S
Header
کد خبر : 65408

عید فطر، عید بزرگ شکرگذاری بندگی

سرویس اخبار
در آستانه روز اوّل ماه شوّال، روز عید فطر و پایان یک ماه بندگی و عبادت در درگاه خداوند متعال و میهمانی باشکوه حق تعالی قرار گرفتیم و هر چند پایان است اما عیدی است برای خرسندی و جشن از توفیق به جای آوردن این بندگی .
جمعه 1 اردیبهشت 1402 ساعت 19:02
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
عید فطر، عید بزرگ شکرگذاری بندگی در آستانه روز اوّل ماه شوّال، روز عید فطر و پایان یک ماه بندگی و عبادت در درگاه خداوند متعال و میهمانی باشکوه حق تعالی قرار گرفتیم و هر چند پایان است اما عیدی است برای خرسندی و جشن از توفیق به جای آوردن این بندگی . http://media.nvhelal.ir//Image/2023/04/202304104362294979_Thum.jpg عید,فطر،,عید,بزرگ,شکرگذاری,بندگی nvhelal

فطر، عید بزرگ روزه ‏داران واقعى است همانها که اعمالشان پذیرفته شده و گناهانشان بخشوده گردیده است و پس از یک ماه روزه و تهجّد و عبادت، براى گرفتن پاداش الهى آماده مى‏ شوند و  روز شادى و سرور است، چراکه هر مسلمانى از انجام وظیفه الهى خوشحال و مسرور می باشد. 

امام باقر(علیه السلام) از رسول خدا(صلى الله علیه و آله) نقل فرمود که: «إِذَا کَانَ أَوَّلُ یَوْمٍ مِنْ شَوَّالٍ، نَادَى مُنَادٍ، أَیُّهَا الْمُؤْمِنُونَ اغْدُوا إِلَى جَوَائِزِکُمْ، ثُمَّ قَالَ یَا جَابِرُ جَوَائِزُ اللَّهِ لَیْسَتْ بِجَوَائِزِ هَؤُلَاءِ الْمُلُوکِ، ثُمَّ قَالَ هُوَ یَوْمُ الْجَوَائِزِ؛ هنگامى که روز اوّل شوّال فرا مى ‏رسد، منادى ندا مى‏ دهد: اى مؤمنان براى دریافت جوائز و پاداش‏هاى خود بشتابید! آنگاه امام(علیه السلام) فرمود: جایزه ‏هاى خداوند مانند جایزه‏ هاى پادشاهان نیست (یعنى جایزه او بسیار بزرگ و معنوى و قبولى طاعات و رضوان الهى است). در پایان نیز تأکید فرمود: «روز اوّل شوال روز دریافت جایزه‏ هاست!».

در عید سعید فطر عاشقان باری تعالی در بهار قرآن، خالصانه، آوای توحید و بندگی سر می دهند تا برات عمل از درگاه پروردگار گیرند و دریای بیکران رحمت لایزال الهی را سپاس گویند.

«عید» بازگشت به پیروزیها و راحتى‏ هاى نخستین تعریف شده و اعیاد اسلامى و از جمله عید سعید فطر به مناسبت اینکه در پرتو اطاعت یک ماه مبارک رمضان، صفا و پاکى فطرى نخستین به روح و جان باز مى‏ گردد و آلودگی ها و ناپاکی های بار شده بر این فطرت نخستین از میان مى‏ رود، عید گفته شده است و عید سعید فطر، عید بزرگ مسلمانان است. 

امیرمؤمنان على(علیه السلام) در خصوص عید فطر فرموده اند: إِنَّما هُوَ عِیْدٌ لِمَنْ قَبِلَ اللَّهُ صِیامَهُ وَشَکَرَ قِیامَهُ وَکُلُّ یَوْمٍ لا یُعْصَى اللَّهُ فیهِ فَهُوَ عَیْدٌ؛ امروز تنها براى کسانى روز عید است که روزه آن‏ها مقبول درگاه پروردگار و عبادت‏ هاى شبانه آنان مورد پذیرش او قرار گرفته است و هر روزى که در آن عصیان خداوند نشود آن روز، عید است».

مسلمان واقعی عید سعید فطر را جشن می گیرد به پاس یک ماه بندگی و اطاعت فرمان الهی و می داند که هر روز که در آن اطاعت آموزه ها و فرامین الهی و دوری از معصیت و گناه باشد عید است و نزد خداوند متعال آجر این بندگی محفوظ می باشد.

خداوندا در روز اعلام پیروزی بر طاغوت نفس و اطاعت فرمانت و روز بازگشت به فطرت پاک انسانی بر توفیق یک ماه روزه داری سپاسگزاری و شکر گذاری می کنیم و امیدواریم به برکت این ماه بزرگ همواره از گناه و معصیت دور باشیم و هر روز، عید خرسندی و شادی از بندگی باری تعالی باشد ان شاالله. 

در آستانه این عید بزرگ شکر گذاریم که « الْحمْد للّه علی ما هدینا وله الشّکْر علی ما اوْلینا». 

سپاسگزاریم که ماه رمضان را والا و شکوهمند و برتر قرار داد و در آن، قرآن، کتاب زندگی را فرو فرستاد تا راهنما و روشنگر راه هدایت و رستگاری از گمراهی باشد.

عید سعید فطر را به پیشگاه مبارک حضرت ولی‌عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری دام ظله العالی و مردم بزرگوار ایران به ویژه اعضا و کارکنان گرامی جمعیت هلال احمر تبریک گفته، توفیق خودسازی و خدمتگزاری به مردم را آرزومندیم.

4/21/2023 7:02:00 PM
آخرین اخبار