S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 65442
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر

تفاهم‌نامه‌ همکاری ‌ با حوزه‌ علمیه، نقطه عطف حضور طلاب در میادین خدمت به همنوع است

سرویس اخبار
عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر و مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان بزرگ به امضا رسید.
یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 ساعت 18:09
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تفاهم‌نامه‌ همکاری ‌ با حوزه‌ علمیه، نقطه عطف حضور طلاب در میادین خدمت به همنوع است عصر امروز تفاهم‌نامه همکاری میان حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر و مدیریت حوزه‌ علمیه خراسان بزرگ به امضا رسید. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305104581951581_Thum.jpg تفاهم‌نامه‌,همکاری,‌,با,حوزه‌,علمیه،,نقطه,عطف,حضور,طلاب,در,میادین,خدمت,به,همنوع,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر؛ حجت الاسلام والمسلمین معزی در این نشست به بیان اهمیت مشارکت طلاب و روحانیون در فعالیت‌های اجتماعی پرداخت و بر این موضوع تاکید کرد که این مشارکت زمینه تبلیغ دین در جامعه را نیز فراهم می‌کند.
وی با طرح این مسئله که ما با ایجاد کانون‌های طلاب و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک با حوزه‌های علمیه، به دنبال ارتقا سطح آگاهی امدادی و تقویت ارتباط طلاب با هلال احمر به منظور حضور موثر و بیش از پیش آنان در مسیر خدمت بی منت به همنوع هستیم، افزود: آنچه حائز اهمیت است، پیگیری برای به نتیجه رسیدن تفاهم نامه‌های منعقد شده است.

وی در ادامه به تشریح اهمیت مساله مشارکت اجتماعی در میان طلاب پرداخت و افزود: هر طلبه از نوجوانی در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل و به نوعی به دنبال رساندن پیام دین به مردم‌ است، لیکن انتقال این پیام با خدمت به مردم تاثیرگذارتر است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در تایید این بخش از سخنان خود به تبیین و تشریح برخی از اقدامات علمای بزرگ جهان در عرصه اجتماعی اشاره کرد و افزود: با نگاهی به تاریخ تتشیع و‌سیره عملی علما، در می یابیم که در طول هزار ساله گذشته، بزرگان دین علاوه بر وعظ و خطابه و نگارش‌ کتاب‌های پر اهمیت، به ارائه خدمات اجتماعی بسیار پرداخته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی به فعالیت خیرخواهانه علمای بزرگ اسلام همچون امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آیت‌الله حائری در حوادث دهه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این اقدامات بیانگر این مهم است که در رساندن پیام دین عمل تاثیرگذارتر از گفتار است.

وی بخش بعدی سخنان خود را به تشریح فعالیت‌های کانون طلاب در جمعیت هلال احمر پرداخت و با اشاره به برگزاری همایش مبلغان بشردوستی در شهر قم گفت: فعالیت‌های چشمگیر روحانیون در حوادثی همچون سیل سال ۹۸ و حضور ۶ هزار روحانی در این حادثه نشان می دهد که طلبه نیز همچون سایر عناصر تاثیرگذار در هلال احمر لباس خدمت به مردم بر تن دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در این زمینه ابراز امیدواری کرد که جمعیت هلال احمر بتواند با توجه به حادثه خیز بودن کشور با بهره‌گیری از این ظرفیت منحصر بفرد در ارتقا خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان گام بردارد.

بهره‌گیری از ظرفیت مساجد در فعالیت‌های اجتماعی موضوع دیگری بود که حجت الاسلام والمسلمین معزی به آن اشاره داشت.

لزوم ایجاد نشاط در جامعه و ارتقا سلامت اجتماعی با مشارکت طلاب در جمعیت هلال احمر از موضوعات مهم دیگر مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در این جلسه بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از فرصت حضور در این جلسه، بر توسعه همکاری‌های مشترک میان جمعیت هلال احمر و حوزه علمیه خراسان بزرگ تاکید کرد.
مدیر حوزه علمیه‌ خراسان بزرگ در ادامه به اشتراکات میان جمعیت هلال احمر و حوزه‌ اشاره کرد و افزود: هلال احمر وظیفه ارائه خدمت در شرایط سخت را بر عهده دارد و روحانیت هم نشان داده است که در شرایط سخت در کنار مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی خیاط به مرور برخی از خدمات روحانیون در سال‌های گذشته پرداخت و تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان بزرگ با داشتن طلاب تلاش‌گر از ظرفیت بالایی برخوردار است که می‌تواند در اختیار جمعیت هلال احمر قرار دهد.

در ابتدای این جلسه مسئولین حوزه علمیه خراسان به ارائه گزارش و پیشنهادات خود در‌خصوص تقویت زمینه‌های همکاری مشترک‌ با هلال احمر‌‌ پرداختند.

یادآور می شود در این جلسه مدیریت امور مساجد خراسان و حوزه علمیه خراسان رضوی نیز دو تفاهم‌نامه همکاری با جمعیت هلال احمر استان خراسان‌رضوی امضا کردند.

5/14/2023 6:09:00 PM
آخرین اخبار