S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 65452
نماینده رهبر معظم انقلاب در همایش کادر بهداشتی_درمانی حج سال ۱۴۰۲

قله ایمان خدمتگزاری به مردم است/ جمهوری اسلامی ایران در خدمت به حجاج الگوسازی کرده است

سرویس اخبار
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در همایش کادر بهداشتی و درمانی حج سال ۱۴۰۲ با تبیین اهمیت و جایگاه حج در اسلام، حج را یکی از مهمترین فرایض دینی برشمرد که در ابعاد فردی و اجتماعی جامعه اسلامی را به سوی تعالی و ترقی سوق می‌دهد.
جمعه 29 اردیبهشت 1402 ساعت 12:09
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
قله ایمان خدمتگزاری به مردم است/ جمهوری اسلامی ایران در خدمت به حجاج الگوسازی کرده است نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با حضور در همایش کادر بهداشتی و درمانی حج سال ۱۴۰۲ با تبیین اهمیت و جایگاه حج در اسلام، حج را یکی از مهمترین فرایض دینی برشمرد که در ابعاد فردی و اجتماعی جامعه اسلامی را به سوی تعالی و ترقی سوق می‌دهد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305100470335407_Thum.jpg قله,ایمان,خدمتگزاری,به,مردم,است/,جمهوری,اسلامی,ایران,در,خدمت,به,حجاج,الگوسازی,کرده,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در این مراسم با اشاره به برخی از آیات قرآن کریم در خصوص حج خاطر نشان کرد: بنا بر آیات قرآن، نخستین خانه برای عبادت پروردگار در مکه بنا شده است و این مکان وسیله‌ای برای هدایت جهانیان به سوی توحید به شمار ‌می‌آید.

نماینده رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه حج یک میثاق بندگی میان انسان و خدا است، ادامه داد:
در این فریضه الهی مجموعه‌ای از اعمال عبادی‌گنجانده شده و به همین جهت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
وی با تبیین ابعاد مختلف حج به رشد فردی و اجتماعی جامعه اسلامی‌با عمل به این فریضه الهی اشاره کرد و افزود: در این فریضه فرصت ناب عبادت برای انسان با به‌ جا آوردن اعمال حج فراهم می‌شود و همین مساله زمینه تقویت روحیه معنوی انسان خواهد شد. نماینده رهبر معظم انقلاب در این به بخش به پاداش اخروی عمل به این فریضه الهی نیز اشاره داشت.
اجتماعی بودن این عمل الهی، بُعد دیگر این رویداد معنوی است که نماینده رهبر معظم انقلاب در این همایش به آن اشاره کرد. وی با بیان بخشی از آیات قرآن کریم در این باره تصریح کرد: فلسفه حج از منظر قرآن کریم قیامی‌برای تامین منافع جامعه اسلامی است. رویداد عظیم حج به واقع فرصتی مناسب برای حضور مسلمانان در کنار یکدیگر و انجام اعمال عبادی مشترک با شکوه است که توسعه جامعه اسلامی‌به صورت جمعی را به دنبال خواهد داشت‌.
نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به روایتی از  امام صادق علیه السلام منافع حج را دنیوی و اخروی دانست و تصریح کرد: حضور مردم مسلمان  در حج به صورت یکپارچه  پیام عزت و وحدت جامعه اسلامی را به دنیا مخابره خواهد کرد.
به نگاه نماینده رهبر معظم انقلاب این رویداد دینی که مظهر قدرت و اقتدار  جامعه اسلامی است، منافع فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی متعددی را برای  مسلمان به دنبال دارد .
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه به اهمیت ارائه خدمت در این فریضه الهی و ویژگی‌های فعالیت‌های جمعیت هلال احمر در ایام حج پرداخت و گفت: بر اساس روایات خدمت به مؤمنین برای رفع مشکلات آنان ثوابی به مراتب بیشتر از اعمال حج دارد.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه که از نگاه دینی قله ایمان خدمتگزاری به مردم است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جنبه‌های فعالیت شما خدمتگزاران باید تلاش در جهت آرامش روحی زائران باشد، چرا که رفتار و برخورد پزشک با بیمار تأثیر بالایی در تسکین آلام دارد و به نوعی خاطره‌ساز است.
حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با ذکر آیات و روایاتی به اهمیت خدمت به مسافر در نگاه دینی اشاره کرد و افزود: از منظر دین مومنان ‌خدمتگزار یکدیگر هستند. وی افزود: در واقع خدمتگزاری به زائران حج فرصت بزرگی است که از سوی پروردگار برای شما رقم خورده است، چرا که محبوب‌ترین فرد نزد پروردگار فردی است که نسبت به مومنان دیگر سودمند باشد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در پایان از مشارکت داوطلبانه کادر بهداشتی درمانی جمعیت هلال احمر در ارائه خدمت به زائران حج قدردانی کرد و تصریح کرد: ایران اسلامی در خدمت به حج‌گزاران در سال‌های پس از انقلاب الگوسازی کرده است و ساماندهی جمهوری اسلامی ایران برای دیگر کشورهای مسلمان در ابعاد مختلف یک درس‌آموز و الگوی مناسب بوده است.

5/19/2023 12:09:00 PM
آخرین اخبار