S
Header
کد خبر : 65245
معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر

به زودی فراخوان همایش علمی اخلاق امدادگری منتشر خواهد شد

سرویس اخبار
دکتر فجری در همایش معاونین امداد و نجات هلال احمر بر اهمیت اخلاق در عرصه امدادگری تاکید کرد.
جمعه 13 آبان 1401 ساعت 15:39
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
به زودی فراخوان همایش علمی اخلاق امدادگری منتشر خواهد شد دکتر فجری در همایش معاونین امداد و نجات هلال احمر بر اهمیت اخلاق در عرصه امدادگری تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/11/202211104721777982_Thum.jpg به,زودی,فراخوان,همایش,علمی,اخلاق,امدادگری,منتشر,خواهد,شد nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر، حجت‌الاسلام دکتر فجری در آغاز سخنان خود ضمن اشاره به نقش و جایگاه اعضای هلال احمر، به بیان روایتی از امام موسی کاظم (ع) پرداخت و گفت: حضرت فرمودند: ان الله فی الارض یسعون فی حوائج الناس هم الآمنون یوم القیامه یعنی خداوند در زمین بندگانی دارد که در تامین نیازهای مردم می‌کوشند؛ آنان در روز قیامت در امان هستند. لذا اعضای هلال احمر یکی از بارزترین مصادیق این روایت هستند.
وی در ادامه تصریح کرد: کشور عزیزمان ایران، همواره آبستن حوادث طبیعی و غیر طبیعی بوده و این مسئله، امداد رسانی سازمان یافته را ضروری می انگارد و در حال حاضر در کشور ما متولی اصلی امدادرسانی در حوادث و بلایا هلال احمر است. هلال احمر وقتی در بستر نظام اسلامی قرار می‌گیرد بایستی با سایر هلال احمر ها و صلیب سرخ ها متفاوت باشد و همیشه خوش بدرخشد و الگوی سایر امدادگران و سازمان های امدادرسان باشد. یکی از عواملی که موجب درخشش می‌شود اخلاق مداری امدادگران ما خواهد بود و اگر هلال احمر اخلاق‌مدار داشته باشیم الگوی تمام امدادگران جهان خواهد بود و این مسئله به سرمایه اجتماعی هلال احمر کمک شایانی خواهد کرد.
معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر با بیان اینکه حوزه نمایندگی ولی فقیه در راستای نیل به این هدف، اقدام به احصا مسائل و کدهای اخلاقی مرتبط با امدادگری نموده است، افزود: این مسائل و کدها در دو حوزه عملی و نظری قابل دسته بندی هستند. در بخش مسائل و چالش‌های نظری با ابهام در مصداق و تعارض بین دو گزاره اخلاقی مواجه هستیم و نمی‌دانیم وظیفه اخلاقی ما چیست و چه اقدامی باید انجام دهیم؟ اما در حوزه مسائل و چالش‌های عملی وظیفه اخلاقی را می‌دانیم که باید به آن پایبند باشیم.
وی در ادامه اضافه کرد: کشور ما با چالش‌های عملی تقریباً مواجه نیست و اگر امدادگران وظیفه اخلاقی خود را بدانند قطعاً بدان پایبند هستند؛ لذا تمام تمرکز حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر آن است که ابهام در مسائل اخلاقی را برطرف نموده و وظیفه امدادگر را در تعارضات و دوگانه های اخلاقی مشخص نماید.
حجت الاسلام دکتر علیرضا فجری در ادامه به پایه ریزی همایش اخلاق امدادگری اشاره کرد و افزود: در ماه آینده فراخوان این همایش علمی منتشر خواهد شد و از معاونان امداد و نجات درخواست کردند که با توجه به نوع مسئولیت آنها و نیز تجربیات عینی و عملی که از امدادگری و فرماندهی عملیات امداد نجات دارند در این همایش حضور پررنگی داشته باشند و با ارسال مقالات علمی، یادداشتها، خاطرات و ... در غنای علمی همایش بیفزایند.
وی در ادامه به برخی از محورهای علمی همایش نیز اشاره کرد.

11/4/2022 3:39:59 PM
آخرین اخبار