S
Header
کد خبر : 65348
نماینده رهبر معظم انقلاب در گردهمایی مدیران ستادی و استانی هلال‌احمر

تحول در جمعیت هلال‌احمر با تکیه بر مبانی علمی و معرفتی امری ضروری است/ تشریح ویژگی‌های یک مدیر کارآمد از نگاه قرآن کریم

سرویس اخبار
حجت الاسلام والمسلمین معزی در گردهمایی مدیران عامل استان‌ها و مدیران عالی ستادی جمعیت هلال‌احمر ضمن اشاره به ضرورت بهره‌گیری از معارف اسلامی، ‌بر لزوم توجه و نگاه عمیق به موضوع تحول با تکیه بر مبانی علمی و معرفتی تاکید کرد.
چهارشنبه 3 اسفند 1401 ساعت 16:41
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تحول در جمعیت هلال‌احمر با تکیه بر مبانی علمی و معرفتی امری ضروری است/ تشریح ویژگی‌های یک مدیر کارآمد از نگاه قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین معزی در گردهمایی مدیران عامل استان‌ها و مدیران عالی ستادی جمعیت هلال‌احمر ضمن اشاره به ضرورت بهره‌گیری از معارف اسلامی، ‌بر لزوم توجه و نگاه عمیق به موضوع تحول با تکیه بر مبانی علمی و معرفتی تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/02/202302121606570633_Thum.png تحول,در,جمعیت,هلال‌احمر,با,تکیه,بر,مبانی,علمی,و,معرفتی,امری,ضروری,است/,تشریح,ویژگی‌های,یک,مدیر,کارآمد,از,نگاه,قرآن,کریم nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر،در این گردهمایی که با هدف انتقال تجربیات و هم‌اندیشی برای افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات بشردوستانه و امدادی در شهر آبادان برگزار شد، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سخنان خود را با تبریک و تهنیت ایام مبارک ماه شعبان آغاز کرد.

یک مدیر کارآمد از نگاه قرآن کریم

تشریح و تبیین ویژگی‌های مدیریت کارآمد از مهم‌ترین بخش‌های سخنان نماینده رهبر معظم انقلاب در این گردهمایی بود. وی  در این بخش به ذکر ویژگی‌های مدیر موفق از نگاه قرآن و احادیث پرداخت و بر ضرورت بهره‌گیری از این نگاه در جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با اشاره بر این مساله که اسلام در ابعاد مختلف زندگی بشری دارای برنامه و الگو است، خاطر نشان کرد: اسلام دینی نیست که تنها رابطه انسان و خدا را تعریف کرده باشد، بلکه یک دین در همه ابعاد از جمله بُعد اجتماعی است.  دینی است که در عرصه زندگی بشری، انسان‌ها را به سمت کمال و شکوفایی هدایت می‌کند.

اهمیت مدیریت در معارف دینی

وی با تاکید بر اهمیت موضوع مدیریت و برنامه‌ریزی در معارف دینی اضافه کرد: در اسلام تاکید شده است که یک مسلمان  وظیفه دارد، زندگی خود را در پرتو معارف و اخلاق اسلامی‌بسازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین معزی در ادامه الگوی اسلام در تکامل زندگی بشر را یک زندگی مبتنی بر علم، انسانیت و شرافت انسانی دانست و افزود: برای رسیدن به این تعالی، زندگی انسانی بایستی مدیریت شود.

وی مدیریت را به معنای ساماندهی و هدایت تعبیر کرد و افزود: مدیریت یعنی هدایت و ساماندهی منابع انسانی و غیرانسانی به سمت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده، یک مدیر بایستی مجموعه خود را در جهت اهداف سازمانی ارتقا دهد.

یک مدیر چه ویژگی‌های دارد

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه به تبیین ویژگی مدیر از نگاه قرآن کریم پرداخت. تقوا، امانت‌داری، مومن بودن، ایمان قلبی داشتن، عدالت و شفافیت، تعهد و تخصص لازم را داشتن از ویژگی‌هایی است که نماینده رهبر معظم انقلاب در سخنان خود در تبیین و تشریح ویژگی‌های مدیر از نگاه قرآن کریم به آن اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این‌باره خاطرنشان کرد: مدیری که می‌خواهد یک اداره را هدایت کند باید مومن و دارای ایمان قلبی باشد.  به گفته نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر ایمان  سرچشمه تمام فضائل و  بزرگترین عامل توفیق یک مدیر در جامعه اسلامی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه با اشاره بر این مساله که قرآن نازل شده تا مسیر زندگی انسان را به سمت تعالی حرکت دهد، افزود: اگر فردی آموزه‌های قرآن را باور نداشته باشد، نمی‌تواند مدیریتی تمام، کامل و موفق داشته باشد.

اهمیت علم در اسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی با بیان اینکه استوارترین برنامه‌ها را قرآن کریم ارائه کرده است، اضافه کرد: اسلام همیشه به مسلمانان در حوزه خواندن و کسب علم  تاکید داشته است و مردم را به کسب علم تشویق کرده است.

وی بهره‌گیری از علوم دینی همچون اخلاق اسلامی، احکام اسلامی و سبک زندگی اسلامی را از ضروریات جامعه اسلامی‌بر شمرد و بر فراگیری آن تاکید کرد.  نماینده رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به این مساله اشاره کرد که در جامعه اسلامی‌باید هم علم آموخت و هم به آن عمل کرد.

تقوا راهگشای مشکلات

تقوا و پرهیزکاری ویژگی دیگر یک مدیر است که نماینده رهبر معظم انقلاب در این گردهمایی به آن اشاره کرد. وی  تقوا را صیانت نفس برشمرد و افزود: تقوا یک امر سلبی نیست بلکه یک اقدام ایجابی است. وی در این‌باره اضافه کرد:« در اسلام تقوای الهی است که راهگشاست. با تقوا  است که همه کلید های الهی در اختیار ما قرار داده می‌شود، وقتی تقوای الهی داشته باشیم راه برون رفت از مشکلات ایجاد می‌شود. بنا به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین معزی از نگاه قرآن فرد با تقوا از گناه، غیبت، تهمت، افترا و ضدیت با جامعه دور نگه داشته می‌شود و آنچه که انسان را از گرداب‌ها نجات می دهد، تقوای الهی است.

تاکید بر اهمیت تخصص‌گرایی

تاکید بر اهمیت تخصص‌گرایی موضوع دیگر مورد اشاره نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در این گردهمایی بود. به نگاه حجت‌الاسلام والمسلمین معزی ویژگی دیگر مدیر موفق در اسلام داشتن علم و تخصص است. وی در این‌باره گفت: مدیری نمی‌تواند موفق باشد مگر اینکه علم و تخصص داشته باشد. تجربه، علم و مهارت‌محوری موضوع حایز اهمیت است که نباید از آن غافل شویم. اگر فردی مهارت لازم را نداشته باشد هم به خود و هم منافع سازمان خسارت وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در ادامه خاطرنشان کرد: هر مدیری برای موفقیت باید به مسئولیت و وظیفه خود علم و تخصص داشته باشد.

شاخصه دیگر مدیر موفق در اسلام امانتداری است که نماینده رهبر معظم انقلاب به آن اشاره دارد. او در این باره خاطرنشان کرد: هرچقدر که دایره مدیریت گسترده‌تر شود موضوع امانت داری در آن مهم‌تر می‌شود.

اهمیت تدوین یک برنامه راهبردی

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر  در ادامه این گردهمایی را اتفاقی علمی و آموزشی مهم دانست و برگزاری آن را امری ضروری خواند. بنا به گفته وی جمعیت هلال احمر اگر درصدد تدوین یک برنامه راهبردی است، باید به برنامه‌هایی که در گذشته تدوین شده توجه داشته باشد و به این مسئله دقت کنند که هلال احمر فقط امداد و نجات نیست بلکه مسئولیت‌های گسترده دیگری در راستای حفظ جان انسان‌ها و ارتقای سلامت آن‌ها نیز دارد.

وی در این گردهمایی تحول و تعالی را در جمعیت هلال احمر یک موضوع جدی برشمرد که مقدمه آن تقویت روحیه و اراده انسانی است. او در این باره خاطرنشان کرد: ما در هلال احمر برای نجات جان انسان‌ها تلاش می‌‌کنیم به همین دلیل برنامه راهبردی هلال احمر نیز باید در همین راستا تدوین شود.

قدردانی از عملکرد هلال احمر در زلزله خوی

حجت‌الاسلام والمسلمین معزی در ادامه یه سفر اخیر خود به مناطق زلزله‌زده خوی به نمایندگی از سوی مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد. وی فعالیت‌ها و تلاش صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر را در رسیدگی به مشکلات آسیب‌دیدگان مثبت ارزیابی کرد و از زحمات‌های انجام شده قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین معزی  در این گردهمایی بار دیگر بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌ جوانان در جمعیت هلال احمر تاکید کرد. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر هم با اشاره به فعالیت‌های تبلیغاتی علیه نظام در فضای مجازی، افزود: جامعه باید مملو از امید باشد و ضروری است تا با برنامه و اهداف بشردوستانه، امید را در جامعه ارتقا دهیم. با آموزش و برنامه‌ریزی مناسب، اعضای داوطلب هلال احمر را برای خدمت به دیگران بدون توجه به نژاد، قومیت و مذهب انسان‌ها تربیت کنیم.

وی همچنین برگزاری این گردهمایی را در استان خوزستان یک امر مثبت ارزیابی کرد و از مشارکت حاضران در این گردهمایی قدردانی کرد. وی در پایان ضمن قدردانی از مسئولان برگزار کننده این گردهمایی، شهرهای خرمشهر و آبادان را محور مقاومت و ایستادگی در طول هشت سال جنگ تحمیلی توصیف کرد و از مسئولان استان خوزستان به عنوان میزبان قدردانی کرد.

 

2/22/2023 4:41:58 PM
آخرین اخبار