S
Header
کد خبر : 64593

نیمی از واکسن‌های کرونا را هلال احمر وارد کرده است

سرویس اخبار
دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر مذاکرات ما با چند کشور علی رغم تحریم‌ها به ثمر نشسته است بیش از نیمی از واکسن‌های وارداتی به کشور از سوی هلال احمر صورت گرفته است.
شنبه 8 خرداد 1400 ساعت 07:18
حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر
نیمی از واکسن‌های کرونا را هلال احمر وارد کرده است دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: در حال حاضر مذاکرات ما با چند کشور علی رغم تحریم‌ها به ثمر نشسته است بیش از نیمی از واکسن‌های وارداتی به کشور از سوی هلال احمر صورت گرفته است. http://media.nvhelal.ir//Image/2021/05/202105101950478546_Thum.jpg نیمی,از,واکسن‌های,کرونا,را,هلال,احمر,وارد,کرده,است nvhelal

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر به نقل از تارنای اطلاع رسانی این جمعیت؛ محمد حسن قوسیان مقدم، دبیر کل جمعیت هلال احمر در مورد اقدامات این سازمان در خصوص تولید و یا واردات واکسن، گفت: هلال احمر از آغاز بحران کرونا پای کار بوده است این سازمان اگرچه برنامه‌ای برای تولید واکسن کرونا نداشته است، اما در واردات و رایزنی‌های صورت گرفته برای مقابله با کارشکنی‌ها ثابت قدم بوده است و موفقیت‌های زیادی حاصل کرده است.

 
نیمی از واکسن‌ها را هلال احمر وارد کرده است 
وی گفت: در حال حاضر مذاکرات ما با چند کشور علی رغم تحریم‌ها به ثمر نشسته است بیش از نیمی از واکسن‌های وارداتی به کشور از سوی هلال احمر صورت گرفته است.
دبیر کل جمعیت هلال احمر افزود: این واکسن‌ها در گمرک تحویل وزارت بهداشت شده است تا بر اساس اولویت بندی‌های اعلامی از سوی این سازمان به افراد تزریق شود.

آمادگی هلال احمر برای تسریع در روند واکسیناسیون 
قوسیان با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی هلال احمر در بحران کرونا همچون بحث قرنطینه شهر‌ها، امداد و نجات و بحث غربالگری مسافران این سازمان را فعال در این عرصه عنوان کرد و اشاره داشت: همچنان هم ظرفیت‌های زیادی از جانب این مجموعه برای کمک به تسریع واکسیناسیون و تامین مکان‌هایی برای تزریق وجود دارد که در صورت تمایل وزارت بهداشت عملی خواهد شد. چنانچه واکسیناسیون حجاج از جمله اقداماتی است که سال هاست از سوی هلال احمر انجام می‌پذیرد.

تکبه بر ظرفیت تولید داخلی واکسن 
قوسیان مقدم با بیان اینکه علاوه بر واردات ما شاهد اثر بخشی کارآزمایی‌های واکسن داخلی نیز هستیم گفت: امید است با توجه به سرعتی که واکسیناسیون از فروردین ماه سال جاری داشته است ظرفیت‌های داخلی واکسن هم وارد فاز نهایی شود و مورد استفاده برای عموم قرار گیرد.
وی در پایان گفت: در بحث خرید واکسن اگر کندی وجود دارد علاوه بر دلایل سیاسی، به اولویتهای کشورهای تولید کننده نیز بر می‌گردد، این کشورها مردم خود را در اولویت اول قرار دادند و واردات واکسن را با ملاحظاتی انجام می دهند.

 

 

5/29/2021 7:18:58 AM
آخرین اخبار