S
Header
کد خبر : 65316
با همراهی دفاتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر

پنجمین طرح نذرآب اجرایی شد

سرویس اخبار
طرح نذر آب ۵ هلال احمر در سیستان و بلوچستان با مشارکت جمعیت هلال احمر استان تهران و حضور معاون فرهنگی و امور آموزش و پژوهش حوزه نمایندگی ولی فقیه آغاز شد.
یکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت 08:26
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
پنجمین طرح نذرآب اجرایی شد طرح نذر آب ۵ هلال احمر در سیستان و بلوچستان با مشارکت جمعیت هلال احمر استان تهران و حضور معاون فرهنگی و امور آموزش و پژوهش حوزه نمایندگی ولی فقیه آغاز شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/01/202301104377149202_Thum.jpg پنجمین,طرح,نذرآب,اجرایی,شد nvhelal

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، این طرح تلاش فداکارانه و مردمی برای کاهش رنج آسیب‌دیدگان ناشی از خشکسالی در مناطق محروم سیستان‌وبلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی است.  

حجت الاسلام اصغری حسامیه، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان این طرح را نمونه‌ای از یک اقدام نوع‌دوستانه توصیف کرد که در امتداد فعالیت در راستای محرومیت زدایی، می‌تواند مروج نیکوکاری و بخشش در جامعه نیز باشد. 

وی در این‌باره گفت: اجرای این طرح خود می‌تواند یک اقدام فرهنگی به شمار آید، از آن جهت که مردم تاثیر این اقدام نوع‌دوستانه را در جامعه به طور ملموس مشاهده می‌کنند و همین مساله منجر می‌شود که انگیزه آنان برای مشارکت در عرصه نیکوکاری افزایش یابد.

 حجت الاسلام اصغری حسامیه همچنین بر ضرورت توجه به مسائل و پیوست‌های فرهنگی در چنین طرح‌هایی اشاره کرد و افزود: نذرآب در پنج سال گذشته با هدف تامین آب آشامیدنی مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر در استان‌های گرفتار خشکسالی جنوب کشور اجرا شد و در این طرح علاوه بر آبرسانی؛ خدمات بهداشتی، درمانی و معیشتی ارائه می‌شود. در روزهای گذشته نیز این طرح در شهرستان خاش اجرایی شده است. 

لازم به ذکر است که در طرح اجرای نذر آب در شهرستان خاش حجت الاسلام دکتر محمد شیخ الاسلامی، معاون فرهنگی و امورآموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه و حجت الاسلام مرتضی سلطانی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان تهران نیز حضور داشتند و از نزدیک ناظر اجرای این طرح بوده‌اند.

طرح «نذرآب پنج» در سیستان و بلوچستان و در شهرستان‌ خاش، از سوم بهمن به مدت پنج روز اجرا شد که در قالب آن مردم این شهرستان توسط پزشکان متخصص، دندانپزشک و روانشناس ویزیت شدند. همچنین در این مدت علاوه بر ویزیت رایگان بیماران و اقدامات نظیر توزیع ٢ هزار و ۶٠٠ بسته معیشتی و بهداشتی عملیات ساخت طرح آبرسانی به روستای کهورک شهرستان ایرندگان نیز آغاز شد.

1/29/2023 8:26:42 AM
آخرین اخبار