S
Header
کد خبر : 65627
دوره آموزشی اهمیت نماز در گیلان برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری: نماز رفاقت با خداست

سرویس اخبار
از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان، دوره آموزشی اهمیت نماز برگزار شد
چهارشنبه 12 مهر 1402 ساعت 17:30
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری: نماز رفاقت با خداست از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان، دوره آموزشی اهمیت نماز برگزار شد http://media.nvhelal.ir//Image/2023/10/202310102827857432_Thum.jpg حجت‌الاسلام,والمسلمین,ماندگاری:,نماز,رفاقت,با,خداست nvhelal

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت در استان گیلان، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در سخنان خود در این نشست گفت: نماز، الگوی پیاده سازی طرح تعالی الهی است و در الگو نماز برای ساخت زندگی مومنانه، طهارت نخستین مولفه مشترک قلمداد می گردد.

 وی یادآور شد: اگر می خواهیم تمام زندگی مان تبدیل به نماز شود، باید با بهره گیری از ظرفیت مساجد، الگوی زیست پاک را در جامعه فراگیر سازیم.

وی نیت را دومین شرط الگوپرداز نماز برای تجلی زندگی تعالی بخش عنوان کرد و ابراز داشت: مسجد مهمترین پایگاه آموزش مردم برای تطهیر و خالص‌سازی نیت‌هاست؛ اگر نیت آحاد ملت در تمام فرازها و سطوح مختلف زندگی خالص گردد چنین افرادی هیچ گاه گرفتار توطئه‌های دشمنان خدا قرار نخواهند گرفت.

سخنران دوره آموزشی اهمیت نماز در هلال احمر گیلان با اشاره به این که جهت قبله در نماز نشان دهنده لزوم جهت گیری حرکت به سمت خدا در تمام امورات زندگی است، یادآور شد: نماز رفاقت با خداست و سینما، تلوزیون، بازار و تمام اموراتمان باید ما را به خدا رهنمون سازد.

ماندگاری دقت در آداب و ارکان را از دیگر مولفه‌های الگوپرداز نماز برای ساخت زندگی مومنانه برشمرد و اذعان داشت: این که برخی پوشش ها به سمت کم حجابی و بعضی از مدیران به سمت زندگی اشرافی حرکت می‌کنند، نشان دهنده فاصله ما از الگوگیری از آداب و ارکان نماز است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان این که همسرداری، خانه داری، فرزندداری، زیارت و حتی تفریح ، آدابی دارد و مبتنی بر طرح تعالی تبیین می‌گردد، تصریح کرد: همچنان که نماز طهارت، نیت قربت الی الله، قبله و آداب دارد، تمام امورات زندگی ما نیز باید مبتنی بر طهارت، نیت الهی، جهت گیری خدایی و آداب اسلامی دنبال شود.

وی بر اهمیت رعایت آداب اسلامی در تمام امورات زندگی و تبیین آن از بستر مسجد تأکید نمود و تصریح کرد: امام، مهمترین و آخرین رکنی است که به نماز تعالی می‌بخشد؛ در روز قیامت هرکسی را با امامش محشور می‌کنند.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های جذب فرزندان به سوی آموزه‌های دینی و نماز، تشویق و ترغیب است. تشویق اگر به گونه ای پسندیده و به جا باشد، بسیار کارساز است. تاثیر تربیتی تشویق، گاهی چنان است که جهت زندگی افراد را دگرگون می سازد. اگر تشویق قبل از انجام عملی پسندیده باشد، موجب شوق و رغبت شخص می‌شود و اگر پس از انجام آن عمل باشد؛ سبب تقویت و پایداری این رفتار در او می‌گردد. لذا والدین می‌توانند در دو مرحله فرزندانشان را به نماز دعوت کنند. ابتدا آنها را ترغیب به نماز خواندن کنند و در صورت انجام، به تشویق آنها بپردازند. با توجّه به اینکه تشویق فرزندان نوعی توجّه و شخصیت دادن به آنها است، سعی می‌کنند خود را از کانون توجّه و محبّت والدین دور نسازند. از این طریق به تکرار عمل یا رفتار مورد نظر پرداخته، تا جائی که جزئی از شخصیّت رفتاری آنها می‌گردد.

گفتنی است این دوره آموزشی با همکاری مشترک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و معاونت آموزش و پژوهش هلال‌احمر گیلان ویژه مدیران و کارکنان جمعیت استان اجرا و در انتهای مراسم پس از نشست پرسش و پاسخ ، نماز جماعت در حسینیه آیت الله بهجت ره هلال‌احمر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری برگزار گردید.

10/4/2023 5:30:00 PM
آخرین اخبار