S
Header
کد خبر : 65471

بیانیه دوازدهمین گردهمایی مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر استان‌ها و سازمان‌ها

سرویس اخبار
دوازدهمین گردهمایی مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر، در استان‌ها و سازمان‌ها با قرائت بیانیه پایان یافت.
دوشنبه 8 خرداد 1402 ساعت 18:02
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
بیانیه دوازدهمین گردهمایی مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر استان‌ها و سازمان‌ها دوازدهمین گردهمایی مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر، در استان‌ها و سازمان‌ها با قرائت بیانیه پایان یافت. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305106463042012_Thum.jpg بیانیه,دوازدهمین,گردهمایی,مسئولان,دفاتر,حوزه,نمایندگی,ولی,فقیه,در,هلال‌احمر,استان‌ها,و,سازمان‌ها nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه متن پیام به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

لقد کان لکم فی رسول‌اللّه اسوة حسنة لمن کان یرجوا اللّه و الیوم الأخر و ذکر اللّه کثیرا

دوازدهمین گردهمایی مسئولان دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان‌ها و سازمان‌ها که با شعار امید آفرینی و مسئولیت پذیری در استان فارس و شهر شیراز برگزار شد؛ جلوه‌ای دیگری از همگرایی و همدلی و برنامه‌ریزی کلان راهبردی برای تحقق اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران و منویات رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای است و بر این اساس روسای محترم دفاتر نمایندگی ولی فقیه امور زیر را مورد تاکید ویژه قرار می‌دهند.

یک: مسئله امیدآفرینی و مسئولیت‌پذیری به عنوان مفاهیم قرآن بنیاد و یک مسئله راهبردی باید در مجموعه فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به طور عام و اقدامات سیاست گذاری و نگرش‌های روسای دفتر نمایندگی ولی فقیه به طور خاص دنبال شود،

به گونه‌ای که بتوان در انتهای سال ۱۴۰۲ آثار آن را در روند کلی حرکت جمعیت مشاهده کرد. استفاده موثر از منابع دسته اول دین و به طور خاص قرآن کریم باید به عنوان اصلی‌ترین سند بالادستی برای طراحی منظومه امید آفرینی و مسئولیت‌پذیری مورد توجه قرار گیرد.

دو: کارکرد مهم حوزه نمایندگی ولی فقیه که به نظر می‌رسد در برخی دوره‌ها مورد توجه کمتر قرار گرفته است نظارت بر امور به مثابه یک کنش فعال و یک مطالبه قانونی است. این نظارت از یک سو بر امور شرعی و حقوقی و از سوی  دیگر بر مجموعه تعهدات و اقدامات فرهنگی است. روسای محترم دفاتر استانی و سازمانی در یک تعامل پیشرو این رصد و پایش را وجهه همت خود قرار دهند و با نگاه همدلانه سعی می‌کنند جمعیت را در این امور یاری دهند. 

سه: اگر چه کارمندان نقطه کانونی تمرکز در فعالیت‌های فرهنگی و مجموعه اقدامات حوزه نمایندگی ولی فقیه به شمار می‌روند، اما اقتضائات روز و مسائلی که در سطح جامعه جهانی در ایران امروز رخ داده است می‌طلبد که سرمایه‌گذاری معنا دار و جهت‌مند و متمرکزی در حوزه جوانان صورت گیرد. روسای دفاتر نمایندگی خود را موظف می‌دانند با برنامه‌ریزی همه جانبه و استفاده از تمام ظرفیت‌های سازمانی و سرمایه‌های اجتماعی رویکردی انقلابی و دینی موضوع جوان را به عنوان یک اولویت در کانون اقدامات خود قرار دهند و برای تعالی و رشد جوانان ایران اسلامی تلاش مضاعف داشته باشند. 

چهار: با توجه به دو وظیفه هدایت و نظارت که در نظام‌نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه بر عهده این حوزه گذاشته شده است؛ روسای دفاتر نمایندگی می‌کوشند که با استفاده از بازوهای اجرایی جمعیت و با بهره‌وری از ظرفیت داوطلبان، جوانان و دیگر مجموعه‌های وابسته و با کمترین سطح تصدی‌گری اجرایی اهداف مورد نظر نماینده محترم ولی فقیه آیت الله معزی را دنبال کنند و انجام این دو وظیفه راهبردی را از این طریق دنبال کنند.

همچنین با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی ۵ ساله جمعیت توقع آن است که روسای محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه با ارائه پیشنهادهای موثر، ایفاگر نقش پررنگ‌تری در انجام وظیفه راهبردی هدایت و نظارت در سال‌های آینده جمعیت داشته باشند. 

پنج: روسای محترم دفاتر نمایندگی لازم می‌دانند با ارائه گزارش‌های نوبه‌ای، دوره‌ای و مروری شفاف کلیت اقدامات خود پدید آورند و ضمن تعامل موثر مدیران عامل، دغدغه‌ها، پیشنهادها و انتقادات خود را از مسیر حوزه نمایندگی ولی فقیه پیگیری کنند تا با کمترین هزینه اداری بیشترین نتایج دقیق و موثر به دست آید. 

شش: همایش اخلاق امدادگری، برگزاری مسابقات قرآن کریم و کانون طلاب سه فعالیت ستاره‌دار و بسیار مهم مورد تاکید نماینده ولی فقیه در هلال احمر است که روسای نمایندگی خود را موظف می‌دانند در سال ۱۴۰۲ نهایت همکاری را برای برگزاری و تحقق اهداف این سه پروژه انجام دهند و از ظرفیت درون سازمانی و سرمایه اجتماعی خود در مورد این سه اقدام ویژه بهره‌برند. 

هفت: با توجه به تاکیدات نماینده محترم ولی فقیه روسای دفاتر نمایندگی ولی فقیه خواهند کوشید وجهه علمی، دینی و اخلاقی دفاتر را بر جنبه‌های صرف اجرایی و اداری ترجیح دهند به گونه‌ای که با حفظ شان طلبگی و رعایت راهبرد دعوت به غیر زبان و تبلیغ با رفتار نقش پدرانه و عالمانه دفاتر نمایندگی پررنگ ایفا کنند تا چهره دفاتر نمایندگی مولفه‌ای عالمانه‌تر و اخلاقی‌تر بیابد.

هشت: روسای دفتر نمایندگی ولی فقیه با توجه به اعلام رضایت نماینده ولی فقیه، از همکاری‌ها، همدلی‌ها و اهتمام رئیس محترم جمعیت و دبیرکل محترم قدردانی می‌کنند و با نگاهی امیدوار به آینده می‌کوشند تا از فرصت پیش آمده در دوره جدید جمعیت برای تحقق منویات مقام معظم رهبری دام‌ظله العالی تلاشی دو چندان داشته باشند.

امید آن است که مجموعه تلاش‌ها و فعالیت‌ها و اقدامات حوزه نمایندگی ولی فقیه مورد رضایت حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء قرار گیرد و مایه سربلندی و آبرو در پیشگاه آن حضرت باشد.

 

5/29/2023 6:02:28 PM
آخرین اخبار