S
Header
photo-camera.png
کد خبر : 65230
نماینده رهبر معظم انقلاب در گردهمایی مدیران عامل هلال‌احمر تاکید کرد

ضرورت تقویت روحیه و اراده سازمانی با تکیه بر معارف اسلامی

سرویس اخبار
حجت الاسلام والمسلمین معزی در گردهمایی مدیران عامل استان‌ها و مدیران عالی ستادی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که با هدف انتقال تجربه و هم‌اندیشی برای افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات بشردوستانه در شهر مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر بهره‌گیری از معارف اسلامی بر لزوم توجه و نگاه عمیق به موضوع تحول تاکید کرد.
چهارشنبه 27 مهر 1401 ساعت 16:12
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
ضرورت تقویت روحیه و اراده سازمانی با تکیه بر معارف اسلامی حجت الاسلام والمسلمین معزی در گردهمایی مدیران عامل استان‌ها و مدیران عالی ستادی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران که با هدف انتقال تجربه و هم‌اندیشی برای افزایش بهره‌وری در ارائه خدمات بشردوستانه در شهر مشهد برگزار شد، ضمن تاکید بر بهره‌گیری از معارف اسلامی بر لزوم توجه و نگاه عمیق به موضوع تحول تاکید کرد. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/10/202210106199446103_Thum.jpg ضرورت,تقویت,روحیه,و,اراده,سازمانی,با,تکیه,بر,معارف,اسلامی nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر؛ نماینده رهبر معظم انقلاب در این گردهمایی تحول و تعالی را در جمعیت هلال احمر یک موضوع جدی برشمرد که مقدمه آن تقویت روحیه و اراده انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی با تاکید بر این مساله که تحول در آغاز یک امر درونی است، تصریح کرد: ابتدا باید در درون انسان تغییر و تحول ایجاد شود. این تحول هم در نتیجه توجه به معارف دینی حاصل می‌گردد. ما اگر در درونمان تغییر و تحول پدید نیاید در دستگاه اداری و کشورمان هم تحول ایجاد نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر در‌ آغاز سخنان خود نیز یکی از ابعاد خسارت بار فراگیری کرونا را عدم برگزاری همایش‌های سازمانی دانست و خاطرنشان کرد: پس از سه سال با توجه به کاهش، کنترل و مدیریت موضوع کرونا در کشور شاهد برگزاری گردهمایی مدیران عامل استان‌ها و مدیران عالی ستادی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در جوار حرم امام رضا علیه السلام هستیم و امیدواریم که این گردهمایی زمینه‌ساز تعالی و ترقی در جمعیت هلال احمر گردد.

حجت الاسلام و المسلمین معزی در این مراسم که با حضور مدیران سازمانی و استانی جمعیت هلال احمر برگزار شد، با اشاره به هفته وحدت و میلاد فرخنده و خجسته پیامبر اسلام (ص) و رئیس مذهب شیعه، امام جعفر صادق در هفته گذشته بر بهره‌گیری از سیره پیامبر اسلام (ص) در راستای رشد، ترقی و تکامل تاکید کرد.

وی در این‌باره خاطر نشان کرد: پیامبر اسلام (ص) اسوه است. بایستی سعی و تلاش کرد تا با بهره‌گیری از سیره پیامبر اسلام (ص) در راستای رشد، تعالی فردی و اجتماعی حرکت کرد.

وی با بیان اینکه حضرت محمد (ص) برای نجات بشریت و کاهش رنج و آلام آنان مبعوث شد، ادامه داد: پیامبر(ص) برای نجات انسان‌ها از هر ظلمت، تاریکی و جهل و استکبار تلاش کرد و بشریت را به سوی نور رهنمون ساخت.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکید کرد: پیامبر اکرم (ص) مبعوث شده است تا به انسان ها بیاموزد که می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کرده و به سوی تعالی و ترقی حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در ادامه با اشاره به تغییرات و تحولات صورت گرفته در جمعیت هلال احمر بر لزوم توجه و بهره‌گیری از منابع و معارف دینی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد. 

وی با اشاره به اینکه یکصد سال از تاسیس هلال احمر در کشور گذشته و برگزاری همایش یک قرن خدمت بی‌منت گفت: هلال احمر آمده است تا از رنج مردم بکاهد و در کنار آن‌ها باشد. در هلال احمر وظیفه داریم احسان و نیکی کنیم. همانطور که خداوند به انسان‌ها احسان و نیکی کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این گردهمایی بر دوری از فعالیت‌‌های نمایشی در جمعیت تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به آیات و روایات و همچنین اهداف و اصول جمعیت هلال احمر به موضوعاتی همچون اخلاص در عمل، خدمت بی‌منت، ترویج احسان و بخشش، حفظ کرامت انسانی و خدمت داوطلبانه اشاره کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین معزی در این‌باره خاطرنشان کرد: هلال احمر به دنبال این است که بتواند این اهداف و فعالیت‌ها را در پرتوی کرامت انسانی دنبال کند،انسان‌ها را محترم بداند و تلاش کند تا برادری و اخوت را در میان مردم گسترش دهد و صلح و صمیمیت را در جامعه برقرار سازد‌.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این گردهمایی به موضوع مهم ابلاغ نظام نامه حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر از سوی دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز اشاره کرد و از آن به عنوان سند بالادستی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی یاد کرد.

وی همچنین وظایفی همچون نظارت بر فعالیت‌ها، نظارت بر موقوفات و ارتقا فرهنگ دینی را از وظایف حوزه نمایندگی در جمعیت هلال احمر بر شمرد که در راستای آن گام‌های بسیاری برداشته شده است.

10/19/2022 4:12:00 PM
آخرین اخبار