S
Header
کد خبر : 65140
معاون فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر تشریح کرد:

برنامه‌های جمعیت هلال احمر در ماه محرم/ برگزاری مراسم سوگواری عزاداری امام حسین (ع) در ساختمان صلح

سرویس اخبار
همزمان با فرا رسیدن ماه عزای حسینی، برنامه‌ریزی‌های جمعیت هلال‌احمر برای گرامیداشت شکوهمند این ماه بررسی و اعلام شد.
جمعه 7 مرداد 1401 ساعت 18:45
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
برنامه‌های جمعیت هلال احمر در ماه محرم/ برگزاری مراسم سوگواری عزاداری امام حسین (ع) در ساختمان صلح همزمان با فرا رسیدن ماه عزای حسینی، برنامه‌ریزی‌های جمعیت هلال‌احمر برای گرامیداشت شکوهمند این ماه بررسی و اعلام شد. http://media.nvhelal.ir//Image/2022/07/202207104372045796_Thum.jpg برنامه‌های,جمعیت,هلال,احمر,در,ماه,محرم/,برگزاری,مراسم,سوگواری,عزاداری,امام,حسین,(ع),در,ساختمان,صلح nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر؛  دکتر علیرضا فجری، معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اهداف برگزاری برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی ویژه ماه محرم در این مجموعه تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای جهاد تبیین در جمعیت‌ هلال‌احمر دنبال می‌شود. معرفت‌شناسی قیام امام حسین(ع) در قالب برنامه‌های عزاداری و تعمیق معارف دینی با ارائه الگوی رفتاری اهل بیت (ع) در سایه تبیین شخصیت‌های حاضر در واقعه کربلا وارائه الگوی مکتب ولایت و امامت از رویکردهای اصلی این برنامه‌ها است.

وی ترویج فرهنگ عاشورایی، «هویت بخشی» به تلاش‌های همکاران  در هلال احمر، ‌افزایش روحیه معنوی و معرفتی در ماه محرم در اقشار جامعه و بسترسازی مناسب برای حضور کارکنان جمعیت هلال‌احمر در ابراز ارادت به محضر امام حسین(ع) و اهل بیت پیامبر(ص) ازجمله اهدافی برشمرد که در این برنامه‌ریزی‌ها مدنظر قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه، به بیانیه نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر  به مناسبت فرارسیدن ماه محرم نیز اشاره و افزود: نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر در بیانیه خطاب به مسئولان دفاتر حوزه‌ نمایندگی ولی فقیه در سازمان‌ها و استان‌ها بر لزوم اهتمام بر برگزاری مراسم‌های سوگواری تاکید داشته‌اند و در این بیانیه عنوان داشته‌اند که ایام تبلیغی محرم به نماد حقیقی همدلی و همراهی همه کارمندان و مرتبطان هلال تبدیل شود و این «مردمی بودن» بیش‌ازپیش خود را نشان دهد.

 بنا به گفته معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال‌احمر با توجه به شرایط فعلی متأثر از فراگیری ویروس کرونا و آغاز موج هفتم، مراسم‌های سوگواری طبق دستورالعمل‌های ستاد مقابله با این بیماری در شعب این جمعیت در سراسر کشور برگزار می‌گردد. 

وی در این‌باره اضافه کرد: ما تابع تصمیم ستاد کرونا هستیم و منطبق با دستورالعمل‌های این ستاد عمل می‌کنیم.

بهره‌مندی از فضای مجازی یکی از رویکردهای اصلی در اجرای برنامه‌‌های گرامیداشت شکوهمند ماه محرم در جمعیت هلال‌احمر است که دکتر علیرضا فجری به آن اشاره دارد. 

معاون فرهنگی و امور آموزشی و پژوهشی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر در تشریح این موضوع اضافه کرد: برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی، تبلیغات محیطی، نصب پوستر، سیاهپوش کردن محیط، استفاده از پرچم و علایم از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که با توجه به ضرورت تطبیق با شرایط روز و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود. 

لازم به ذکر است که با تمهیدات صورت گرفته، مراسم عزاداری دهه اول محرم نیز با رعایت شیوه نامه‌های اعلامی وزارت بهداشت، از شنبه ٨ مردادماه  از ساعت ٧:٠٠ تا ٨:٠٠ در محوطه زمین چمن(جنب ساختمان صلح) برگزار می‌شود.

4006007/29/2022 6:44:53 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2022/07/202207105835790569_Thum.jpg

 

 

7/29/2022 6:45:54 PM
آخرین اخبار