S
Header
کد خبر : 65440
نماینده ولی فقیه در هلال احمر تاکید کرد

حمایت مراجع و علمای اسلام از هلال، بسترساز ارتقا سرمایه اجتماعی در جمعیت

سرویس اخبار
حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در دیدار با مراجع عظام تقلید آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله سبحانی و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده دفتر آیت‌لله سیستانی در ایران، حمایت مراجع و علمای اسلام از هلال احمر را بسترساز ارتقا سرمایه اجتماعی در این جمعیت دانست.
شنبه 23 اردیبهشت 1402 ساعت 21:29
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
حمایت مراجع و علمای اسلام از هلال، بسترساز ارتقا سرمایه اجتماعی در جمعیت حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در دیدار با مراجع عظام تقلید آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله سبحانی و همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهرستانی نماینده دفتر آیت‌لله سیستانی در ایران، حمایت مراجع و علمای اسلام از هلال احمر را بسترساز ارتقا سرمایه اجتماعی در این جمعیت دانست. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305107516376767_Thum.jpg حمایت,مراجع,و,علمای,اسلام,از,هلال،,بسترساز,ارتقا,سرمایه,اجتماعی,در,جمعیت nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی در دیدار بانماینده آیت‌لله سیستانی جمعیت هلال‌احمر را نهادی خیریه با ساختاری مردم‌نهاد معرفی کرد که نیازمند حمایت‌های مادی ومعنوی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در تایید این مسئله حمایت‌های مراجع تقلید در طول این‌سال‌ها که زمینه‌‌ساز حضورگسترده‌ مردم در این نهاد بوده است را عنوان و تصریح کرد: پشتیبانی مراجع تقلید سبب می‌شود تا جمعیت هلال احمر بیش ازپیش سرمایه‌های اجتماعی خود را با اعتباری که در اذهان مردم به وجود می‌آید، افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی، مشارکت کم‌نظیر مردم در سیل سال ۹۸ و زلزله اخیر ترکیه و سوریه را از نمونه‌های بارز همراهی مردم و اعتماد آنان به جمعیت هلال احمر دانست و تصریح کرد: این کمک‌ها نشان دهنده اعتماد مردم به هلال احمر است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر از همکاری‌های مستمر دفتر آیت‌لله سیستانی با این مجموعه قدردانی کرد و افزود: توجه هر چه بیشتر به اصول و اهداف نوعدوستانه و خدا پسندانه هلال احمر، سبب افزایش اعتبار و تقویت سرمایه‌یاجتماعی هلال احمر می‌شود.

حجت الاسلام‌والمسلمین معزی با تاکید بر اصل «مردم محوری» در‌ جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: هلال احمر نهادی ازمردم و برای مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این دیدار به برخی‌از برنامه‌های جمعیت هلال احمر در هفته گرامیداشت صلیب سرخ و هلال احمر نیز اشاره کرد و از اقدامات صورت گرفته‌ قدردانی کرد.

 نماینده آیت‌الله سیستانی نیز در این دیدار از خدمات هلال احمر به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه قدردانی کرد و گفت: خلوصشما و عشق شما برای کمک به آسیب‌دیدگان آثار دنیوی و اخروی فراوانی دارد و امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه مثال بارزخلوص هلال احمری‌ها در کمک به مردم بود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه سفر خود در قم با  آیت الله جوادی آملی  دیدار و گفت‌وگو داشت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این دیدار به مرور خدمات هلال احمر در دوران فراگیری کرونا پرداخت و تصریح کرد: پرچم جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادثی نظیر سیل و زلزله اولین پرچمی است که برافراشته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتیبان‌های معنوی جمعیت هلال احمر دانست و گفت: مردم همواره به مراجع به عنوان پشتیبان و حامیان جمعیت هلال احمر نگاه می‌کنند و این پشتیبانی می‌تواند سرمایه اجتماعی این نهاد را ارتقا دهد.

وی با اشاره به خدمات برون مرزی هلال احمر در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، این خدمات را ارزشمند دانست.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌ احمر به اهمیت مردم محور بودن جمعیت هلال احمر نیز اشاره داشت و افزود: هلال احمر اگرچه یک دستگاه دولتی نیست اما همواره به منظور ارائه خدمت

در کنار دولت و حاکمیت بوده است.  وی در این دیدار رهنمودهای  آیت‌الله جوادی آملی را ارزشمند و ترسیم نقشه راه جمعیت هلال احمر دانست.

این مرجع عالی‌قدر در این دیدار فعالیت در هلال احمر را بر پایه اصول الهی برشمرد و مجاهدت‌های این مجموعه تلاش‌گر راشهادت‌گونه دانست و تصریح کرد: اینکه امروز شما لباس خدمت هلال احمر را به تن کرده و به نجات جان انسان‌ها می‌اندیشید ارزشمند است و باید با توکل بر خدا این روحیه تقویت شود.

وی هلال احمر را یک مامن امن برای نیازمندان و مساکین دانست که امنیت آنان را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی فراهم می‌سازد.

نماینده ولی‌فقیه در  جمعیت هلال احمر به همراهی رئیس جمعیت هلال احمر در جریان دیدار با علما در قم با آیت‌الله جعفرسبحانی نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار نیز حجت‌الاسلام و المسلمین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعیدر هلال احمر یک اولویت است و حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مراجع تقلید موجب افزایش این سرمایه اجتماعی است.

وی به تشریح فعالیت‌ها و اهداف هلال احمر پرداخت و گفت: مهم‌ترین وظیفه هلال احمر خدمت به دیگری است و هلال احمرنهادی برآمده از مردم و برای خدمت به مردم است.

آیت‌الله سبحانی نیز در این دیدار با اشاره به پیشینه هلال احمر ایران در خدمت‌رسانی به مسلمانان جهان اسلام گفت: اسلام در زمینه بشردوستی و کمک به هم‌نوع اشتراکات زیادی با اهداف نهضت جهانی صلیب‌سرخ و هلال احمر دارد.

نماینده ولی فقیه عصر امروز نیز در همایش مبلغان بشردوستی حضور خواهد داشت.

 

5/13/2023 9:29:14 PM
آخرین اخبار