S
Header
کد خبر : 65658
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر

در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی نباید منفعل بود

سرویس اخبار
نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با محوریت بررسی وظایف کانون‌های طلاب و موضوع امدادفرهنگی در تهران برگزار شد.
سه‌شنبه 25 مهر 1402 ساعت 20:28
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی نباید منفعل بود نشست هم‌اندیشی مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با محوریت بررسی وظایف کانون‌های طلاب و موضوع امدادفرهنگی در تهران برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/10/202310102032668739_Thum.jpg در,مواجهه,با,آسیب‌های,اجتماعی,نباید,منفعل,بود nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین معزی سخنان خود را با قدردانی از اجراکنندگان همایش اخلاق امدادگری آغاز کرد و بر لزوم بهره‌گیری از موضوعات مطرح‌شده در این نشست تاکید کرد. 

نماینده رهبر معظم انقلاب با تاکید بر این که دستگاه‌های عملیاتی و اجرایی برای توسعه ساختار خود نیازمند برگزاری همایش‌های علمی هستند، تصریح کرد: موضوعات عنوان شده در این همایش همچون تاسیس دبیرخانه دائمی همایش باید مورد واکاوی قرار گیرد تا جمعیت هلال احمر از نتایج آن در آینده بهره مند شود.

وی در این بخش به بهره‌گیری این همایش علمی از استادان و بزرگان حوزه اندیشه نیز اشاره کرد و افزود: در این همایش علمی نزدیک به ۹ هزار نفر به صورت بر خط حضور داشته‌اند که از این تعداد ۱۳۰۰ نفر به طور کامل در نشست حاضر بوده‌اند. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه به ارائه نکات و رهنمودهایی پیرامون موضوعاتی همچون توسعه کانون‌های طلاب و گسترش امداد فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداخت. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در رشد یک جامعه گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای انجام امور فرهنگی و ارتقا سطح کمی و کیفی فرهنگ در جامعه استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در ادامه به مصادیقی از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد و فروپاشی خانواده اشاره کرد که نیازمند امدادفرهنگی است. 

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به نقش روحانیت و طلاب  در کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان جوانان خاطرنشان کرد: رفع چنین مشکلاتی می‌تواند خود از پر اهمیت‌ترین فعالیت‌های فرهنگی به شمار رود. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی یکی از وظایف عمده حوزه نمایندگی ولی فقیه را هم بررسی آسیب‌های فردی و اجتماعی جامعه، به ویژه جوانان دانست‌. 

وی با تاکید بر اینکه نباید در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی منفعل بود، گفت: طلاب و روحانیون باید با برنامه‌ریزی به ارائه خدمات  فرهنگی، آموزشی و تربیتی خود ادامه دهند. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در ادامه به مرور بخشی از فعالیت‌های فرهنگی مسئولان حوزه نمایندگی ولی فقیه در موضوع جذب جوانان پرداخت و خاطرنشان کرد: حوزه نمایندگی ولی فقیه  با وظیفه مقرر از سوی رهبر انقلاب نه تنها می‌بایست در راستای حل آسیب‌های اجتماعی فعالیت کند، بلکه باید بکوشد تا ارتقاء فرهنگ دینی در جامعه پدید آید. 

در این نشست که با حضور معاونین و مدیرکل حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و همچنین مرتضی مرادی‌پور معاون عملیات امدادونجات جمعیت هلال‌احمر برگزار شد، حاضران پیرامون موضوعاتی همچون توسعه کانون‌های طلاب و گسترش امداد فرهنگی گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

10/17/2023 8:28:54 PM
آخرین اخبار