S
Header
کد خبر : 65342
نماینده ولی فقیه در نشست ستاد اقامه نماز هلال‌احمر

فراهم‌کردن زمینه‌های برپا داشتن نماز یک وظیفه دینی است/ باید به ظرافت های ترویج نماز در جامعه توجه کرد

سرویس اخبار
نشست ستاد اقامه نماز هلال احمر پیش از ظهر امروز با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب، افتخاری دبیرکل و دیگر اعضای ستاد برگزار شد.
سه‌شنبه 25 بهمن 1401 ساعت 21:30
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
فراهم‌کردن زمینه‌های برپا داشتن نماز یک وظیفه دینی است/ باید به ظرافت های ترویج نماز در جامعه توجه کرد نشست ستاد اقامه نماز هلال احمر پیش از ظهر امروز با حضور نماینده رهبر معظم انقلاب، افتخاری دبیرکل و دیگر اعضای ستاد برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/10/202210107974592389_Thum.jpg فراهم‌کردن,زمینه‌های,برپا,داشتن,نماز,یک,وظیفه,دینی,است/,باید,به,ظرافت,های,ترویج,نماز,در,جامعه,توجه,کرد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر. در این نشست حجت الاسلام و المسلمین معزی بر ضرورت فرهنگ‌سازی و ترویج اقامه نماز در جمعیت هلال احمر تاکید کرد و فراهم‌کردن زمینه‌های برپا داشتن این فریضه الهی را یک وظیفه دینی برشمرد.
 نماینده رهبر معظم انقلاب با اشاره به اهمیت ارتقا فرهنگ دینی در جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: ظرفیت فرهنگی بسیاری در این مجموعه وجود دارد که یکی از آنها برپایی نماز جماعت است.
وی افزود: باید با فراهم‌کردن زمینه‌های برپایی از جمله تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد بستر لازم اقامه نماز جماعت در این نهاد عام المنفعه را فراهم کرد.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در ادامه با تقدیر از اعضاء ستاد برگزاری اقامه نماز، درباره لزوم برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند برای ترویج فرهنگ نماز در طرح‌های نوروزی، اقامتگاه‌های اسکان اضطراری و بسترسازی لازم برای مردم به منظور تسهیل در انجام این مهم تاکید کرد.  
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر در هفته‌های گذشته به عنوان یکی از دستگاه‌های برتر در ستاد اقامه نماز معرفی شده که نشان‌دهنده عملکرد مثبت این مجموعه در این عرصه بوده است.  
وی در این نشست به بازخوانی برخی آیات و روایات متعدد در اهمیت نماز اول وقت نیز پرداخت و خاطرنشان کرد: همواره در دین اسلام و خصوصا در مذهب شیعه به نماز اول وقت به عنوان اصلی ترین نشانه مومن، سفارش شده است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی در همین زمینه افزود: بر اساس تاکیدات قرآن، مومنان افرادی هستند که در نخستین اقدام، نماز را به‌پا می‌دارند.
در این نشست نماینده رهبر معظم انقلاب به ارائه رهنمودهایی در خصوص نحوه تبلیغ و ترویج نماز نیز پرداخت  بر این مساله تاکید کرد که  این مهم با برنامه و به کار بردن روش‌های صحیح فرهنگی و تربیتی امکان‌پذیر است. 
حجت الاسلام والمسلمین معزی همچنین با تاکید بر این که نماز را باید با اخلاق و محبت ترویج نمود، اظهار کرد: باید همانند پیامبر عمل کرده و با اخلاق دین را گسترش داد.
وی افزود: ترویج نماز کار دستوری و بخشنامه‌ای نیست، بلکه دارای ظرافت‌ها و دقت‌هایی است که باید با برنامه‌ریزی و نگاه فرهنگی تربیتی دنبال شود.
بنا به گفته رئیس ستاد اقامه نماز جمعیت هلال احمر، فرهنگ اقامه نماز اگر با تحکم و دستور همراه باشد نتیجه ای معکوس خواهد داشت.
وی در این نشست اشاره‌ای به راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ نماز در جامعه نیز داشت و افزود: اگرچه  زمانی که فردی به دنبال اشاعه نماز است باید از خانواده خود آغاز کند، لیکن در جامعه اسلامی مدارس، رسانه‌ها، تبلیغات چهره به چهره و تشکیل حلقه‌های‌ معرفت باید در جهت توسعه فرهنگ نماز برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
نماینده رهبر معظم انقلاب در ادامه بر اهمیت پرداخت مفهومی به چهار مناسبت «بعثت»، «غدیر»، «عاشورا» و «مهدویت» تأکید کرد. نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با بیان اینکه باید برای ارتقای فرهنگ دینی، روحیه ایثارگری، شجاعت و مسئولیت‌پذیری برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: توجه به این مناسبت‌ها که در تاریخ از ابعاد مختلف بی‌نظیر و شایسته است، باعث افزایش آگاهی دینی و معرفتی می‌شود
در این نشست یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز بر ضرورت انگیزه ‌سازی به منظور ترویج نماز جماعت در میان کارکنان جمعیت هلال احمر تاکید کرد. 
حجت الاسلام و والمسلمین شیخ الاسلامی دبیر ستاد اقامه نماز نیز در این نشست گزارشی از مهمترین اقدامات این ستاد ارائه کرد. 
در ادامه، اعضای جلسه نیز به بیان دیدگاه‌های خود در حوزه ماموریت‌ها، اقدامات و پیشنهادات در راستای هرچه بهتر شدن فعالیت‌های مرتبط با نماز پرداختند.
در  پایان این جلسه، احکام جدید اعضای شورای فرهنگی نیز به آنان ابلاغ شد.

2/14/2023 9:30:49 PM
آخرین اخبار