S
Header
کد خبر : 65434
آیت‌الله جوادی آملی

هلال احمر کانون آرامش و مامن نیازمندان است

سرویس اخبار
آیت الله جوادی آملی در دیدار با نماینده ولی فقیه، رئیس و جمعی از مدیران هلال احمر با توصیه‌ و رهنمودهایی به ترسیم نقشه راهی برای پیشبرد بهتر ماموریت‌های جمعیت‌هلال‌احمر پرداخت.
شنبه 23 اردیبهشت 1402 ساعت 14:35
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
هلال احمر کانون آرامش و مامن نیازمندان است آیت الله جوادی آملی در دیدار با نماینده ولی فقیه، رئیس و جمعی از مدیران هلال احمر با توصیه‌ و رهنمودهایی به ترسیم نقشه راهی برای پیشبرد بهتر ماموریت‌های جمعیت‌هلال‌احمر پرداخت. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305127302023771_Thum.png هلال,احمر,کانون,آرامش,و,مامن,نیازمندان,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت؛ این مرجع عالی‌قدر فعالیت در هلال احمر را بر پایه اصول الهی برشمرد و مجاهدت‌های این مجموعه تلاش‌گر را شهادت‌گونه دانست و تصریح کرد: اینکه امروز شما لباس خدمت هلال احمر را به تن کرده و به نجات جان انسان‌ها می‌اندیشید ارزشمند است و باید با توکل بر خدا این روحیه تقویت شود.

وی هلال احمر را یک مامن برای نیازمندان و مساکین دانست که امنیت آنان را در ابعاد اجتماعی، اقتصادی فراهم می‌سازد. حضرت آیت الله جوادی آملی با ارج نهادن خدمات عام المنفعه هلال احمر در جامعه، نگاه انسان دوستانه و با خلوص اعضای این مجموعه به جامعه نیازمند را مصداق واقعی عمل به دستورات الهی دانست و تصریح کرد: هلال احمر کانون آرامش و مامن امن نیازمندان است.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به مرور خدمات هلال احمر در دوران فراگیری کرونا پرداخت و تصریح کرد: پرچم جمعیت هلال احمر در زمان وقوع حوادثی نظیر سیل و زلزله اولین پرچمی است که برافراشته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین معزی مراجع عظام تقلید را یکی از بزرگترین پشتیبان‌های معنوی جمعیت هلال احمر دانست و گفت: مردم همواره به مراجع به عنوان پشتیبان و حامیان جمعیت هلال احمر نگاه می‌کنند و این پشتیبانی می‌تواند سرمایه اجتماعی این نهاد را ارتقا دهد.

وی با اشاره به خدمات برون مرزی هلال احمر در آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین، این خدمات را ارزشمند دانست.

نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌ احمر به اهمیت مردم محور بودن جمعیت هلال احمر نیز اشاره داشت و افزود: هلال احمر اگر چه یک دستگاه دولتی نیست اما همواره به منظور ارائه خدمت در کنار دولت و حاکمیت بوده است

وی در این دیدار رهنمودهای حضرت آیت‌الله جوادی آملی را ارزشمند و ترسیم نقشه راه جمعیت هلال احمر دانست.

در ادامه این دیدار، پیرحسین کولیوند نیز رهنمود‌های حضرت آیت‌الله جوادی آملی را راهگشا و تعالی بخش دانست و به ارائه گزارشی مختصر از فعالیت‌هلال احمر پرداخت.

رئیس جمعیت هلال احمر با تشریح فعالیت‌های این جمعیت در ماموریت‌های داخلی و برون مرزی گفت: اغلب جمعیت‌های ملی در دنیا چه با نام صلیب سرخ و چه با نام هلال احمر، در یک حوزه فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال اغلب جمعیت‌های ملی در پاسخ به سوانح تنها به امدادرسانی یعنی مثلا تامین اسکان و تغذیه اضطراری می‌پردازند. در حالی که جمعیت هلال احمر فعالیت تخصصی نجات در رشته‌های مختلف را به عهده دارد. و علاوه بر امدادرسانی از موفق‌ترین جمعیت‌های ملی در حوزه درمان و توانبخشی است.

کولیوند ادامه داد: سابقه درمانی و توانبخشی هلال احمر و تخصص او در حوزه نجات در کنار اتکا به جامعه بزرگ داوطلبان، جوانان و امدادگران باعث شد که روسای کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و همچنین فدراسیون جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر اذعان کنند که هلال احمر ایران، یکی از ۵ جمعیت برتر در دنیاست.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: مجموع این ویژگی‌ها بود که اقدامات بشردوستانه هلال احمر ایران را در مقایسه با سایر جمعیت‌های ملی فعال در مناطق زلزله‌زده ترکیه بارز کرد و نتیجه‌اش اعطای مدال فداکاری ترکیه به امدادگران ایرانی بود.

 

5/13/2023 2:35:46 PM
آخرین اخبار