S
Header
            فعالیت جوانان در جمعیت از مصادیق مسئولیت‌پذیری در جامعه است/ خدمات‌ جوانان عضو هلال احمر به جامعه، برآمده از آموخته‌های دینی آنان است                        بر ضرورت توجه به اسناد بالادستی در برنامه‌ریزی‌ها تاکید کرد                        قدردانی از برگزارکنندگان محافل قرآنی در جمعیت هلال احمر                        پیام نماینده ولی فقیه در هلال احمر یه مناسبت فرا رسیدن عید فطر                        هویت بخشی به جوانان یکی از وظایف سازمان جوانان است/ مشارکت جوانان در تصمیم‌گیری‌ها انگیزه آنان را در مشارکت اجتماعی ارتقاء می‌دهد                        همراهی رابطین فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه هلال احمر خوزستان با طرح نوروزی ۱۴۰۳                        بهار قرآن در جمعیت هلال احمر خوزستان                        ملت ایران اسلامی صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان رسانده است                        دعوت رئیس هلال احمر از مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس                        روز قدس، روز دفاع از مظلومیت‌ ملت فلسطین            
کد خبر : 64692
مشارکت طلاب و روحانیون در کمپین نذر آب

یک مهربانیِ مومنانه

سرویس اخبار
«یک بطری بزرگ آب معدنی که داخلش دو گل سرخ قرار گرفته» این تصویر ابتداییِ «نذر آب» است. کمپینی که می‌خواهد به یاری هموطنان ما در سیستان‌ و بلوچستان بشتابد. در واقع «نذر آب» تلاشی فداکارانه و مردمی برای کاهش رنج آسیب‌دیدگان ناشی از خشکسالی در استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی است.
سه‌شنبه 23 شهریور 1400 ساعت 19:01
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
یک مهربانیِ مومنانه «یک بطری بزرگ آب معدنی که داخلش دو گل سرخ قرار گرفته» این تصویر ابتداییِ «نذر آب» است. کمپینی که می‌خواهد به یاری هموطنان ما در سیستان‌ و بلوچستان بشتابد. در واقع «نذر آب» تلاشی فداکارانه و مردمی برای کاهش رنج آسیب‌دیدگان ناشی از خشکسالی در استان‌های سیستان‌ و بلوچستان، کرمان و خراسان جنوبی است. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/09/202109108323388424_Thum.jpg یک,مهربانیِ,مومنانه nvhelal

این کمپین به دنبال آن است تا با افزایش سطح مشارکت‌های مردمی به استمرار این خدمت کمک کند.

شاید حالا که این روزها تمام حرف اهالی نذر آب این است که آسیب‌دیدگان خشکسالی را دریابیم، این کمپین راهی برای رسیدن به بخش کوچکی از این هدف باشد.

این کمپین، شخصی نیست!

قشرهای مختلف به کمپین نذر آب واکنش نشان داده و از پیوستن به آن استقبال کرده‌اند.

در این کمپین بازیگر، کارمند یا داوطلبی که در سازمان‌های مردم نهاد مختلف مشغول فعالیت است را می‌بینید. طلاب و روحانیون داوطلب جمعیت هلال احمر نیز یکی از این گروه‌های جهادی هستند که آستین خود را برای فعالیت داوطلبانه بالا زده‌اند. مشارکت طلاب و روحانیون نیز در این طرح موضوعی است که این روزها در میان کاربران فضای‌ مجازی با برداشت‌های مختلفی مواجه شده است. گروه‌های مختلف جهادی در میان طلاب و روحانیون سعی ‌کرده‌‌اند با برنامه‌ریزی در این طرح فعالیت و حضور داشته باشند.

لبخند همراهی

انتشار عکس‌هایی از روحانیونی که در فعالیت‌های اجتماعی همراه شدند، در سال‌های اخیر در فضای مجازی با بازخوردهای مناسب و بسیاری همراه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال احمر برخی از کاربران در توصیف این اتفاق نوشته‌اند و آن را تابلویی دوست‌داشتنی از مردم ایران که نشان‌دهنده وحدت میان آ‌نهاست، دانسته‌اند.

برخی دیگر هم حضور روحانیت را بدون هیچ توقعی و تنها براساس رسالت ذاتی خود و برگرفته از تعالی و آموزه‌های دینی عنوان کرده‌اند.

برای لبخند، برای امید

جهادگران استان گیلان یکی از گروه‌های داوطلبی بوده‌اند که در طرح نذر آب چهار با هدف تامین آب پایدار در شهرستان فهرج استان کرمان مشارکت داشته‌اند.

در این طرح که با مشارکت دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان صورت گرفته است، ۷۳۰ میلیون تومان کمک‌های جمعیت هلال احمر گیلان در قالب ۵۲۰ بسته‌ معشیتی و... به نیازمندان ارائه شده است.

حجت الاسلام چهری همچنین از اعزام کاروان سلامت متشکل از تیم درمان در این طرح خبر داد.

بنا به گفته مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، بازدید از خانواده شهدا و ایثارگران و اقدامات فرهنگی نیز در این طرح اجرا شده است.

همه برای ایران

طرح نذر آب ۴ در استان هرمزگان در دو شهرستان میناب و سیریک با کمک استان‌های گلستان ، فارس و بوشهر در حال اجرا است.

حجج اسلام و المسلمین مهدوی و شهابی مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان های گلستان و هرمزگان نیز در طرح سه روزه نذر آب ۴ دربخش سندرک شهرستان میناب استان هرمزگان حضور یافتند.

در این طرح که در بخش سندرک شهرستان میناب انجام شد در روستاهای این بخش از استان هرمزگان، مخازن آب، بسته های معیشتی، لوازم التحریر و لوازم بهداشتی توزیع گردید و قرار است حدود ۵۰۰۰ متر لوله آب توسط استان گلستان جهت لوله کشی در این روستاها تهیه شد. تشویق کارکنان‌، مدیران و خیرین، سخنرانی، گفتگوهای محاوره‌ای، همیاری با مردم بحران زده و برگزاری نمازهای جماعت از جمله برنامه های مسئولین دفاتر نمایندگی ولی فقیه در این طرح بوده است.

هدف تامین آب شرب سالم مناطق محروم

همچنین در دیگر اقدام تیم پشتیبان طرح "نذر آب ۴"، جمعیت هلال احمر استان البرز به شهرستان ایرانشهر استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

کاروان سلامت و طرح ملی نذر آب برای چهارمین سال متوالی در بخش مرکزی، روستای خیرآباد و توابع آن در شهرستان ایرانشهر واقع در استان سیستان و بلوچستان با همکاری خیرین، موسسات خیریه استانی و برون استانی به ارائه خدمات حمایتی، آموزشی، فرهنگی و اجرای "نذر آب ۴" با هدف تامین آب شرب سالم مناطق محروم و دچار خشکسالی با حضور خیرین و داوطلبان اجرا شد که استان قم به عنوان معین ۱ و استان البرز به عنوان پشتیبان و معین ۲ از ۹ الی ۱۲ شهریورماه به ارائه خدمات در این منطقه پرداختند. این فعالیت ها با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه در این استان انجام شده است.

هدف اصلی رفع مشکل کم‌آبی

 حجت الاسلام اصغری حسامیه،‌ مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

وی با اشاره به خدمات متنوع امدادگران و جهادگران در این طرح و همچنین واگذاری خدمت‌رسانی در هر بخش‌ و منطقه به یک استان گفت: در این طرح که هدف اصلی آن رفع مشکل کم‌آبی در مناطق محروم و درگیر خشکسالی است، خدمات بهداشتی و درمانی، معیشتی و تبلیغی نیز در قالب کاروان سلامت ارائه می شود.

وی رفع مایحتاج ضروری نیازمندان همچون نیازهای دارویی، غذایی و فرهنگی را نیز از دیگر اقدامات این طرح برشمرد.

حضور روحانیون و تقویت اعتماد

بنا به گفته وی، در این طرح مسئولان دفاتر استان‌های مرکزی و تهران نیز حضور داشته است. حجت الاسلام والمسلمین اصغری حسامیه در این خصوص اضافه کرد: طلاب بومی و غیر بومی شیعه و اهل سنت در این طرح مشارکت فعال داشته‌اند. مشارکتی که به صورت فعالیت اجرایی و میدانی بوده است.

وی یکی از نکات مثبت طرح نذر چهار آب را افزایش مشارکت بزرگان مذهبی در این طرح از جمله حوزه علمیه زهک و نقش‌آفرینی گسترده موسسات خیریه دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، شهرستان‌های هیرمند، کنارک، دشت یاری، مهرستان، ایرانشهر، دلگان، سیب و سوران و زهک از استان سیستان‌ و‌ بلوچستان، شهرستان‌های درمیان، سربیشه و نهبندان از استان خراسان جنوبی، شهرستان‌های سیریک و میناب از استان هرمزگان و شهرستان‌های نرماشیر و فهرج از استان کرمان، مناطق تحت پوشش نذر آب هستند.

 جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، پویش ملی نذر آب را از سال ۱۳۹۷ به منظور ارتقای سطح سلامت آب شرب و رفع مشکلات زیستی خانوارهای مناطق محروم که با خشکسالی مواجه هستند، آغاز کرد.

نذر آب یک اتفاق خوب و ‌‌امید بخشی است برای نجات مردم مناطق محروم از هیولای خشکسالی، هر چند بدون شک کارزار نذر آب تنها راه مهار خشکسالی در ایران نیست.

زنگ خشکسالی در کرمان، خوزستان، خراسان و حتی تهران به صدا در آمده و اگر می‌خواهیم گرفتار خشکسالی نشویم راهکار این است: باید از خودمان شروع کنیم و درست مصرف کنیم.

4006009/14/2021 6:57:45 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/09/202109108335686185_Thum.jpg
4006009/14/2021 6:57:45 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/09/202109108329537304_Thum.jpg
4006009/14/2021 6:57:45 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/09/202109108323388424_Thum.jpg
4006009/14/2021 6:57:45 PMhttp://Media.nvhelal.ir/Image/2021/09/202109108317239543_Thum.jpg

 

9/14/2021 7:01:51 PM
آخرین اخبار