S
Header
کد خبر : 65511
نماینده ولی فقیه در هلال احمر در چهل و یکمین نشست شورای فرهنگی تأکید کرد:

شورای فرهنگی باید زمینه تعالی و ترقی هلال احمر در عرصه فرهنگ دینی را فراهم سازد

سرویس اخبار
چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگی هلال‌احمر روز یکشنبه ٢۵ تیرماه در سالن جلسات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت با حضور اعضا برگزار شد.
یکشنبه 25 تیر 1402 ساعت 15:07
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
شورای فرهنگی باید زمینه تعالی و ترقی هلال احمر در عرصه فرهنگ دینی را فراهم سازد چهل و یکمین جلسه شورای فرهنگی هلال‌احمر روز یکشنبه ٢۵ تیرماه در سالن جلسات حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت با حضور اعضا برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/07/202307103475453752_Thum.jpg شورای,فرهنگی,باید,زمینه,تعالی,و,ترقی,هلال,احمر,در,عرصه,فرهنگ,دینی,را,فراهم,سازد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه؛ در این نشست حجت الاسلام‌والمسلمین معزی، رئیس شورای فرهنگی بر اهمیت این شورا تأکید کرد و آن را زمینه‌ساز تعالی و ترقی هلال احمر در عرصه فرهنگ دینی در جمعیت هلال‌احمر احمر برشمرد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ابتدای سخنان خود با تشریح ابعاد مختلف فرهنگی فعالیت‌های هلال احمر در موسم حج ابراهیمی، خدمت به زائران بیت الله الحرام را حرکتی ارزشمند خواند و از کلیه عوامل درمانی بهداشتی حج ١۴٢ تقدیر کرد.

خلوص شاخص اصلی فعالیت‌های هلال در حج

حجت الاسلام و المسلمین معزی خلوص را شاخصه اصلی فعالیت‌های کادر درمان مستقر در حج دانست و افزود: ایجاد شرایطی ایده آل در فرصتی اندک و در کشوری دیگر به منظور ارائه خدمات به زائران خانه خدا، می‌تواند یکی از کم نظیر ترین صحنه‌های خدمت بی‌منت به هم نوع باشد که یقینا رضایت پروردگار را نیز به دنبال دارد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در ادامه از دست اندرکاران برگزاری مسابقات قرآن و نهج البلاغه در این مجموعه نیز قدردانی کرد و گفت : باید تلاش کرد تا در مسابقات آتی با برنامه‌ریزی منسجم‌تر به تقویت و رشد جنبه‌های معرفتی قرآن در بین شرکت کنندگان و جامعه بزرگ هلال احمر کشور کمک کنیم.

اهمیت تعامل و همکاری در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی

حجت الاسلام و المسلمین معزی با تأکید بر اینکه اجرای اثربخش فعالیت‌های فرهنگی نیازمند همتی همگانی و تعاملی همه جانبه است خاطر نشان کرد: البته اساساً حوزه نمایندگی ولی فقیه علاوه بر نظارت بر کلیه فعالیت‌های صورت گرفته در هلال احمر، متولی امور فرهنگی است.
نماینده ولی فقیه در هلال احمر یادآور شد که هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی و نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ بر اساس ارزش‌های اسلامی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال است. 

وی در بخش بعدی سخنان خود با تأکید بر همکاری تمامی اعضای شورای فرهنگی به منظور برگزاری هرچه بهتر همایش علمی اخلاق امدادگری خاطرنشان کرد: این همایش از اولویت‌های فرهنگی در سال جاری است که باید با جدیت دنبال شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی این همایش را یکی از دستاوردهای مهم جمعیت هلال احمر در زمینه دستیابی به راهکارهای علمی ارتقاء اخلاق امدادگری، مراقبت‌های معنوی از آسیب دیدگان ابعاداخلاقی مدیریت بحران جامعه محدود دیگر موضوعات این همایش دانست.

در ادامه این جلسه ، اعضای شورای فرهنگی جمعیت هلال احمر در خصوص دیگر مسائل فرهنگی دستور کار جلسه همچون اجرای برنامه‌های ماه محرم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

تاکید بر اهمیت جایگاه شورای فرهنگی در جمعیت هلال احمر

دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در نشست شواری فرهنگی با تأکید بر اینکه کلیه فعالیت‌های اجرایی در هلال احمر باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: باید تلاش کنیم تا در اجرای برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم.

یعقوب سلیمانی با اشاره بر نقش اثرگذار این فعالیت‌ها در رشد و تربیت فردی و اجتماعی گفت: جمعیت هلال احمر نیز در این خصوص با هدف گذاری و برنامه ریزی مدون همسو با حوزه نمایندگی ولی فقیه ، تحقق شعار امید آفرینی و مسئولیت پذیری به ویژه در جوانان را دنبال می‌کند.
وی همچنین برگزاری همایش علمی اخلاق امدادگری از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را حرکتی نو و اثرگذار بر شمرد و گفت : به منظور برگزاری بی‌نقص این همایش آمده همکاری‌های لازم هستیم.

در آغاز این نشست دبیرخانه اجرایی همایش علمی اخلاق امدادگری به ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های صورت گرفته برای برگزاری این همایش در مهر ماه سال جاری پرداخت.

همایش "اخلاق امدادگری" مهرماه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدطاها موسوی، دبیر اجرایی همایش «اخلاق امدادگری»، نیز  در جلسه شورای فرهنگی در جمعیت هلال احمر گفت: تعداد ۱۹ مقاله به کمیته علمی رسید که ۴ مورد از آن مورد قبول واقع نشد. همچنین از ۵۷ چکیده مقاله دریافتی ۲۱ مورد برگشت خورد و الباقی مورد پذیرش قرار گرفت.

او در ادامه به ارائه گزارشی افزود: همایش «اخلاق امدادگری» در مهرماه امسال برگزار و مقالات برگزیده در نشریه علمی و پژوهشی امداد و نجات چاپ و همچنین در ISC یا پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ثبت می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی درباره فرآیند  تعیین محورهای پژوهشی این همایش توضیح داد: کمیته علمی این همایش از زمستان سال گذشته مصاحبه‌هایی را به روش کیفی با تعداد قابل توجهی از امدادگران، مدیران میانی و برخی از مدیران ارشد در جمعیت هلال احمر انجام داد و بر پایه آن ۵۵ محور در اولویت کار پژوهشی۸ قرار گرفت و پس از بررسی‌های مجدد ۱۱ محور نهایی این همایش علمی احصا شد و در فراخوان دریافت مقالات جا گرفت.

وی همچنین از ثبت مقالات سفارشی خبر داد و گفت: براساس ساختارها و شیوه‌های علمی تعیین شده به دریافت مقالات اکتفا نشد و تعدادی مقاله سفارشی به نخبگان علمی و فرهنگی کشور سفارش داده شد که منطبق با نیازهای پژوهشی محورهای این همایش است.
ارتقای انگیزه‌های اخلاقی امدادگران و داوطلبان، نظام ارج‌گذاری خدمات داوطلبانه، ابعاد اخلاقی مدیریت بحران جامعه محور و ملاحظات فرهنگی در عملیات امداد و نجات، تعدادی از محورهای همایش اخلاق امدادگری است که به همت نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر برگزار می‌شود.

 

7/16/2023 3:07:00 PM
آخرین اخبار