S
Header
photo-camera.png
کد خبر : 65304
دکتر کولیوند در گرامیداشت روز زن و مقام والای مادر در هلال‌احمر

نادیده گرفتن نقش بانوان، محکوم به شکست اقدامات و فعالیت‌هاست

سرویس اخبار
رئیس هلال احمر در سخنانی در مراسم گرامیداشت روز زن و مقام مادر با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) در دلاوری، رشادت، صاحب اختیار بودن در امور و نقش آفرینی در جهاد تبیین گفت: نادیده گرفتن نقش بانوان در هلال احمر مساوی با شکست است و به همین دلیل نقش های کلیدی و مدیریتی بسیاری را به بانوان سپرده‌ایم.
چهارشنبه 21 دی 1401 ساعت 19:42
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
نادیده گرفتن نقش بانوان، محکوم به شکست اقدامات و فعالیت‌هاست رئیس هلال احمر در سخنانی در مراسم گرامیداشت روز زن و مقام مادر با اشاره به ویژگی‌های بارز حضرت زهرا(س) در دلاوری، رشادت، صاحب اختیار بودن در امور و نقش آفرینی در جهاد تبیین گفت: نادیده گرفتن نقش بانوان در هلال احمر مساوی با شکست است و به همین دلیل نقش های کلیدی و مدیریتی بسیاری را به بانوان سپرده‌ایم. http://media.nvhelal.ir//Image/2023/01/202301102031773547_Thum.jpg نادیده,گرفتن,نقش,بانوان،,محکوم,به,شکست,اقدامات,و,فعالیت‌هاست nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت، دکتر کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در جریان برگزاری مراسم روز زن که به صورت بین‌المللی برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید علی محمدی به ذکر خصوصیات بارز شخصیتی و اجتماعی حضرت زهرا(س) پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س) در ثبات جامعه اسلامی نقش مهمی داشت و به جامعه اسلامی انگیزه زیادی می داد. ایشان در جنگ احد و احزاب، شخصا حضور داشته و نقش زیادی در بالا بردن تاب آوری و یاران پیامبر (ص) داشته است.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: قدرت اقناع اندیشه‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های بارز حضرت زهرا (س) بود. ایشان حضور جدی در صحنه مباهله داشت و در حجه الوداع هم حضور  موثری داشت. ساده زیستی و ترویج آن یکی از اقدامات ایشان در راستای اقناع اندیشه‌ها بود.

دکتر کولیوند گفت: پرورش احساسات در راستای احکام دین از جمله دیگر اقدامات حضرت زهرا(س) بود و ایشان در حوزه رفتارسازی، تدارکات، پشتیبانی نیز فعال بودند. حضرت زهرا (س) نقش یک بانوی جهادگر را هم در جنگ های مختلف داشته و مباحث جنگ را برای مردم تبیین می‌کرده است.

به گفته این مقام مسئول، انفاق و کمک به مستمندان، دلاوری، رشادت، صاحب اختیار بودن در امور، مشورت دادن به پیامبر اکرم(ص)، نقش آفرینی در جهاد تبیین از جمله ویژگی‌های حضرت زهرا (س) بوده است.

وی در ادامه تاکید کرد: نادیده گرفتن نقش بانوان در هلال احمر مساوی با شکست است و به همین دلیل نقش های کلیدی بسیاری را به بانوان سپرده‌ایم که به خوبی نیز در این پست ها ایفای نقش و مدیریت کرده اند. این نشان دهنده توانایی بانوان هلال احمر و امکان رشد بیشتر آن‌ها است.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: در بحران‌های متعدد، بانوان اقدامات موثری انجام داده اند. بانوان احمر هلال می‌توانند در راستای گام دوم انقلاب حرکت کنند. اجرای طرح یاس، حضور در مراکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر، حضور در میدان‌های عملیاتی، حضور در تیم های سحر و ... از جمله اقدامات ویژه بانوان هلال احمری است. در حوادثی مثل زلزله و سیل، بانوان ما فعالیت های موثری داشته اند.

به گفته این مقام مسئول، بانوان هلال احمری در میدان‌های ورزشی، مستند سازی و فیلم سازی هم فعال هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر توضیح داد: خانواده هلال احمر باید خیلی متحد باشند تا یک همکاری موثر و توفیق خوبی در کارهایشان داشته باشند چراکه آنها دردی را کم و جانی را به جسم عزیزی برمی‌گردانند.

یادآور می‌شود که این مراسم با حضور بانوان هلال‌احمری و حضور برخط بانوان شاغل در مراکز درمانی هلال‌احمر در 10 کشور جهان برگزار شد.

 

 

1/11/2023 7:42:00 PM
آخرین اخبار