S
Header
کد خبر : 65311
با حضور مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر استان مرکزی

آیین افتتاحیه مجمع خیرین جمعیت هلال احمر برگزار شد

سرویس اخبار
آیین افتتاحیه و راه اندازی مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان مرکزی با حضور مسئولان کشوری، استانی و همچنین بیش از ۱۵۰ خیّر  استان مرکزی برگزار شد.
دوشنبه 3 بهمن 1401 ساعت 09:13
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
آیین افتتاحیه مجمع خیرین جمعیت هلال احمر برگزار شد آیین افتتاحیه و راه اندازی مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان مرکزی با حضور مسئولان کشوری، استانی و همچنین بیش از ۱۵۰ خیّر  استان مرکزی برگزار شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/01/202301120531123909_Thum.png آیین,افتتاحیه,مجمع,خیرین,جمعیت,هلال,احمر,برگزار,شد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی جمعیت؛ در آیین راه اندازی مجمع خیرین جمعیت هلال احمر استان مرکزی، بوربور رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور و هیئت همراه، نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، دکتر عبداللهی مشاور نماینده ولی فقیه در استان، دکتر عبودی مشاور رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، دکتر شهرجردی مدیرعامل، حجت الاسلام میرهاشمی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و معاونین امداد و نجات، داوطلبان، جوانان، بهداشت و درمان، منابع انسانی و پشتیبانی و  سایر کارکنان این جمعیت حضور داشتند.

در انتخابات مجمع خیرین استان مرکزی، از ۱۸۰ شرکت کننده در برنامه، ۳۲ نفر کاندیدا شدند که از این تعداد ۷ نفر از آنان که بیشترین رای را کسب کردند به عنوان اعضای اصلی هیئت مدیره انتخاب و   ۲ نفر بعدی به عنوان اعضای علی البدل هیئت مدیره انتخاب و معرفی شدند. همچنین بر اساس آرای ماخوذه صحیح ۱ نفر به عنوان بازرس و ۱ نفر نیز به عنوان علی البدل بازرس انتخاب شدند.

 

ساخت ۴۲ هزار واحد مسکونی برای  نیازمندان دستاورد بزرگ مجمع خیرین است

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور صبح امروز  در آیین گشایش و راه‌اندازی مجمع خیرین استان مرکزی در اراک و به دبیری جمعیت هلال احمر این استان، گفت: مجمع خیرین کشور تاکنون ۴۲ هزار واحد مسکونی برای نیازمندان ساخته و تحویل داده است.

حبیب اله بوربور ساخت ۶ هزار مدرسه در نقاط مختلف کشور و تحویل این مدارس به آموزش و پرورش واز جمله طرح "ساخت ۱۰۰ مدرسه در ۱۰۰ روز" را از دیگر خدمات مجمع خیرین کشوراعلام و اظهار کرد: در حوزه علوم پزشکی نیز در طول سال های اخیر، مجمع خیرین در دانشگاه‌های شهید بهشتی، علامه طباطبایی و تربیت مدرس راه‌اندازی شده است.

بور بور با بیان اینکه مجمع خیرین عضو شورای اجتماعی کشور است، افزود: اکنون ۵۰ مجموعه خیّرین با عناوین مختلف، عضو مجمع خیّرین کشور هستند و  به ثبت رسیده‌اند.

وی بیان کرد: مجمع خیّرین کشور در زمان همه گیری کرونا ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال کمک کرد و در ارزیابی وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به عنوان شاخص ترین مجموعه خیریه شناخته شد.

"نذر تخصص" با هدف بهره‌گیری از ظرفیت افراد ماهر در دستور کار قرار دارد

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: در این نذر، افراد صاحب مهارت شناسایی و در قالب نرم افزار، ساماندهی و دارای کد خواهند شد و برای ارائه خدمات به افراد نیازمند معرفی می‌شوند.
بوربور افزود: در برنامه میان مدت مجمع خیرین کشور، نذر تخصص با تهیه اساسنامه‌ای مدون مصوب شده است.
وی بیان کرد: مجمع خیرین کشور همچنین در برنامه درازمدت خود نیز طرح «بانک زمان» را در ۲ سال و نیم فعالیت طراحی کرده است که نرم افزار و ساختار آن سازماندهی شده تا در قالب ماده واحده به مجلس شورای اسلامی‌پیشنهاد و در برنامه هفتم گنجانده شود.

رئیس هیات مدیره مجمع خیرین کشور گفت: از جمعیت ۸۰ میلیونی کشور، هشت و نیم میلیون نفر سالمند هستند که در ۲۰ سال آینده این تعداد به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید و ارائه خدمات به این جمعیت به سختی ممکن خواهد شد؛ بنابراین باید تدابیر لازم در این خصوص از هم اکنون پیش‌بینی شود.
بوربور افزود: برای آنکه کشور در آینده دچار مشکل نشود، باید راهکارهای لازم جمعیتی در بانک زمان اندیشیده شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر مرکزی در آیین افتتاحیه مجمع خیرین این استان هم گفت: جمعیت هلال احمر استان مرکزی از سال گذشته تا کنون ۶ هزار ماموریت امدادی انجام داده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی  گفت:  این جمعیت از سال گذشته تاکنون در قالب طرح زمستانه، نجات کوهستان، سیل آهنگران و حوادث جاده‌ای ۶ هزار ماموریت  انجام داده است.
علیرضا شهرجردی که در جمع شرکت کنندگان در آیین افتتاحیه مجمع خیرین استان مرکزی به دبیری جمعیت هلال احمر سخن می‌گفت، اظهار کرد: استان مرکزی در برنامه نذر آب  ، کاروان سلامت را به استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان اعزام کرد و در آخرین اعزام ۴۵ پزشک داوطلب متخصص خدمات درمانی رایگان به بیماران نیازمند ارائه کردند.
وی بیان کرد: توزیع ۸۰۰ بسته حمایتی، ۱۰۰ منبع ذخیره آب و ده‌ها میلیون تومان کمک‌های دارویی و نقدی در استان‌های کمتر برخوردار جامعه هدف، از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان مرکزی در قالب این برنامه ملی بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: اکنون در ۱۵ استان کشور، مجمع خیرین جمعیت هلال احمر تاسیس شده و استان مرکزی هم با کمک خیرین کشوری و استانی فعالیت خود را از امروز آغاز می‌کند.
شهرجردی افزود: جمعیت هلال احمر استان مرکزی آمادگی دارد تا پایان امسال در ۴ شهرستان این استان، نمایندگی مجمع خیرین را تاسیس کند و در سایر شهرستانهای استان نیز تا سال آینده مشابه این مجمع راه‌اندازی خواهد شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز کنترل و پیشگیری از سرطان ، غربالگری و درمان  سرطان در این استان برنامه‌ریزی شده است.
وی در پایان تصریح کرد: استقرار بالگرد امدادی جمعیت هلال احمر استان مرکزی در فرودگاه شهدای اراک برای اولین بار  برنامه‌ریزی شده است تا از خدمات آن در انتقال بیماران استفاده شود.

 

1/23/2023 9:13:22 AM
آخرین اخبار