S
Header
کد خبر : 65618
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر

هنر می‌تواند رشادت های امدادگران و ایثارگران را به تصویر بکشد

سرویس اخبار
نماینده رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «پرواز بازگشت» که در نگارخانه موزه صلح هلال احمر برگزار شد، بر ضرورت بهره‌گیری از هنر در راستای ترویج فرهنگ ایثارگری و شهامت تاکید کرد.
چهارشنبه 12 مهر 1402 ساعت 15:09
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
هنر می‌تواند رشادت های امدادگران و ایثارگران را به تصویر بکشد نماینده رهبر معظم انقلاب در مراسم افتتاح نمایشگاه عکس «پرواز بازگشت» که در نگارخانه موزه صلح هلال احمر برگزار شد، بر ضرورت بهره‌گیری از هنر در راستای ترویج فرهنگ ایثارگری و شهامت تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/10/202310102396609541_Thum.jpg هنر,می‌تواند,رشادت,های,امدادگران,و,ایثارگران,را,به,تصویر,بکشد nvhelal

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت؛ حجت الاسلام‌والمسلمین معزی در این بازدید به مرور تاریخ پر افتخار مقاومت در ایران اسلامی‌به ویژه ایستادگی مردم در هشت‌سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: در آن دوران پر فراز و نشیب، ملت ایران نه تنها مقابل بعثی‌ها که در برابر قدرت‌های استعمارگر جهانی ایستاد و فرهنگ ایثارگری و شهامت را به تصویر کشید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنان خود به کتاب خدمات متقابل اسلام و ایران نوشته شهید مطهری اشاره و بر لزوم ترویج فرهنگ ملی و اسلامی تاکید کرد.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، انقلاب اسلامی‌برآمده از گفتمان اسلامی است.

وی در این‌باره تصریح کرد: بنا به گفته بنیانگذار انقلاب امام خمینی(ره) انقلاب ما تابع عاشورای حسینی و ایستادگی و مقاومت ملت ایران اسلامی، برآمده از آن واقعه عظیم است.

ضرورت بهره‌گیری از هنر در راستای ترویج فرهنگ ایثارگری

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با مرور زندگی برخی از شهدا و آزادگان همچون باکری و ابوترابی به روحیه شهامت و ایستادگی مردم ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: روایتگری این دلاوری‌ها می‌تواند به تقویت روحیه ایثار در جامعه کمک کند.

وی با بیان اینکه عکاس می‌ تواند روایتگر تاریخ باشد خاطر نشان کرد: بسیاری از این ایستادگی‌ در هشت‌سال جنگ تحمیلی با نگاه هنرمندانه عکاس در قاب تصویر ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه با اشاره به تعدادی از آثار سینمایی ادامه داد: مستندهای تصویری چه در قاب فیلم و چه عکس گویای مقاومت و ایستادگی ملت ایران اسلامی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب به دو اثر هنری (من زنده‌ام) و (دا) در عرصه ادبیات داستانی نوشته معصومه آباد و سیده زهرا حسینی نیز اشاره کرد و افزود: هنرمند می‌تواند با تولید چنین آثاری، مفاهیمی ارزشمند ایثار و شهادت را در جامعه خود ترویج کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان با ذکر آیات و روایاتی بر اهمیت فرهنگ مقاومت و ایثارگری در جامعه اسلامی تاکید کرد.

10/4/2023 3:09:00 PM
آخرین اخبار