S
Header
کد خبر : 65451
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر تاکید کرد

ترویج نماز با برنامه‌ریزی و نگاه فرهنگی - تربیتی دنبال شود

سرویس اخبار
نشست گفتمان تبیینی با ائمه جماعات استان‌های تهران، البرز و قزوین در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (علیه السلام) با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.
چهارشنبه 27 اردیبهشت 1402 ساعت 22:50
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
ترویج نماز با برنامه‌ریزی و نگاه فرهنگی - تربیتی دنبال شود نشست گفتمان تبیینی با ائمه جماعات استان‌های تهران، البرز و قزوین در حوزه علمیه امام حسن مجتبی (علیه السلام) با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305103255986334_Thum.jpg ترویج,نماز,با,برنامه‌ریزی,و,نگاه,فرهنگی,-,تربیتی,دنبال,شود nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه، در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین معزی بر اهمیت فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز در جمعیت هلال احمر تاکید کرد.

در این نشست صمیمانه نماینده رهبر معظم انقلاب با ذکر آیات و روایاتی به بیان اهمیت اقامه نماز در جامعه پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس تاکیدات قرآن، مومنان افرادی هستند که در نخستین اقدام، نماز را برپا می‌دارند.

در ادامه، نماینده رهبر معظم انقلاب به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه تبلیغ و ترویج نماز نیز پرداخت و تاکید کرد: این مهم با برنامه و با به کاربردن روش‌های صحیح فرهنگی و تربیتی امکان‌پذیر است.

توجه به بهره‌گیری از فضای مجازی، بردباری و خوش‌رویی با نمازگزاران و به‌روزرسانی دانش دینی از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی همچنین با تاکید بر این که نماز را باید با اخلاق و محبت ترویج کرد، گفت: ارتباط با نمازگزاران، کارکنان، داوطلبان، جوانان و امدادگران محور جدی فعالیت ائمه‌ جماعات در استان‌هاست. ترویج نماز دارای ظرافت‌ها و دقت‌هایی است که باید با برنامه‌ریزی و نگاه فرهنگی- تربیتی دنبال شود.

وی در این‌ باره افزود: ائمه جماعات با بهره‌گیری از ابزارهای لازم این ارتباط‌ها را به صورت مستمر، هدفمند و دوستانه دنبال کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با اشاره به اینکه رفتار دینی از بهترین، مؤثرترین و پرثمرترین شیوه‌ها در هدایت است، تصریح کرد: گفتارها زمانی مؤثرتر واقع خواهد شد که مبلغان خود جلوه آنها باشند.

بنا به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب باید با فراهم‌کردن زمینه‌های برپایی از جمله تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد بستر لازم اقامه نماز جماعت در این نهاد عام المنفعه را فراهم کرد.

در این نشست ائمه جماعات حاضر در جلسه نیز به ارائه نکات و پیشنهادهایی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی در جمعیت هلال احمر پرداختند. 

توجه به بودجه فرهنگی، معماری نمازخانه‌ها، ساختارمندی، نحوه همکاری ائمه جماعات با جمعیت هلال احمر و تبیین ویژگی‌های یک امام جماعت از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

5/17/2023 10:50:39 PM
آخرین اخبار