S
Header
کد خبر : 65446

هلال‌احمر بستری مناسب برای وقف و خدمت به مردم است

سرویس اخبار
با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، دومین جلسه شورای فرهنگی هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد.
دوشنبه 25 اردیبهشت 1402 ساعت 23:23
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
هلال‌احمر بستری مناسب برای وقف و خدمت به مردم است با حضور نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر، دومین جلسه شورای فرهنگی هلال احمر خراسان رضوی برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305109665611165_Thum.jpg هلال‌احمر,بستری,مناسب,برای,وقف,و,خدمت,به,مردم,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، در این جلسه که با حضور مدیران ستادی، روسای شعب، دبیران و برگزیدگان کانون‌های طلاب و ائمه جماعات هلال احمر شعب سراسر استان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین معزی سخنان خود را با ابراز تسلیت و تعزیت ایام شهادت امام صادق علیه السلام آغاز کرد و به تبیین ابعاد مختلف سیره اخلاقی - معرفتی حضرت امام صادق (ع) پرداخت. 

وی با اشاره به خصایل ممتاز علمی و اخلاقی امام جعفر صادق(ع) گفت: تلاش و مجاهدت علمی این حضرت به جامعه اسلامی حیات مجدد بخشید.

نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر به نقش حضرت امام صادق (ع) در تربیت دانشمندان علوم دینی نیز اشاره کرد و افزود: تربیت افراد برجسته‌ای که برخی از آنان از علمای شاخص اهل سنت به شمار می‌آیند، فرصت مهمی را به منظور تعریف، تبیین و نشر احکام اسلام فراهم ساخت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش دیگری از سخنان خود به بیان وظایف و اهداف شکل‌گیری حوزه نمایندگی ولی‌فقیه پرداخت و خاطرنشان کرد: هدایت و نظارت بر مجموعه اقدامات و فعالیت‌های جمعیت هلال احمر به منظور رعایت اصول و اهداف عالیه و انطباق آن با موازین اسلامی و انسانی و همچنین آموزش، گسترش و تعمیق تعالیم اسلامی و هدایت امور فرهنگی، نهادینه سازی و ارتقای فرهنگ سازمانی بر اساس ارزش های اسلامی در بین مدیران، کارکنان و اعضای هلال احمر از ماموریت‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر است.

وی یکی از محورهای فعالیت حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر را هدایت تبرعات، نظارت بر نحوه هزینه‌کرد آن‌ها و شفاف سازی به منظور ارائه به مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و آحاد مردم نیکوکار عنوان کرد و افزود: مردم ما انسان‌های قدرشناسی هستند و خدمت رسانی صادقانه به مردم می‌تواند اعتماد آنها را جلب کند.

حجت الاسلام و المسلمین معزی محور دوم را تبیین صحیح فرهنگ دینی – اسلامی و نشر و گسترش معارف دینی و همچنین ارتقای فرهنگ داوطلبی با جذب نیروهای داوطلب و نگهداشت آن‌ها تعریف کرد و افزود: تلاش می‌کنیم این فرهنگ ارزشمند را با بیان عقلانی و قرآنی برای مردم تبیین کنیم.

وی در این‌باره ادامه داد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در تلاش است تا مسائل فرهنگی را در میان جامعه هدف این جمعیت ارتقا ببخشد. 

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه باید همگی برای تعالی فرهنگی جامعه تلاش کنیم، به آسان گرفتن و خالصانه کار کردن در این زمینه اشاره کرد و افزود: تلاش کنید تا فعالیت های فرهنگی را داوطلبانه و مستقل از نگاه به تامین منابع مالی پیگیری نمایید.

 انتشار مجله‌های مهر و ماه و زاد، برگزاری سمینارهای مختلف فرهنگی از جمله‌ برنامه‌های فرهنگی مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در این مراسم بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، در ادامه بر ضرورت ارتباط مستمر روحانیون با مردم و جامعه مخاطب نیز تاکید کرد و گفت: رابطین فرهنگی در جمعیت هلال‌احمر نیز باید با بیان مسائل عقیدتی و معرفتی به اعضای جوان، داوطلب و کارکنان هلال‌احمر در ارتقاء فرهنگ دینی در این مجموعه مشارکت کنند.

توسعه طرح طاها ( طلبه آماده هلال احمری)، ضرورت ارتقاء علمی طلاب و اهمیت ارائه خدمات اجتماعی از سوی روحانیون از دیگر موضوعات مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این نشست صمیمانه بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان از مدیرعامل جمعیت هلال استان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر خراسان رضوی تشکر و قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی عملکرد مثبتی در زمینه‌های فرهنگی و علمی داشته است.

در ابتدای این جلسه مدیران و‌ مسئولین هلال احمر خراسان رضوی به بیان پیشنهادها و نقطه نظرات خود پرداختند.

اهداء جوایز به برگزیدگان و فعالان امور فرهنگی شهرستان‌های استان و دبیران برتر کانون‌های طلاب از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

5/15/2023 11:23:00 PM
آخرین اخبار