S
Header
کد خبر : 65242
با حضور دکتر کولیوند انجام شد

رونمایی از سند راهبردی پدافند غیرعامل در هلال احمر

سرویس اخبار
رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم رونمایی از سند راهبردی پدافند غیرعامل بر ظرفیت بالای هلال احمر در اجرایی کردن این سند تاکید کرد.
سه‌شنبه 10 آبان 1401 ساعت 15:52
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
رونمایی از سند راهبردی پدافند غیرعامل در هلال احمر رئیس جمعیت هلال احمر در مراسم رونمایی از سند راهبردی پدافند غیرعامل بر ظرفیت بالای هلال احمر در اجرایی کردن این سند تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/11/202211127646184697_Thum.png رونمایی,از,سند,راهبردی,پدافند,غیرعامل,در,هلال,احمر nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنمای اطلاع رسانی این جمعیت؛ پیرحسین کولیوند در حاشیه آیین رونمایی از سند راهبردی پدافند غیرعامل جمعیت هلال‌احمر گفت: پیش از این در بحث پدافند غیرعامل خللی وجود داشت اما در مدت زمان کوتاهی و با حضور رئیس پدافند غیرعامل کشور در جمعیت هلال احمر، کمبودها در این حوزه جبران شد.

وی ادامه داد: پیش از این سازمان پدافند غیرعامل، مصوبه‏‌ای را تنظیم و به سازمان‌ها و ارگان‌های مربوطه ابلاغ کرده بود تا وظایف خود را در حوزه پدافند غیرعامل انجام دهند، این در حالی است که بخشی از این مصوبه، جز وظایف 7 گانه و تعریف شده جمعیت هلال‌احمر نبود.

کولیوند با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در حوزه پدافند غیرعامل اضافه کرد: در جلسات متعددی که برگزار شد اشکالات و راهبردهایی که می‌توانست در جهت اجرایی شدن مصوبه باشد در دستور کار قرار گرفت. در همین راستا از رئیس سازمان پدافند غیرعامل هم درخواست شد تا در این جلسات شرکت کنند، تا به امروز که سند راهبردی جمعیت هلال احمر تنظیم و رونمایی می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: امروز جمعیت هلال احمر از جمله ارگان‌ها و سازمان‌هایی است که در زمینه اجرایی شدن پدافند غیرعامل پیشرو است.

وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از حملات احتمالی دشمنان ادامه داد: با همین نگاه، در حوزه‌های مختلف معاونت‌ها و سازمان‌ها در جمعیت هلال احمر همه تخصص‌ها را به کار گرفتیم و از همت همه جانبه کارمندان و امدادگران بهره‌مند شدیم. این همت و تلاش باعث شد که در همه بحران‌ها و عملیات امدادی حضور پررنگ داشته باشیم به طوری که روز گذشته رئیس پدافند غیرعامل کشور بر حضور و خدمات این جمعیت تاکید داشت.

کولیوند توضیح داد که در همین نقطه است که اجرایی شدن پدافند غیرعامل کشور حتی در امدادرسانی اهمیت پیدا می‌کند.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی همه دستگاه ها و نهادها برای حملات احتمالی دشمنان افزود: 120 نفر از نیروهای جمعیت هلال‌احمر با کمک و یاری سازمان پدافند غیرعامل کشور تحت آموزش قرار گرفتند. امروز در هر استان کشور حداقل سه مربی متخصص پدافند غیرعامل کشور تربیت شده است تا به دیگر کارمندان و امدادرسانان هم این مهم را آموزش دهند.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به برنامه‌های دیگر جمعیت در راستای اجرایی شدن پدافند غیرعامل ادامه داد: در روزهای آتی هم 10 هزار نفر از امدادگران و کارمندان جمعیت در 20 مرکز تحت آموزش‌های پدافند غیرعامل قرار می‌گیرند.

وی افزود: آموزش‌های همگانی برای مردم و ارتقای مهارت‌ کارمندان جمعیت اهمیت زیادی دارد و ما از این مهم غفلت نخواهیم کرد. چراکه با این مهارت‌افزایی است که توان و ظرفیت خود را در مقابله با مخاطرات افزایش میدهیم.

کولیوند عنوان کرد: در جمعیت هلال احمر ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و در بحران‌ها و حضور در عملیات عمرانی این ظرفیت را به اثبات رساندیم.

توجه ویژه به معیشت

  وی با اشاره به تنظیم بودجه سال 1402 در ماه‌های آینده گفت: پیگیری‌های خوبی هم برای افزایش بودجه سال 1402 انجام شده است. ما از ایده‌ها و توان کارمندان و امدادگران برای افزایش و استفاده بهینه این بودجه استقبال می‌کنیم.

کولیوند ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما توجه ویژه به افزایش حقوق و بهتر شدن معیشت کارمندان جمعیت است که با تمام توان برای بهتر شدن این مهم تلاش می کنیم.

 

11/1/2022 3:52:00 PM
آخرین اخبار