S
Header
کد خبر : 65616

داوطلبی؛ مسلکی عاشقانه

سرویس اخبار
"داوطلبی" یک سبک زندگیست، سبکی عاشق گونه که در آن مجنون خدمت می‌شوی و هر چه بیشتر عاشقی کنی شیفته‌تر خواهی شد. این عشق تا جایی تو را به دنبال خود می‌کشد که واله و شیدایش می‌شوی و شب و روز و آرام و قرارت را از دست می‌دهی! و این انتهای عاشقی است که تو را، راهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر می‌کند.
دوشنبه 10 مهر 1402 ساعت 20:43
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
داوطلبی؛ مسلکی عاشقانه "داوطلبی" یک سبک زندگیست، سبکی عاشق گونه که در آن مجنون خدمت می‌شوی و هر چه بیشتر عاشقی کنی شیفته‌تر خواهی شد. این عشق تا جایی تو را به دنبال خود می‌کشد که واله و شیدایش می‌شوی و شب و روز و آرام و قرارت را از دست می‌دهی! و این انتهای عاشقی است که تو را، راهی سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر می‌کند. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/10/202310124038440238_Thum.png داوطلبی؛,مسلکی,عاشقانه nvhelal

سازمانی سراسر عشق و دلباختگی. فرقی ندارد چه جایگاهی داری و یا چه تحصیلات و پست و مقامی. اینجا که می‌رسی، جامه سرخ و سپید هلال مهرورزی بر تن می‌کنی و وارد میدان عاشقی می‌شوی و حال اما چه زیباست عشقی که با عشق به ارباب بی کفن عجین شده است. پیوند این عشق زمینی و آسمانی، تو را راهی عشق اعلای الهی می‌کند.

سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با همراهی اعضا و خیرین خود که همچون خانواده‌ای سخاوتمند و مهربان گرد هم آمدند، در طول ماه محرم و صفر غوغا کردند؛ از دهه ابتدایی محرم و توزیع بسته‌های معیشتی و حمایتی گرفته تا اهدای خون و اجرای دیگر برنامه‌های بشردوستانه به وسعت ایران سرافراز...

کار اما در اینجا متوقف نشد و عملیات بزرگ اربعین حسینی(ع)، وسعت خدمات عام‌المنفعه این سازمان را از مرزهای جغرافیایی وسیع‌تر کرد و تا کشور عراق پهنه گستراند.

در ابتدای مسیر، با اجرای پویش مرهم زائر ۲ و جمع‌آوری داروهای مازاد و اقلام مصرفی برای استفاده در مراسم اربعین از طریق برپایی ۹۱۸ پایگاه و مشارکت بی‌نظیر مردم عزیزمان، مقدمات عملیات مهیا شد.

سازمان داوطلبان همچنین با پشتیبانی ستادی استان‌های مرزی و ارائه خدمات داوطلبانه به زائرین اربعین حسینی در پایانه‌های مرزی، در قالب طرح زائر یار به زوار کربلا خدمت رسانی کرد.

ایجاد تونل سرد و سایه‌بان مهربانی، نقل و انتقال زائرین سالمند و کم توان با ویلچرهای برقی و دستی، برپایی ایستگاه‌های سلامت همراه با ویزیت رایگان پزشکان داوطلب، توزیع غذای گرم و پذیرایی از زوار، توزیع ماسک و بسته‌های بهداشتی و فرهنگی نیز گوشه دیگری از اقدامات سازمان داوطلبان در ماه صفر بود.

اعزام کاروان ۱۰ هزار نفری رهسپاران عصر ظهور به کربلای معلی و نجف اشرف که اعضای آن را فعالان طرح مبارک ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار کشور تشکیل داده بودند، نیز ادامه داستان عاشقی این سازمان بود.

و اما این نیز پایان خدمت نبود

روز پایانی ماه صفر و حضور دلدادگان عاشق در بارگاه ملکوتی امام رئوف، اعضای سازمان داوطلبان را واداشت تا از رنج سفر این عزیزان بکاهند.

سازمان داوطلبان با اجرای طرح حرم مهرورزی و با ارائه خدماتی مانند حمل زوار سالمند حرم رضوی با ویلچر از طریق همیاری با سازمان جوانان و علاوه بر آن،حضور فعال پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران داوطلب در موکب های درمانی مسیرهای منتهی به حرم مطهر و ارائه خدمت به زوار امام رضا (ع)، در آخرین روز ماه صفر نیز با همان عشق و انگیزه و توان خدمت روز اول این ماه حزن و اندوه اهل بیت (ع) ظاهر شد.

سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به همراه بدنه داوطلبی چند میلیونی خود، همواره در راستای خدمت به جامعه فعالیت داشته و هر روز نیز عضو جدید می‌پذیرد تا خانواده‌ای بزرگتر گرد هم آورد.

 

وحید سلیمی‌

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر

 

10/2/2023 8:43:00 PM
آخرین اخبار