S
Header
کد خبر : 65436
نماینده آیت‌الله سیستانی

خدمت به مردم لطف خدا به هلال‌احمر است

سرویس اخبار
حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی صبح امروز در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در هلال احمر، رئیس و مدیران عالی این جمعیت گفت: هلال احمر از روز تاسیس، تشکیلاتی مردمی‌بوده که با حمایت خود مردم به افراد آسیب‌دیده خدمت کرده‌ است.
شنبه 23 اردیبهشت 1402 ساعت 14:45
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
خدمت به مردم لطف خدا به هلال‌احمر است حجت‌الاسلام و المسلمین شهرستانی صبح امروز در جریان دیدار با نماینده ولی فقیه در هلال احمر، رئیس و مدیران عالی این جمعیت گفت: هلال احمر از روز تاسیس، تشکیلاتی مردمی‌بوده که با حمایت خود مردم به افراد آسیب‌دیده خدمت کرده‌ است. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305127307799992_Thum.png خدمت,به,مردم,لطف,خدا,به,هلال‌احمر,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، سید جواد شهرستانی گفت: خدا بر سر مدیران و کارکنان هلال احمر منت گذاشته که آن‌ها را پاسخگو و خدمتگزار به مردم قرار داده است. خدمت به مردم توفیق بزرگی است. آن هم مردم خوبی مثل مردم ما که همیشه در میدان کار خیر حاضر هستند.

وی ادامه داد: نباید روزی برسد که خدای نکرده افسوس بخوریم که چرا نتوانستیم از فرصت خدمت به مردم به خوبی استفاده کنیم.

نماینده آیت‌الله سیستانی از خدمات هلال احمر به مردم زلزله‌زده ترکیه و سوریه قدردانی کرد و گفت: خلوص شما و عشق شما برای کمک به آسیب‌دیدگان آثار دنیوی و اخروی فراوانی دارد و امدادرسانی به زلزله‌زدگان ترکیه مثال بارز خلوص هلال احمری‌ها در کمک به مردم بود.

در این دیدار که صبح امروز در قم انجام شد، رئیس جمعیت هلال احمر شرحی از خدمات این جمعیت در سال گذشته‌ ارائه کرد و گفت: سالی که گذشت، سال پرتلاش و پر زحمتی بود. سیل های تابستان در تهران، جنوب کرمان و غرب کشور روزهای سختی برای امدادگران هلال احمر ایجاد کرد اما امدادرسانی بسیار خوب انجام شد.

کولیوند گفت: راهپیمایی بزرگ اربعین درس بزرگی برای امداد و درمان در تجمعات انبوه است. فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر با قدردانی از پوشش امدادی و درمانی عملیات اربعین در سال گذشته، در اربعین ۱۴۰۲ افرادی را برای آموزش امدادرسانی به ایران می‌فرستد تا از الگوی موفق هلال احمر کشورمان، تجربه آموزی کنند و آمادگی سایر جمعیت‌های ملی در امداد به تجمعات انبوه افزایش یابد.

کولیوند به امدادرسانی در زلزله خوی اشاره کرد و گفت: در خوی به ۱۳۰ هزار نفر یعنی بالغ بر ۴۰ هزار خانوار امدادرسانی شد. این افراد اسکان اضطراری دریافت کردند و با هماهنگی هلال احمر و کمک خیران روزانه ۹۰ هزار پرس غذای گرم تهیه و توزیع شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از میان تعداد زیادی جمعیت ملی که از کشورهای مختلف دنیا برای امدادرسانی به مردم زلزله زده ترکیه آمده بودند؛ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران موفق به دریافت مدال فداکاری ترکیه شد و رجب طیب اردوغان در مراسمی رسمی این مدال را به همراه لوح تقدیر به ما اعطا کرد.

در پایان این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی با دریافت کارت داوطلبی، به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر درآمد.

 

5/13/2023 2:45:32 PM
آخرین اخبار