S
Header
کد خبر : 65689
نماینده رهبر معظم انقلاب در آیین افتتاح 200 کتابخانه در پایگاه‌های امدادونجات کشور

تکامل و ترقی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها با کتاب میسر می‌شود

سرویس اخبار
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر همزمان با روز کتاب و کتابخوانی در آیین افتتاح ۲۰۰ کتابخانه در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت بر اهمیت کتاب‌خوانی در رشد و ترقی جامعه تاکید کرد.
چهارشنبه 24 آبان 1402 ساعت 17:17
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تکامل و ترقی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها با کتاب میسر می‌شود نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر همزمان با روز کتاب و کتابخوانی در آیین افتتاح ۲۰۰ کتابخانه در پایگاه‌های امداد و نجات جمعیت بر اهمیت کتاب‌خوانی در رشد و ترقی جامعه تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/11/202311125208554651_Thum.png تکامل,و,ترقی,در,زندگی,فردی,و,اجتماعی,انسان‌ها,با,کتاب,میسر,می‌شود nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر، آیین افتتاح ۲۰۰ کتابخانه در ۲۰۰ پایگاه‌ امداد و نجات کشور با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی انتقال هویت ایران اسلامی را با بهره‌گیری از کتاب در جامعه ممکن دانست و بر لزوم  اهمیت‌ترویج کتاب‌خوانی در جامعه تاکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این مراسم که به همت معاونت فرهنگی، امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر برگزار شد، بر اهمیت شناخت تاریخ و فرهنگ ایرانی اسلامی در جامعه امروز ایران با تکیه بر کتاب‌خوانی تاکید کرد: بهره‌مندی از پیام الهی به واسطه کتاب‌های آسمانی است و قرآن کریم، ارزشمندترین کتاب، بزرگ­ترین‌ راهنما و هدایت‌گر زندگی بشر است.

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: تکامل و ترقی در زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها با کتاب میسر می‌شود و  اگر کتاب در تاریخ زندگی بشری نبود، پیشرفت‌های بشری امروز حاصل نمی‌شد و اگر می‌خواهیم جامعه اسلامی را به سمت تعالی و رشد حرکت کند، باید کتاب و کتاب‌خوانی را در جامعه ترویج دهیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر، حرکت به سمت تعالی و رشد جنبه‌های فرهنگی را یکی از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه برشمرد و تاکید کرد: ارتقاء فرهنگ دینی یکی از وظایف حوزه نمایندگی ولی فقیه است که یکی از راهکارهای آن مسئله پر اهمیت کتاب‌خوانی است‌، چرا که کتاب دریچه شناخت ما نسبت به محیط پیرامون است.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی افزود: توسعه کتابخانه‌ها در جمعیت هلال احمر می‌تواند زمینه ارتقای امدادی در کشور را فراهم سازد. و ضروری است کتب تخصصی امدادونجات در کتابخانه‌های جمعیت هلال احمر نیز ارائه گردد و امدادگران با مطالعه کتاب‌های امدادی می‌توانند با درس‌آموخته‌های حوادث گذشته آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از دلایل رشد زندگی بشری را در ابعادی مادی و معنوی، بهره‌گیری از کتاب در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: اگر کتاب نبود، ما امروز با اندیشه بزرگان حوزه علم و ادبیات همچون مولوی، سعدی و حافظ بیگانه بودیم و در جامعه ما ماندگار نمی‌شد. کتاب نگاه ارزشمند علماء و بزرگان ادب و معرفت را به ما منتقل کرد و بهره‌گیری از معارف دینی که از گذشتگان به ما رسیده است یکی از کارکردهای مهم کتاب است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش بعدی سخنان خود به ماندگاری کتاب در چرخه توسعه رسانه در تاریخ بشر اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ بشر، رسانه‌های متعدد همچون رادیو، سینما، تلویزیون و اینترنت پدید آمدند اما نقش کتاب و اهمیت آن در زندگی بشر پویا و ماندگار ماند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی تاکید کرد:  گسترش فضای مجازی و تکنولوژی نه تنها نباید مانعی در مسیر مطالعه باشد، بلکه باید از بهره‌گیری از ظرفیت آن در مسیر افزایش سرانه مطالعه نیز استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با بیان‌اینکه کتاب شکل‌دهنده سبک‌ زندگی در جوامع است، تصریح کرد: در شرایط کنونی اجتماعی کشور، مساله ترویج کتاب‌خوانی باید به طور جدی دنبال شود چرا که جوانان ما باید با تاریخ ایران خصوصا تاریخ معاصر آشنا شوند و با نشر و ترویج کتاب، جایگاه تاریخی و فرهنگی ایران اسلامی را بیش از پیش بشناسند.

وی در ادامه به تاریخ معاصر و نمونه‌هایی از استعمارگری‌های کشور مدعی آزادی پرداخت و گفت: امروز شاهد هستیم که خشم جامعه جهانی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی پدید آمده است و گفتمان انقلاب اسلامی ایران در شناخت این استعمارگری‌ نقش پررنگی داشته است و امام خمینی(ره) حقایق جنایات رژیم صهیونیستی و نظام طاغوت را روشن ساخت.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان از تلاش‌های همکاران حوزه نمایندگی ولی فقیه و سازمان امداد و نجات به ویژه حجت الاسلام والمسلمین صادقی، مسئول ‌دفتر نمایندگی ولی فقیه در این سازمان به سبب پیگیری‌های مجدانه در اجرای این‌ برنامه تقدیر کرد.

در آغاز این مراسم نیز مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه و جانشین رئیس سازمان امدادونجات به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداختند.

11/15/2023 5:17:00 PM
آخرین اخبار