S
Header
photo-camera.png
کد خبر : 65416
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر

ضرورت اجرای صحیح فریضه امر به معروف و‌ نهی از منکر در جامعه اسلامی

سرویس اخبار
نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال‌احمر در سال جدید با حضور نماینده ولی فقیه و دیگر اعضای این شورا در سالن جلسات حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار شد.
سه‌شنبه 12 اردیبهشت 1402 ساعت 19:28
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
ضرورت اجرای صحیح فریضه امر به معروف و‌ نهی از منکر در جامعه اسلامی نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر جمعیت هلال‌احمر در سال جدید با حضور نماینده ولی فقیه و دیگر اعضای این شورا در سالن جلسات حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/05/202305106188584297_Thum.jpg ضرورت,اجرای,صحیح,فریضه,امر,به,معروف,و‌,نهی,از,منکر,در,جامعه,اسلامی nvhelal

 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی، در این نشست ضمن تبیین وظایف و عملکرد شورای امر به معروف و نهی از منکر بر اهمیت توجه به این فریضه دینی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست امر به معروف و نهی از منکر را از بزرگ‌ترین واجبات دینی دانست که باید در حکومت دینی از نظر تعریف و اجرا مورد توجه و اهتمام قرار گیرد. وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم براهمیت این تکلیف در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: نباید به مساله امر به معروف تنها نگاه بخشنامه‌ای و اداری داشت بلکه این مساله، یک فریضه شرعی است که هر فرد مسلمان باید به آن توجه داشته باشد.
حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی، اعتلای معرفت دینی، همگانی کردن اخلاق اسلامی و هر فعالیتی برگرفته از منابع دینی که به رشد جامعه اسلامی‌کمک کند را از بارزترین ویژگی‌های معروف دانست و تصریح کرد: جامعه اسلامی نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشد، چرا که هدف از تشکیل حکومت اسلامی حرکت به سمت تعالی و ترقی جامعه است.
نماینده ولی‌ فقیه در جمعیت هلال احمر در این نشست با اشاره به اهمیت جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین مبین اسلام تصریح کرد: مسأله امر به معروف بسیار در اسلام پراهمیت است، اما متأسفانه گاها در جامعه اسلامی ما کمرنگ شده است.
وی با بیان اینکه اساس شکل‌گیری جمهوری اسلامی امر به معروف و نهی از منکر بوده است، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با احیای دین در کشور،ستاد امر به معروف و نهی از منکر احیا شد تا این مساله تقویت و گسترش یابد.
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین معزی با بیان اینکه اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر در هلال احمر باید با بهره گیری از فرصت‌های موجود، در جهت تقویت و اشاعه فرهنگ این فریضه ی دینی تلاش کنند، خاطرنشان کرد: در جمعیت هلال احمر نیز باید مساله شورای امر به معروف و نهی از منکر در تمام ابعاد جدی گرفته شود.
نشر خوبی‌ها و جلوگیری از بروز و گسترش بد‌ی‌ها در جامعه دینی با رویکرد اصلاح گرایانه، آموزش محوری، نگاه عمیق و وسیع، فهم درست و آگاهانه دین و شناخت معروف و منکر دینی، استفاده از شیوه‌های صحیح در امر به معروف و نهی از منکر و میانه‌روی و دوری از نگاه‌های تنگ نظرانه در این زمینه، از دیگر موضوعاتی بود که نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به آن پرداخت.
در ادامه این نشست، احکام جدید اعضای این شورا، از سوی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به انان اعطا شد و اعضا به ارائه نقطه نظرات و پشنهادات خود در زمینه تقویت و ترویج اجرای امر به معروف و نهی از منکر در هلال احمر پرداختند.

5/2/2023 7:28:17 PM
آخرین اخبار