این موضوع، حوزه و طلاب نقش موثری در اشاعه، ترویج و تبلیغ برای فراگیری این آموزش‌ها در جامعه خواهند داشت. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی افزود: طلاب با آموختن مهارت‌های امدادی می‌توانند در سفرهای تبلیغی به روستاها از این مهارت‌ها به منظور ارائه خدمت به جامعه بهره‌مند شوند. 

وی همچنین  بر اهمیت شبکه ‌سازی آموزش و ارائه آموزش‌های کاربردی نیز تاکید کرد. 

مستندسازی از فعالیت‌های بشردوستانه و جهادی طلاب، بهره‌گیری از طلاب در معرفی جمعیت هلال احمر و تهیه بانک اطلاعاتی از طلاب به منظور بهره‌مندی از آن در فعالیت‌های مهم اجتماعی از دیگر موضوعات مورد تاکید نماینده رهبر معظم انقلاب در این مراسم بود. 

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم با ابراز خرسندی از فرصت حضور در این جلسه، بر توسعه همکاری‌های مشترک میان جمعیت هلال احمر و مرکز خدمات حوزه علمیه تاکید کرد. 

حجت الاسلام‌والمسلمین میر محمدی به اشتراکات میان جمعیت هلال احمر و حوزه‌ اشاره کرد و افزود: هلال احمر وظیفه ارائه خدمت در شرایط سخت را بر عهده دارد و روحانیت هم نشان داده است که در شرایط سخت در کنار مردم است. 

وی به مرور برخی از خدمات روحانیون در سال‌های گذشته پرداخت و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه کشور با داشتن ۲۵۰ هزار طلبه تلاش‌گر از ظرفیت بالایی برخوردار است که می‌تواند در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهد. 

ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی، تقویت کانون‌های طلاب، بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌ها و گروه‌های جهادی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه مشترک است.

11/21/2023 5:17:00 PM
آخرین اخبار