S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 64825
پیام نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر به مناسبت روز جهانی داوطلب

روز جهانی داوطلب؛ روز بزرگداشت خدمت مومنانه

سرویس اخبار
نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر، در آستانه روز جهانی داوطلب طی پیامی به ایثار و مجاهدت همکاران، اعضا و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مقابله با ویروس کرونا در دو سال اخیر و نیز حضور موثر در بحران‌ها اشاره کرد و از مجاهدت مومنانه آنان تقدیر نمود.
یکشنبه 14 آذر 1400 ساعت 13:04
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
روز جهانی داوطلب؛ روز بزرگداشت خدمت مومنانه نماینده رهبر معظم انقلاب در جمعیت هلال احمر، در آستانه روز جهانی داوطلب طی پیامی به ایثار و مجاهدت همکاران، اعضا و داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در مقابله با ویروس کرونا در دو سال اخیر و نیز حضور موثر در بحران‌ها اشاره کرد و از مجاهدت مومنانه آنان تقدیر نمود. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/12/202112103365329451_Thum.jpg روز,جهانی,داوطلب؛,روز,بزرگداشت,خدمت,مومنانه nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر؛ متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین معزی، بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

روز جهانی داوطلب را به همه افرادی که با دل‌های ‌پاک و اراده‌های معطوف به زدودن رنج از جان و چهره رنجدیدگان عالم به خدمت مشغول‌اند تبریک می‌گویم.

روز داوطلب روز یک نهاد و سازمان نیست؛ روز خدمت مومنانه است؛ این روز فرصتی برای ارج نهادن به خدمات چشمگیر داوطلبانی که با مسئولیت پذیری خود، حسّ خوب انسانیت و نوع‌دوستی را در جامعه ترویج می‌کنند. روز احترام به کسانی است که برای کاستن از رنج‌های انسان ایستاده‌اند.

جمعیت هلال احمر در ایران اسلامی  نیز در صد سال گذشته خدمات متعدد، متنوع و عام المنفعه‌ای داوطلبانه بسیاری ارائه کرده است که بهره‌برداران این خدمات نیازمندان، محرومان، مصیبت دیدگان و اقشار ضعیف جامعه بوده‌اند. این جمعیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با بهره‌گیری از آموزه‌های مکتب اسلام عزیز و سیاست‌های نظام اسلامی و به فعلیت‌رساندن ظرفیت‌های بشردوستانه مردم مؤمن و همیشه انقلابی ایران، نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ یادشده ایفا نموده است و اعضای آن برای آسایش و رفاه مردم ایران عزیز از آرامش و عافیت خود چشم پوشیده‌اند.

روز جهانی داوطلب فرصت مغتنمی است برای پاسداشت فرهنگ داوطلبی و نیکوکاری و قدردانی از تمامی افراد خیر، گروه‌ها و نهادهایی که برای عمل به مسئولیت اجتماعی خود در همه زمینه‌ها و به ویژه در امر ارتقای سلامت و فرهنگ خیرباوری نقش آفرینی می ‌کنند.

از سویی دیگر این روز فرصتی است تا با مشارکت جامعه، فعالیت‌های داوطلبانه را توسعه داده و دولتمردان را تشویق کنیم که از تلاش‌های مسئولین به خصوص در راستای دستیابی به ارتقای سطح سلامت به عنوان یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های توسعه حمایت کنند،‌ بدون تردید ارتقای این مهم بدون مشارکت تک تک افراد جامعه حاصل نمی‌شود.

در دو سال اخیر نیز هجوم ویروسی ناشناخته آرامش و آسایش ساکنان زمین را برهم زده است. میلیون‌ها نفر را مبتلا کرده و‌ زندگی همه را دستخوش تغییرات جدی کرده است. داوطلبان خدوم کشور نیز در روزهای سختی که ویروس منحوس کرونا پدید آورد دلاورانه و مجاهدانه در خدمت به مردم افتخارآفرین شدند. آنان در خط ‌مقدم مبارزه با کرونا قرار گرفتند و برای نجات جان هم‌نوعان خود، فداکارانه تلاش کردند. فعالیت مستمر و بی‌وقفه آنان صحنه‌های درخشانی از بشردوستی را در اذهان ثبت کرد.

اینجانب جان‌فشانی و مسئولیت‌پذیری شما عزیزان را ستایش می‌کنم و خالصانه روز جهانی داوطلب را به جامعه داوطلبان کشور، به خصوص داوطلبان جمعیت هلال احمر تبریک می‌گویم. آن‌ها همواره از بحران‌های مختلف سربلند بیرون آمده‌اند و بی‌توقع به هم‌نوعان‌شان یاری رسانده‌اند.

با درود به ارواح پاک شهدای سلامت، عزت روزافزون را برای این عزیزان از درگاه خداوند منان خواستارم.

 

عبدالحسین معزی

نماینده رهبر معظم  انقلاب در جمعیت هلال احمر

12/5/2021 1:04:08 PM
آخرین اخبار