S
Header
کد خبر : 64642
سازمان‌دهی، آموزش و‌ پژوهش، راهبردهای اصلی همکاری‌ها

تفاهم نامه همکاری حوزه‌های علمیه و هلال احمر با توسعه محورها تمدید شد

سرویس اخبار
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این تفاهم نامه که به امضای حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر رسیده بر توسعه و تقویت همکاری‌های مشترک تاکید شده است.
دوشنبه 28 تیر 1400 ساعت 19:43
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
تفاهم نامه همکاری حوزه‌های علمیه و هلال احمر با توسعه محورها تمدید شد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در این تفاهم نامه که به امضای حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه و دکتر کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر رسیده بر توسعه و تقویت همکاری‌های مشترک تاکید شده است. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/07/202107103924957960_Thum.jpg تفاهم,نامه,همکاری,حوزه‌های,علمیه,و,هلال,احمر,با,توسعه,محورها,تمدید,شد nvhelal

بر اساس این گزارش، پیش از این نیز تفاهم نامه جامعی با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور به امضا رسیده بود که تفاهم نامه اخیر در راستای تقویت همکاری‌ها و توسعه آثار مثبت آن میان دو نهاد بوده است.

این تفاهم نامه در راستای گسترش ارتباطات و همکاری حوزه های علمیه و جمعیت هلال احمر کشور و به منظور بهره گیری از مشارکت و حضور طلاب و فضلای حوزوی در فعالیت‌های داوطلبانه بشر دوستانه متناسب با شئون حوزه‌های علمیه منعقد گردیده است.

تعامل و همکاری متقابل در راستای بهره گیری از امکانات، حمایت‌ها و تسهیلات «جمعیت» به منظور استقرار، تقویت و توانمند سازی طلاب مدارس، مراکز تخصصی و حوزه‌های علمیه سراسر کشور از جمله زمینه‌های همکاری مشترک مطرح شده در این تفاهم‌نامه بوده است.

همچنین بهره گیری از ظرفیت‌های موجود «جمعیت» و گسترش آموزش های امدادی برای حوزویان، ارائه خدمات فرهنگی و دینی به جامعه جوان کشور متناسب با مأموریت‌های «جمعیت»، پاسخگویی به نیازهای «جمعیت» با حضور کارآمد و مؤثر حوزویان متناسب با مأموریت های طرفین از جمله اهدافی است که در این تفاهم نامه ذکر شده است.

براساس این تفاهم‌نامه مشترک امکان بهره‌مندی از ظرفیت های علمی، آموزشی و پژوهشی، فرهنگی، تبلیغی و بین‌المللی «جمعیت» توسط «حوزه»، برنامه ریزی جهت انجام فعالیت‌های اجتماعی، امدادی، اردویی، ورزشی، عام المنفعه و ... برای اعضای گروه های امدادی طلاب و اجرای آن با هماهنگی «حوزه»، تأسیس خانه مرکزی هلال طلاب در قم، تجهیز فضاهای مورد نظر «حوزه» به امکانات امدادی، وسایل کمک‌های اولیه و همکاری در تجهیز ملزومات اداری آن، حمایت از تشکیل گروه های روان شناسان و مشاوران امدادگر حوزوی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه، بهداشت و آموزش های ویژه حوادث، مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و سایر دوره‌های مورد علاقه طرفین فراهم شده است.

برگزاری دوره‌های توان‌افزایی جهت آمادگی طلاب و مبلغان، حمایت از طرح‌ها و پروژه های علمی، تحقیقاتی، پایان نامه های حوزوی و اعضای گروه های امدادی طلاب در راستای اهداف «جمعیت»، همکاری در برگزاری سمینارها، دوره های تخصصی، کارگاه های آموزشی و پروژه های علمی و پژوهشی، راه اندازی، تقویت و توانمندسازی کانون های طلاب در مدارس علمیه سراسر کشور، استفاده از ظرفیت شبکه ای «جمعیت» در جهت تقویت روحیه همکاری اجتماعی و فرهنگی اعضا و طلاب به ویژه در شرایط بحرانی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات طرفین در جهت آموزش نیروها، همکاری در آموزش مباحث دینی و مذهبی مرتبط با احکام امدادی، سازماندهی فراگیران این تفاهم نامه در قالب تیم‌های کمک‌های اولیه، برنامه ریزی و هماهنگی جهت اجرای برنامه‌های مناسبتی مشترک در جهت ترویج موضوع امداد و کمک های اولیه، خدمات داوطلبانه و عام المنفعه و راه اندازی تشکل‌های طلاب در قالب "خانه هلال" و "کانون طلاب" به منظور یکپارچه کردن فعالیت‌های امدادی و عام المنفعه نیز از دیگر محورهای این تفاهم‌ نامه به شمار می‌آید.

7/19/2021 7:43:11 PM
آخرین اخبار