S
Header
photo-camera.png
کد خبر : 65696

حضرت زینب (س) اُسوه مهربانی و بردباری است/ ایثارگری‌های پرستاران در دوران کرونا فراموش نشدنی است

سرویس اخبار
آیین گرامیداشت و تجلیل از مقام شامخ پرستار به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زینب (س) با حضور نماینده ولی فقیه، دبیرکل، رئیس بیمارستان نورافشار، مدیران و جمعی از کارکنان هلال احمر، در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار برگزار شد.
یکشنبه 28 آبان 1402 ساعت 17:18
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
حضرت زینب (س) اُسوه مهربانی و بردباری است/ ایثارگری‌های پرستاران در دوران کرونا فراموش نشدنی است آیین گرامیداشت و تجلیل از مقام شامخ پرستار به مناسبت میلاد فرخنده حضرت زینب (س) با حضور نماینده ولی فقیه، دبیرکل، رئیس بیمارستان نورافشار، مدیران و جمعی از کارکنان هلال احمر، در بیمارستان فوق تخصصی نورافشار برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/11/202311104597157751_Thum.jpg حضرت,زینب,(س),اُسوه,مهربانی,و,بردباری,است/,ایثارگری‌های,پرستاران,در,دوران,کرونا,فراموش,نشدنی,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت الاسلام و المسلمین معزی در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی- آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، در جمع پرستاران بیمارستان نورافشار، مرکز دارویی درمانی هلال ایران و معاونت توانبخشی جمعیت هلال احمر سخنان خود را با یاد و خاطره شهدای کادردرمان آغاز کرد و به تبیین ابعاد مختلف «ارزش و جایگاه پرستاری » پرداخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در این‌باره خاطرنشان کرد: ایثارگری‌های پرستاران در دوران کرونا فراموش نشدنی است.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه حضرت زینب (س) را اُسوه مهربانی و بُردباری معرفی کرد به تبیین شاخص‌ها و خصایص برگزیده ایشان پرداخت.

وی در این بخش با معرفی کتاب زینب بانوی قهرمان کربلا، تالیف بانوی مصری «دکتر بنت الشاطی» گفت: در سیره رفتاری این بانوی بزرگ درس‌آموخته‌های عمیق معرفتی بسیاری همچون صبر، مهربانی، شجاعت‏، ایستادگی، مقاومت و ایثار نهفته است.
حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به مصائب بزرگ وارد شده بر حضرت زینب کبری(س) در واقعه کربلاء خاطرنشان کرد: ایستادگی و تحمل شهادت ۱۸ نفر از عزیزان، جلوه‌هایی از عظمت روحی و معنوی حضرت زینب (س) است. این شخصیت عظیم به عنوان یک اُسوه در تمام ادوار تاریخ ماندگار است و عمر ۵۵ ساله این بانوی گرانقدر پر از رنج و درد و مشقت است، حضرت در  تمام این دوران، جنگ‌ها و دشمنی‌های بسیاری را تحمل کردند، اما تجلی صبر و ایستادگی حضرت زینب (س) در روز عاشورای حسینی است، روزی که بسیاری از عزیزان خانواده‌اش، فرزندان، برادرها و برادرزاده‌های بزرگوارشان شهید می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در هلال احمر سپس با تاکید بر روحیه شجاعت و دلیری حضرت زینب (س) به سخنرانی ایشان در مجلس ابن زیاد و یزید پس از فاجعه‌ی عاشورای حسینی نیز  اشاره کرد و افزود: این بانوی گرانقدر با صبوری و تحمل و همچنین با درایت تلاش کرد تا علی رغم همه ناملایمتی‌های درونی‌اش‏، پیام عاشورا را  به گوش جهانیان برساند. در کوفه خطاب به ابن زیاد می‌فرماید، من در این راه جز زیبایی هیچ ندیده‌ام و این چنین به جریان شیعه و نهضت عاشورا عظمت می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پرستاری یکی از نقش‌های حضرت زینب (س) در واقع عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از مفاهیم بزرگی که حضرت زینب (س) به بشریت آموخت، همین مساله پرستاری است. ایشان اسوه بردباری و مهربانی است و تسلی بخش مصائب بازماندگان قیام کربلا شد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه سخنان خود به دشواری روزهای سخت کرونا اشاره کرد و افزود: در دوران کرونا من از نزدیک در جریان خدمت‌رسانی مدافعان حوزه سلامت بوده‌ام. پرستاران در خط‌ مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان هم‌نوعان خود فداکارانه تلاش کردند.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: همچنان که در دوران جنگ تحمیلی، پزشکان و پرستاران و امدادگران در زیر بمباران کار می‌کردند، در دوره کرونا نیز پرستاران سختی‌هایی مضاعف و خطر ابتلا به بیماری مهلک را تحمل کردند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم ضمن گرامی‌داشت میلاد حضرت زینب(س)، روز پرستار و یاد و خاطره شهدا کادر درمان تصریح کرد: رسالت حضرت زینب (س)  پاسداری از آرمان‌های واقعه عاشورا بوده است.

دکتر سلیمانی با بیان‌ اینکه پرستاران ایران اسلامی‌با پیروی از سیره حضرت زینب(س) به ارائه خدمت می‌پردازند، افزود: تجلی این خدمت‌رسانی در دوره‌های همچون هشت سال جنگ تحمیلی و فراگیری کرونا نمایان شد.

دکتر فتانه عابدی، رئیس بیمارستان نورافشار نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد فرخنده حضرت زینب(س) و روز پرستار به ارائه گزارش عملکردی از فعالیت‌های این بیمارستان پرداخت.

مولودی خوانی مداح اهل بیت عصمت و طهارت و اجرای موسیقی آیینی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

همچنین در پایان  این مراسم که به همت معاونت فرهنگی- آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار شد از پرستاران و کارکنان بخش درمانی جمعیت هلال احمر قدردانی شد.

11/19/2023 5:18:00 PM
آخرین اخبار