S
Header
کد خبر : 65556

آخرین روز از مراسم سوگواری ماه محرم در هلال احمر برگزار شد

سرویس اخبار
یکشنبه 8 مرداد 1402 ساعت 15:29
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
آخرین روز از مراسم سوگواری ماه محرم در هلال احمر برگزار شد http://media.nvhelal.ir//Image/2023/07/202307108232902610_Thum.jpg آخرین,روز,از,مراسم,سوگواری,ماه,محرم,در,هلال,احمر,برگزار,شد nvhelal

مراسم عزاداری ماه محرم که از روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه همه روزه بعد از نماز ظهر و عصر در نمازخانه ساختمان صلح برگزار شد؛ امروز مصادف با شهادت امام سجاد علیه السلام پایان یافت. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، در این مراسم‌ها که با حضور حجت الاسلام و المسلمین معزی، نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر و جمعی از مدیران و کارکنان جمعیت برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین معزی به تبیین قیام ابا عبدالله الحسین(ع) پرداخت.

وی در سخنرانی‌های خود به تبیین حرکت امام حسین علیه السلام پرداخت و با اشاره به آیه《کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ》معیارهای همراهی و پیروی از سیدالشهدا علیه السلام را برشمرد. 

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین معزی همچنین به توصیف شیعه واقعی پرداخت و با اشاره به معیارهای شیعه واقعی از منظر امام صادق (ع)  گفت: شیعه واقعی باید ضمن معرفت و شناخت نسبت به امام در زبان و رفتار نیز پیرو بودن را نشان دهد.

وی در سخنان خود محبان واقعی امام حسین (علیه السلام) را پیروان سیره رفتاری آن حضرت عنوان کرد و این مهم را یادآور شد که راه ترقی درجامعه اسلامی پیروی از سیره معصومین علیه السلام است و این مهم را تعالی بخش فرهنگی در جامعه کنونی دانست.

 در این مراسم که در محل نمازخانه ساختمان صلح و با حضور جمعی از مدیران و کارکنان جمعیت برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین معزی در سخنرانی‌های خود به بیان شاخص‌هایی از ویژگی‌های یاران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام پرداخت که روزهای محرم به نام آنان نام‌گذاری شده است. 

در این مراسم‌ها آقایان محمد ناطقی، مجتبی اردستانی، حسن رضا کیانی و مهدی صفری ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداختند و حاضران با سینه زنی و نوحه خوانی، در سوگ شهادت امام حسین(ع) اشک ماتم ریخته و به عزاداری پرداختند.

 در پایان این مراسم‌ها نیز که به همت معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه و پایگاه بسیج شهید هوری هلال احمر  برگزار شده بود، همه روزه با طعام نذری از سوگواران پذیرایی شد. 

لازم‌ به ذکر است که در روز پایانی این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین معزی نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی کلیه خادمین و دست اندرکاران که در راستای هرچه با عظمت تر برگزار شدن برنامه های عزاداری انجام شد، قدردانی کرد.

7/30/2023 3:29:00 PM
آخرین اخبار